خانهاخبار
حریم شخصی و هوشمندهایی که باید هوشمندانه استفاده شوند

حریم شخصی و هوشمندهایی که باید هوشمندانه استفاده شوند

درباره امنیت گوشی‌های هوشمند امروزه بسیار سوال می‌شود. از نگرانی درباره حریم شخصی تا جاسوسی از مذاکرات ژنو، همه بخشی از مواردی امنیتی‌اند که پیرامون گوشی‌های هوشمند را فراگرفته‌اند. به‌راستی چگونه می‌توان این نگرانی‌ها را کاهش داد؟ آیا باید استفاده از دستگاه‌های هوشمند را کاهش داد یا با تدابیر هوشمندانه این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد؟
۱۳۹۴/۳/۳۰

شاید یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که باید به‌زودی در جی‌اس‌ام پلاس نیز بررسی شود پرونده امنیت گوشی‌های هوشمند باشد. در حقیقت این امر امروز آن‌قدر اهمیت پیدا کرده که سیاست‌گذاران نیز به مردان قدرت سفارش نموده‌اند که از گوشی‌های هوشند یا استفاده نکنند یا، بهتر بگوییم، هوشمندانه استفاده کنند. اما آنچه در گفتار روزهای گذشته سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل، آمده، حرفی جدید و نگرشی بسیار متفاوت با رویکردهای فعلی است. ایشان شبکه‌های اجتماعی در گوشی‌های هوشمند را فرصتی مناسب دانستند در کنار اینکه این شبکه‌ها ممکن است در طبقات سیاست‌گذاری کشور تهدیداتی نیز داشته باشند. شاید این اولین بار باشد که این دیدگاه علمی الزاماتی برای تحقیق درباره فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی و در واقع استفاده قانونی و هوشمندانه به‌جای انسداد این مسیرهای ارتباطی بین‌المللی فراهم می‌سازد. وایبر، واتس‌اپ، لاین، تویتر، تلگرام و... همه‌وهمه مسیرهای نو ارتباطی را مشخص می‌سازند که مطمئنا حداقل یکی از آنها روی گوشی همراه شما نصب شده است.

به‌نظرتان کدام‌یک از این اپلیکیشن‌ها ممکن است بیشتر مزاحم حریم شخصی شما شوند؟ اگر قرار باشد فقط یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی روی موبایل خودتان نصب کنید، کدام را انتخاب می‌کنید؟

 

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)