خانهاخبار
سامسونگ احتمالا نقش تامین‌ کننده چیپست خودرو‌های بعدی تسلا را بر عهده خواهد داشت!

سامسونگ احتمالا نقش تامین‌ کننده چیپست خودرو‌های بعدی تسلا را بر عهده خواهد داشت!

اخیرا، گزارشاتی مبنی بر احتمال تولید چیپست‌های مخصوص خودرو‌ها جدید تسلا توسط شرکت سامسونگ منتشر شده‌اند.
۱۴۰۲/۲/۲۵

آقای «لی جای یونگ» که نقش ریاست هیئت مدیره شرکت سامسونگ را بر عهده دارد؛ به تازگی جهت ملاقات با «ایلان ماسک»، مدیر عامل تسلا به آمریکا سفر کرده است. به گفته برخی منابع آگاه، تسلا قصد یافتن تامین کننده‌ای برای چیپست خودرو‌های کاملا خودران جدیدش را داشته و این ملاقات، جهت رسیدن به توافق برای همکاری با سامسونگ در این زمینه بوده است. به نظر رسیده که طراحی این چیپست‌ها، همچنان توسط تسلا انجام شده و سامسونگ صرفا نقش تولید کننده این چیپست‌های ۵ نانومتری را ایفا خواهد کرد.

image

 

لازم به ذکر بوده که این نخستین همکاری میان تسلا و سامسونگ نیست؛ تسلا در حال حاضر، قطعات بسیاری را از طریق سامسونگ تامین کرده که شامل باتری‌های خودرو، چیپست‌های اگزینوس آتو و حتی سنسور‌های دوربین می‌شوند. یکی از کارخانه‌های سامسونگ که در ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است؛ وظیفه تولید چیپست‌های ۱۴ نانومتری فعلی برای این شرکت سازنده‌ خودرو‌های الکتریکی را نیز بر عهده دارد. استفاده از چیپست‌های پیشرفته‌تر ۵ نانومتری، قاعدتا موجب بهبود چشمگیر عملکرد این خودرو‌های هوشمند می‌شود.

image

 

با در نظر گرفتن سابقه همکاری این دو برند، استفاده تسلا از سامسونگ به عنوان تامین کننده بسیار محتمل به نظر می‌رسد؛ اما لازم به ذکر بوده که این شرکت همچنان گزینه‌های دیگری را نیز روی میز داشته و بعید نیست که این وظیفه را به دست TSMC بسپارد. در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲، شاهد انتشار گزارشی بودیم که ادعای تولید چیپست‌های ۴ نانومتری مخصوص خودرو‌های تسلا توسط TSMC را داشت.

image

«لی جای یونگ»، رئیس هیئت مدیره سامسونگ

درباره نقش احتمالی سامسونگ به عنوان تامین کننده احتمالی چیپست خودرو‌های جدید و کاملا خودران تسلا چه می‌اندیشید؟ آیا این غول کره‌ای، موفق به نهایی ساختن این قرارداد سودآور با تسلا خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۲/۲۶
مدیران تسلا نباید فریبِ سامسونگ رو بخورن.
سامسونگ اگه بیل‌زَن بود مزرعه‌ی خودشو شخم میزد?
این قرارداد باید در نطفه خفه بشه و به TSMC سپرده شه