خانهاخبار
مارک گورمن به جزییاتی بی‌سابقه از هدست واقعیت ترکیبی اپل پرداخته است

مارک گورمن به جزییاتی بی‌سابقه از هدست واقعیت ترکیبی اپل پرداخته است

مارک گورمن افشاگر معتبر محصولات اپل، امروز به توصیف جزییاتی جدید در مورد اولین نسل هدست واقعیت ترکیبی اپل پرداخته است.
۱۴۰۱/۱۱/۶

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش گسترده‌ای را منتشر کرده که جزییات هدست واقعیت ترکیبی اپل را در آن شرح داده است. اگر بخواهیم از ابتدا شروع کنیم، باید با نام این دستگاه شروع کنیم که اپل ریلیتی پرو (Apple Reality Pro) نامیده می‌شود و می‌تواند در WWDC امسال معرفی شود و اواخر امسال با قیمت ۳۰۰۰ دلار در آمریکا عرضه شود.

اپل قصد دارد یک پروژه هفت ساله و کار گروه توسعه فن‌‌آوری بیش از هزار نفر خود را در Reality Pro به اوج برساند. این پروژه اولین دسته‌بندی جدید محصول اپل از زمان عرضه اپل واچ در سل ۲۰۱۵ است و این شرکت به واقع در حال انجام یک قمر مالی بزرگ برای موفقیت این دستگاه است.

بدنه Reality Pro از آلومینیوم، شیشه و بالشتک نرم ساخته خواهد شد، به طوری که گورمن آن را یادآور ایرپادز مکس اپل می‌داند. این هدست یک صفحه نمایش منحنی در جلو دارد که می‌تواند چشم‌های کاربر را نشان دهد؛ همچنین دارای اسپیکر در طرفین و یک هدبند برای محکم کردن آن بر روی سر کاربر خواهد بود. طبق گزارش‌ها Reality Pro از یک نسخه اصلاح شده از پردازنده M2 اپل استفاده می‌کند و یک بسته باتری دارد که از طریق کابل به دستگاه متصل می‌شود و کاربر آن را در جیب خود حمل می‌کند. گفته می‌شود این باتری به اندازه دو باتری آیفون ۱۴ پرو مکس است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و تا دو ساعت دوام می آورد.

image

 

این محصول از چند جهت با محصولات رقیب مانند کوئست پرو شرکت متا، متفاوت خواهد بود؛ دارای ردیابی چهره و چشم، ترکیب محیط مجازی داخلی (VR) با دنیای واقعی تقویت شده (AR)، رابط خاص خود مانند آیفون یا آیپد، و به عنوان یک دستگاه پخش ویدیو برای تماشای فیلم یا به عنوان یک صفحه نمایش خارجی برای مک خواهد بود.

به علاوه هدست حرفه‌ای اپل دارای چندین دوربین خارجی برای ردیابی دستان و حسگرهایی در داخل برای ردیابی چشمان کاربر خواهد بود. این بدین معنی است که هدست می‌داند به کجا نگاه می‌کنید و به شما اجازه می دهد تا با فشار دادن انگشت شست و انگشت اشاره خود، با رابط سه بعدی مشابه آیفون (که به احتمال زیاد xrOS نامیده می شود) تعامل داشته باشید. بنابراین هدست Reality Pro اپل برای کار کردن، به کنترلرهای فیزیکی دست مانند سایر هدست‌ها نیاز نخواهد داشت.

این دستگاه به مانند اپل واچ دارای دکمه تاجی شکل دیجیتال خواهد بود که بین واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) جابجا می‌شود. گورمن می‌گوید که هنگام تغییر از VR به AR، محیط قبلی به طور کامل محو می شود و توسط محیط واقعی کاربر احاطه می شود. او اضافه کرده که اپل انتظار دارد این یکی از نکات برجسته در مورد این محصول متفاوت اپل باشد.

مورد بعدی فیس تایم است؛ Reality Pro قادر خواهد بود چهره و تمام بدن یک فرد را در یک محیط مجازی به صورت واقعی رندر کند. به این ترتیب دو نفر می‌توانند در واقعیت مجازی مکالمه‌ای داشته باشند که نسبت به اجرای کارتونی هدست متا، به واقعیت نزدیکتر خواهد بود. با این حال به دلیل نیاز به قدرت پردازش زیاد، هنگام برقراری تماس فیس تایم با بیش از دو نفر، هدست اپل همه کاربران را به عنوان مموجی نمایش می‌دهد.

کاربران می‌توانند از Reality Pro به عنوان یک مانیتور خارجی برای مک استفاده کنند. در این حالت کاربران صفحه نمایش را در واقعیت مجازی می‌بینند اما همچنان از صفحه لمسی یا ماوس رایانه خود و صفحه کلید فیزیکی استفاده می‌کنند.

این دستگاه قادر خواهد بود تماشای یک فیلم را در یک صفحه نمایش غول پیکر در محیطی کاملا شبیه‌سازی شده مانند فضا یا صحرا شبیه‌سازی کند، اما شما را ملزم به پوشیدن ایرپادز برای دریافت صدای فضایی خواهد کرد.

گفته شده که اپل در حال آماده سازی محیطی درون فروشگاهی برای کاربران است تا بتوانند Reality Pro را در فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت امتحان کنند. گورمن می‌گوید اپل رویکردی بلند مدت به هدست متفاوت خود دارد و انتظار سودی زیاد از این محصول نسل اولی خود، حتی با این قیمت بالا ندارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)