خانهاخبار
میزان استقبال کاربران از iOS 15 کمتر از iOS 14 بوده است

میزان استقبال کاربران از iOS 15 کمتر از iOS 14 بوده است

حالا که حدود ۳ روز از عرضه سیستم عامل iOS 15 می‌گذرد، آمار اولیه درباره تعداد کاربرانی که آن را نصب کرده‌اند منتشر شده و به نظر می‌رسد که میزان استقبال کاربران به نسبت نسخه پیشین یا همان iOS 14‌، کمتر بوده است.
۱۴۰۰/۷/۲

معمولا عادت داریم که هر نسخه از سیستم عامل iOS پس از عرضه، شروع به شکستن رکورد‌های میزان استقبال کاربران و تعداد دستگاه‌های آپدیت شده کند؛ اما به نظر می‌رسد که با عرضه iOS 15 در سال جاری، اوضاع کمی فرق کرده است.

با توجه به گزارشی جدید که توسط میکس‌پنل منتشر شده، میزان استقبال کاربران از سیستم عامل iOS 15 در روز چهارشنبه تنها ۸.۵ درصد بوده است. جهت مقایسه، در همین بازه زمانی پس از عرضه iOS 14، حدود ۱۴.۵ درصد از کاربران آن را دریافت کرده بودند. مشخصا، این یک تفاوت چشمگیر بوده و به نظر می‌رسد که کاربران خیلی در انتظار این سیستم عامل نبوده‌اند و عجله‌ای برای نصب این آپدیت ندارند.

image

میکس‌پنل هر ساله میزان استقبال از نسخه‌های iOS را با بازدید از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از SDK آن استفاده می‌کنند، جمع آوری می‌کند. بنابراین شاید این اطلاعات کاملا دقیق نباشد، اما روش جمع آوری آنها نسبت به سال گذاشته تفاوتی نکرده است و داده‌ها با آنچه در سال قبل در دست داشتند، مقایسه شده‌اند. به همین دلیل، می‌شود با اطمینان گفت که استقبال کاربران از iOS 15 حدود نصف استقبال آنها از آپدیت سال گذشته بوده است.

البته شرکت اپل هنوز اطلاعات رسمی خود را منتشر نکرده و در صورت عملکرد پایین‌تر از حد انتظار این سیستم عامل نیز، احتمالا شکست آن را برای عموم اعلام نخواهد کرد! آخرین گزارش رسمی اپل در این مورد در ماه ژوئن منتشر شده و مربوط به استفاده ۸۵ درصد از کاربران آیفون از سیستم عامل iOS 14 بود.

image

مدتی قبل، اپل گفته بود که کاربرانی که امکان آپدیت به iOS 15 را ندارند نیز می‌توانند آپدیت‌های امنیتی و مهم را برای iOS 14 دریافت کنند. این امر نیز احتمالا در کنار تامل همیشگی کاربران برای نصب نسخه‌ای جدید از یک سیستم عامل، در استقبال کمتر آنها از این سیستم عامل بی تاثیر نبوده است. شما در مورد این موضوع چه فکر می‌کنید؟ آیا شما بروزرسانی به iOS 15 را انجام داده‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)