خانهاخبار
موتو G13 و موتو G23‌ با نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی رسما معرفی شدند

موتو G13 و موتو G23‌ با نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی رسما معرفی شدند

دو میان‌رده جدید موتورولا از طراحی مشابه ولی مشخصات فنی متفاوتی بهره می‌برند.
۱۴۰۱/۱۱/۵

موتورولا امروز روز پرمشغله‌ای را پشت سر گذاشت و از چهار گوشی میان‌رده جدید رونمایی کرد که از مشخصات فنی قابل توجه و قیمتی رقباتی بهره می‌برند. در گزارشی جدا مشخصات فنی دو گوشی موتو G73 و G53 معرفی شد و حالا در این مقاله نیز به تشریح مشخصات فنی دو میان‌رده مقرون به صرفه دیگر به نام‌های موتو G23 و موتو G13 می‌پردازیم. موتو G23 و موتو G13 از طراحی مشابه‌ای بهره می‌برند و تفاوتی در ظاهر آن‌ها دیده نمی‌شود. البته این موضوع برای مشخصات فنی آن‌ها صدق نمی‌کند و تفاوت‌های جزئی در ساختار دوربین، کانفیگ حافظه رم و سرعت شارژ این دو میان‌رده وجود دارد که باعث تفاوت قیمتی حدود ۵۰ یورویی آن‌ها نیز شده است. 

image

طبق اعلام رسمی، گوشی موتو G23 و موتو G13 از نمایشگر ۶٫۵ اینچی اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و ناچ حفره دوربین سلفی بهره می‌برند. در پنل پشتی نیز ماژول مستطیلی‌شکل دوربین جای گرفته است که به جزیره دوربین سری ردمی نوت شیائومی مقداری شباهت دارد. سنسور اثر انگشت نیز با کلید فیزیکی پاور ادغام شده است. موتو G23 و G13 به لطف گواهی IP52 در برابر پاشش آب و گرد و غبار نیز مقاومت خوبی خواهد داشت. 

همانطور که اشاره شد، موتو G23 و G13 در بخش دوربین تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در این راستا، موتو G23 از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. موتو G13‌ اما به جای لنز فوق عریض با سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. موتو G23 و G13‌ نیز به ترتیب از دوربین سلفی ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی برخوردار هستند. 

قلب تپنده هر دو گوشی موتو G23 و موتو G13 نیز تراشه هلیو G85 شرکت مدیاتک است که توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعتی انرژی موردنیاز آن تامین خواهد شد. به علاوه، موتو G23 در دو کانفیگ حافظه رم ۸ و ۴ گیگابایتی روانه بازار می‌شود در حالی که موتو G13 تنها در یک نسخه کانفیگ حافظه رم ۴ گیگابایتی به فروش خواهد رسید. کانفیگ‌های حافظه داخلی نیز شامل دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی می‌شود. البته حافظه داخلی این دو گوشی از طریق درگاه کارت حافظه microSD قابل افزایش خواهد بود. سرعت شارژ موتو G23 نیز برابر با ۳۰ وات است و موتو G13 نیز با سرعت شارژ ۲۰ واتی همراه خواهد بود. وظایف نرم‌افزاری نیز برعهده سیستم عامل اندروید ۱۳ خواهد بود. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که موتو G13 در سه رنگ خاکستری تیره، بنفش آبی و رزگلد و با برچسب قیمتی ۱۷۹ یورویی روانه بازار خواهد شد. قیمت موتو G23‌ نیز برابر با 230 یورو است و این گوشی در دو رنگ خاکستری تیره و سفید صدفی عرضه خواهد شد. شایان ذکر است هر دو این گوشی‌ها تا هفته‌‌های آینده برای بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و سپس روانه بازارهای آمریکای لاتین و آسیایی خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)