خانهاخبار
ویروس کرونا دوباره فروشگاه‌های اپل را به تعطیلی کشاند

ویروس کرونا دوباره فروشگاه‌های اپل را به تعطیلی کشاند

به دنبال افزایش شمار مبتلایان کووید-19 در چهار ایالت آمریکا، اپل 11 فروشگاه خود را دوباره موقتا تعطیل کرده تا مانع از انتقال هرچه بیشتر ویروس کرونا شود.
۱۳۹۹/۴/۲

اگرچه بسیاری از مردم آمریکا خوشحال‌اند که بخش‌هایی از این کشور کم‌کم در حال بازگشایی است، اما این اتفاق به معنای عدم امکان تعطیلی مجدد شرکت‌ها و فروشگاه‌ها بر اثر اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا نخواهد بود. چرا که حالا می‌بینیم اپل شماری از شعب خود را به خاطر رعایت احتیاط یک بار دیگر تعطیل کرده است.

اپل اعلام کرده که موقتا ۱۱ فروشگاه را در چهار ایالت کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، فلوریدا و آریزونا به خاطر شرایط ناشی از کووید-۱۹ تعطیل می‌کند. این شرکت می‌گوید: «ما در حال ارزیابی دقیق شرایط هستیم و به منظور رعایت احتیاط این قدم را برمی‌داریم و بی‌صبرانه در پی فراهم شدن شرایطی برای بازگشت در سریع‌ترین زمان ممکن خواهیم بود.»

هر چهار ایالتی که اپل از آن‌ها نام برده مجددا با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا مواجه شده است. در حال حاضر آمار ابتلای بیماران کووید-۱۹ در این ایالت‌ها از این قرار اعلام شده است: کارولینای شمالی با ۵۱٫۳۸۹ مبتلا؛ کارولینای جنوبی با ۲۳٫۷۵۶ مبتلا؛ آریزونا با ۴۹٫۷۹۸ مبتلا و فلوریدا با ۹۱٫۶۷۰ مبتلا.

اپل از نخستین شرکت‌هایی بود که به خاطر ویروس کرونا فروشگاه‌های خود را در چین و سراسر دنیا تعطیل کرد و از چند وقت پیش برخی از شعب خود را بازگشایی کرده بود. این شرکت پس از بازگشایی شماری از فروشگاه‌های خود گفته بود که در صورت بدتر شدن شرایط احتمال تعطیلی مجدد شعبه‌ها وجود دارد.

کوپرتینونشینان در فروشگاه‌های خود از کارمندان و مشتریان می‌خواهند ماسک بپوشند و در صورتی که نداشته باشند به آن‌ها ماسک می‌دهند. به‌علاوه، این شرکت دمای بدن افراد را بررسی می‌کند و از کسانی که علائم بیماری را داشته باشند پرسش‌های درمانی می‌پرسد. این شرکت می‌گوید شعب باز آن‌ها روزانه به دفعات پاکسازی می‌شود تا خطرات احتمالی انتقال ویروس به حداقل برسد.

بدیهی است که هیچ شرکتی دوست ندارد کسب و کار خود را متوقف کند و درب فروشگاه‌هایش را ببندد. ولی شرایط بهداشتی در سراسر دنیا باعث شده که برخی شرکت‌ها مجبور به قبول واقعیت‌های موجود شوند. علاوه بر اپل، در روزهای اخیر در پکن نیز قرنطینه برپا شده و شهروندان مجبور به رعایت تمهیدات مراقبتی سخت‌گیرانه‌ای هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)