خانهاخبار
به‌زودی امواج فراصوت جایگزین سنسور مجاورت در اسمارت‌فون‌ها می‌شود

به‌زودی امواج فراصوت جایگزین سنسور مجاورت در اسمارت‌فون‌ها می‌شود

به نظر می‌رسد سنسور مجاورت (Proximity Sensor) به اواخر عمر خود رسیده و جانشین به‌حق خود را یافته است. در این مطلب با سنسور مجاورت با Ultrasound یا امواج فراصوت آشنا خواهید شد.
۱۳۹۴/۱۱/۱

چند سال پیش در رویداد CES گروهی به نام Elliptic Labs توانست با فرمان‌های حرکتی سه‌بعدی که از فناوری موج اولتراسونیک بهره می‌برد توجه مردم را به خود جلب کند. این ویژگی به کاربر امکان کنترل اپلیکیشن‌هایی مثل پخش موسیقی و پاسخ دادن به تماس‌های وارده و غیره را تنها با حرکت دست می‌دهد.

این کمپانی پس از آن چندان به گسترش این تکنولوژی نپرداخت، ولی به نظر می‌رسد بالاخره به‌طور جدی قصد دارد توسط دیگران دیده شود و تکنولوژی‌اش چیزی نیست جز سنسور مجاورت به‌وسیله امواج فراصوت.

نرم‌افزار جدید کمپانی Elliptic Labs، که Beauty نام گرفته، قصد دارد مشکلاتی را که به‌وسیله سنسورهای مجاورت فعلی و با امواج مادون قرمز کنترل می‌کند به‌کمک همان سخت‌افزارها حل کند. این بار امواج کوچک صدا از خروجی صدای گوشی ارسال می‌شود و بازتاب آنها را میکروفون تلفن هوشمند دریافت می‌کند. Elliptic به این وسیله می‌تواند اطمینان حاصل کند که تلفن همراه در مجاورت گوش کاربر قرار گرفته و به‌سرعت دستور خاموش شدن نمایشگر را به دستگاه بدهد. این تنها یکی از قابلیت‌های بسیار ساده تلفن‌های هوشمند مدرن و تمام‌شیشه‌ای امروزی خواهد بود. در حال حاضر تنها مشکلی که به‌طور جدی بر سر راه این تکنولوژی وجود دارد پنهان کردن سنسور دریافت‌کننده امواج مادون قرمز در تلفن هوشمند است.

Elliptic Labs ادعا می‌کند راه‌حل ابداعی آنها از نظر سرعت در درک وضعیت سر کاربر به‌مراتب بهتر از تکنولوژی فعلی است. نه‌تنها مصرف انرژی کاهش می‌یابد، بلکه پیچیدگی ساخت و هزینه تمام‌شده نیز کم می‌شود. به همین دلیل این کمپانی بر راضی کردن تولیدکنندگان به استفاده از این تکنولوژی پافشاری می‌کند.

به‌هرحال استفاده از این تکنولوژی به‌سادگی نصب یک اپلیکیشن نیست و نیازمند رفع‌ورجوع مشکلات فعلی است، ولی Elliptic انتظار دارد که سنسور جدید امواج فراصوت را در تلفن‌های هوشمند امسال ببینیم.

 

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)