خانهاخبار
8 ویژگی که می‌توانست نکسوس 6پی را به گوشی بهتری تبدیل کند

8 ویژگی که می‌توانست نکسوس 6پی را به گوشی بهتری تبدیل کند

بی‌شک نکسوس 6پی یکی از زیباترین و قدرتمندترین نکسوس‌های تولیدشده تاکنون است. با اینکه این گوشی هوشمند ویژگی‌های بسیار خوبی در خود جای داده، به نظر می‌رسد می‌توانست با داشتن چند ویژگی دیگر گوشی بهتری شود.
۱۳۹۴/۷/۱۳

پس از اخبار و شایعات فراوان، سرانجام گوگل نکسوس 6پی را رسما معرفی کرد. این گوشی با همکاری شرکت هوآوی، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه در چین، ساخته شده و بدنه‌ای تمام‌فلزی دارد. درون این فبلت 5.7 اینچی پردازنده اسنپدراگون 810، 3 گیگابایت حافظه رم، نمایشگر Quad HD و دوربین 12.3 مگاپیکسلی دیده می‌شود که مجموعا آن را به جمع پرچم‌داران بازار وارد می‌کنند.
نکسوس‌های گوگل همیشه جزو گوشی‌های خاص بازارند و از این نظر می‌شود به چشم الگو به آنها نگاه کرد؛ الگویی که ممکن است آینده گوشی‌های اندرویدی را شکل دهد. شکی نیست که نکسوس 6پی گوشی بسیار خوبی است، اما ما همیشه دنبال دستگاهی کامل و فوق‌العاده از هر نظر می‌گردیم. در این مطلب به ویژگی‌هایی اشاره می‌کنیم که اگر نکسوس 6پی آنها را داشت، گوشی هوشمند بهتری می‌شد.

 

image

 


1- شارژ وایرلس
درحالی‌که نکسوس‌های 4، 5 و 6 از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند، در کمال ناباوری نکسوس 6پی چنین امکانی در خود ندارد که البته این ویژگی ممکن است فدای بدنه فلزی دستگاه شده باشد.


2- تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر
این ویژگی نیز، مانند مورد اول، با اینکه در دو نکسوس قبلی وجود داشت، در دوربین نکسوس 6پی حذف شده است؛ ویژگی‌ای که می‌تواند از تار شدن تصاویر بر اثر لرزش دست، مخصوصا در فضای کم‌نور، جلوگیری کند.

 

image

 


3- طراحی بدون برآمدگی
نکسوس 6پی، با داشتن بدنه فلزی و باریک و حاشیه نمایشگر کم، کاملا احساس گوشی‌ای اعلا به شما می‌دهد، اما متاسفانه برآمدگی لنز دوربین، که در سرتاسر لبه بالایی گوشی دیده می‌شود، اندکی از زیبایی آن کاسته است.


4- ضدآب بودن
خیلی خوب می‌شد اگر نکسوس 6پی، در کنار داشتن بدنه‌ای از جنس فلز، در برابر نفوذ آب نیز مقاوم بود تا خیال کاربران از ریختن آب روی آن و هنگام استفاده از دستگاه کنار دریا و استخر راحت می‌شد.


5- حافظه رم اضافه
با اینکه 3 گیگابایت حافظه رم، با توجه به استفاده از اندروید خالص، برای این دستگاه کافی به نظر می‌رسد، مطمئنا اگر 1 گیگابایت رم بیشتر هم وجود داشت، به جایی برنمی‌خورد!

 

image

 


6- پشتیبانی از دو سیم‌کارت
پشتیبانی از دو سیم‌کارت قابلیتی است که در اکثر گوشی‌های هوشمند هوآوی شاهد بوده‌ایم، اما در نکسوس ساخت این شرکت از این قابلیت خبری نیست. به‌هرحال هستند افرادی که دو خط موبایل لازم دارند، اما نمی‌خواهند گوشی‌ اضافه با خودشان حمل کنند.


7- کارت حافظه
اصولا نکسوس‌ها با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میانه خوبی ندارند و فقط اولین مدل ساخته‌شده تحت این برند از کارت حافظه پشتیبانی می‌کرد. با اینکه نکسوس 6پی در مدل 128 گیگابایتی هم عرضه می‌شود، امکان نصب کارت microSD مزایای خاص خودش را دارد.


8- فلش جلو
دوربین جلو و دوربین عقب نکسوس 6پی از نظر کیفیت شاهد ارتقای بسیار خوبی بوده‌اند. هرچند عکس‌های گرفته‌شده با دوربین اصلی این گوشی بسیاری از کاربران را راضی خواهد کرد، مجهز بودن به چراغ فلاش جلو ممکن بود این گوشی را برای علاقه‌مندان به سلفی جذاب‌تر کند.

 

به نظر شما، به‌جز این موارد، جای چه خصوصیت دیگری در نکسوس 6پی خالی است و دوست داشتید چه ویژگی دیگری در آن می‌دیدید؟

 

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

نیما

۱۳۹۴/۷/۱۹
فقط گزینه 2 و گزینه 7 مهم هستن.خدایی رم بیشتر روی اندروید خالص اصلا نیاز نیست.عاشق طراحیش شدم.هواوی و گوگل دمتون گرم

محمد یاهل

۱۳۹۴/۷/۱۵
فقط مورد 1 و 2 قابل حضم بودن بقیش دگ چرته:|

ehsan

۱۳۹۴/۷/۱۵
درود
گزینه ی 1 و 2 حتما می بایست روی این گوشی می بود . گزینه 3 طراحی بدون برآمدگی هر چند شاید کمی سلیقه باشد اما می توانستند طراحان نکسوس کمی خوش سلیقه تر عمل کنند . گزینه های 4 و 5 اگر می بودند بهتر بود ... موارد 6 و 7 برای ما ایرانیها آپشن مهمی است . و در پایان هشتمین مورد کاملا خاص است و نبودش جای پرسش کمتری دارد .
سپاس از جی اس ام تیم وورک

بهزاد

۱۳۹۴/۷/۱۴
به نظرم تنها گزینه که برای من اهمیت داشت گزینه ۵ یعنی رم بیشتر بود و برام جالبه که اصلا صحبتی از CPU نشده در صورتی که گوگل می‌تونست از Snapdragon 820 استفاده کنه.
داشتن بقیه گزینه‌ها که بهش اشاره شده به نظر من باعث بهتر شدن این گوشی نمی‌شدن (به جز مورد دو)، گزینه‌های مطرح شده در حد آپشن هستن که برای افراد کمی کاربرد خواهند داشت

arash

۱۳۹۴/۷/۱۴
با کمال احترام یه دونه مورد دو رو قبول دارم یه دونه مورد 7
اولین دو سیم کارته بودن برای من یعنی یه گوشی کم ارزش
آیا آیفون ها ضد آب بودن ؟؟ فلش جلو داشتن ؟
اکثر این مقاله فقط برای این بود که یه چیزی نوشته بشه !!