خانهاخبار
درخواست ثبت علامت تجاری «xrProOS» هم انجام شد

درخواست ثبت علامت تجاری «xrProOS» هم انجام شد

به نظر می‌رسد اپل در تلاش است که به منظور مخفی ماندن پروژه هدست خود تا زمان معرفی آن در خرداد ماه، تمامی کارهای قانونی مربوطه را از طریق واسطه‌ها انجام دهد.
۱۴۰۲/۳/۱

تنها چند هفته مانده به WWDC امسال، به نظر می‌رسد که اپل به طور مخفیانه در تلاش برای ثبت علایم تجاری مربوط به هدست واقعیت ترکیبی خود است.

بر طبف سوابق آنلاین، شرکت «Deep Dive LLC» یک درخواست برای علامت تجاری «xrProOS» را با فونت SF Pro اپل در ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت) در آرژانتین، ترکیه و فیلیپین را ارایه کرده است. این در حالی ایت که همین شرکت در اوایل ماه جاری میلادی بود که برای علامت تجاری «xrOS» در نیوزیلند درخواست داده بود؛ بنابراین به احتمال زیاد پشت هر دوی این پرونده‌ها اپل قرار دارد، زیرا این شرکا برای محافظت از مالکیت معنوی مرتبط با هدست خود، نیاز به اقدامات لازم زود هنگام دارد.

image

تصویر xrProOS موجود در برنامه علامت تجاری آرژانتین

لازم به ذکر است که Deep Dive LLC برای xrProOS در استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا هم در همان تاریخ ۱۸ می درخواست داده است، اما بدون فونت SF Pro که فعلا دلیل این موضوع مشخص نیست. طبق سوابق مربوطه، این شرکت برای اولین بار در ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در جاماییکا برای علایم تجاری اقدام کرده است. کشور جاماییکا اغلب جایی است که اپل برای اولین بار به منظور ثبت علایم تجاری محصولات آینده خود درخواست می‌کند، زیرا این کشور فاقد پایگاه داده علامت تجاری آنلاین قابل جستجو است و این به شرکت درخواست کننده کمک می‌کند محصول جدیدش به صورت یک راز باقی بماند و افشا نشود.

این اولین باری است که نام xrProOS گزارش می‌شود و مشخص نیست که اپل چگونه قصد دارد از این نام استفاده کند. مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ پیش‌تر گفته که سیستم عامل هدست اپل xrOS نام خواهد داشت، بنابراین باید دید که نام xrProOS دقیقا در کدام پروژه اپل قرار خواهد گرفت. گورمن همچنین «Reality Pro» را به عنوان نام بالقوه هدست اپل یاد کرده و xrProOS اگر به نحوی استفاده شود، منعکس کننده علامت تجاری Pro خواهد بود. از طرفی بسیار محتمل است که اپل فقط این نام را ثبت کند اما از آن استفاده‌ای نکند یا بهتر بگوییم فعلا استفاده نکند.

نام برنامه‌های کاربردی دیگری هم وجود دارد که علامت تجاری آنها ثبت شده است که می‌توان آن را با هدست اپل مرتبط دانست که از جمله آنها Optica، Reality Processor، Reality One و Deep Screen است، اما مشخص نیست که تمامی این نام‌ها آیا واقعا استفاده خواهند شد یا خیر.

انتظار می‌رود اپل هدست AR/VR و ابزارهای توسعه دهنده مرتبط با آن را در جریان رویداد WWDC خود در ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) عرضه کند. طبق گزارش‌ها این دستگاه ترکیبی از ویژگی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ارایه می‌دهد که با ردیابی دست و چشم قابل کنترل است. تخمین زده می شود که هدست اپل در آمریکا حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد و دارای یک بسته باتری خارجی برای تامین انرژی مورد آن باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)