خانهاخبار
با آیفون ۶ خداحافظی کنید!

با آیفون ۶ خداحافظی کنید!

اپل به تازگی آیفون ۶ خود را در لیست محصولات قدیمی شده قرار داده که بدین معنی است که دیگر از این محصول پشتیبانی نمی‌کند.
۱۴۰۱/۷/۱۱

اپل اخیرا لیست محصولات قدیمی و منسوخ شده خود را به روز کرده و آیفون ۶ را به این لیست اضافه کرده است، زیرا اکنون بیش از ۵ سال از آخرین عرضه این دستگاه برای فروش می‌گذرد. آیفون ۶ وضعیت عرضه منحصر به فردی داشت، بنابراین کمی بیشتر از دستگاه‌های دیگر زمان برد تا به لیست مذکور اضافه شود.

آیفون ۶ در سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ۱۳۹۳) در کنار آيفون ۶ پلاس عرضه شد. در سال ۲۰۱۵ و پس از عرضه آیفون 6s به عنوان یک گزینه ارزان قیمت‌تر فروخته شد و سپس در سال ۲۰۱۶ همزمان با عرضه آیفون ۷، فروش آن متوقف شد. در سال ۲۰۱۷  مجددا به عنوان یک آیفون ارزان قیمت در برخی کشورهای منتخب معرفی شد و فروش آن تا سال ۲۰۱۸ ادامه یافت. این در حالی است که آیفون ۶ پلاس که در کنار آيفون ۶ معرفی شده بود، زودتر از آن و اوایل امسال به لیست دستگاه‌های منسوخ شده اپل اضافه شد.

image

 

آیفون ۶ و ۶ پلاس به دلیل اینکه اولین دستگاه‌هایی بودند که از Apple Pay پشتیبانی می‌کردند و بخاطر اولین سالی که اپل آیفون را در چند سایز مختلف عرضه کرد، بسیار مورد توجه قرار گرفتند. اپل از زمان عرضه آیفون ۶ و ۶ پلاس به استراتژی عرضه چند سایز مختلف از گوشی‌هایش ادامه داده است.

لیست محصولات قدیمی شامل دستگاه‌هایی است که اپل بیش از پنج سال و کمتر از هفت سال توزیع آنها را برای فروش متوقف کرده است. اپل خدمات و قطعات دستگاه‌های قدیمی را تا ۷ سال یا طبق قوانین موجود ارائه می‌دهد، اما تعمیرات این محصولات منوط به در دسترس بودن قطعات آنها است و اگر قطعه لازم برای آن محصول موجود نباشد، اپل ملزم به تعمیر آن نخواهد بود.

از طرف دیگر محصولات منسوخ شده محصولاتی هستند که اپل بیش از هفت سال پیش توزیع آنها را برای فروش متوقف کرده است. بنابراین تمام خدمات سخت افزاری برای محصولات منسوخ شده، به استثنای نوت بوک‌های مک که واجد شرایط آن هم فقط در مورد باتری هستند، متوقف می‌شود.

علاوه بر افزودن آیفون ۶ به لیست محصولات قدیمی، اپل نسل هفتم آیپاد نانو متعلق به سال ۲۰۱۲ و آیپاد تاچ نسل پنجم را از فهرست محصولات قدیمی به فهرست محصولات منسوخ شده منتقل کرده است؛ از طرف دیگر مدل‌های آیپاد نانو سال ۲۰۱۵ هم حالا به لیست محصولات قدیمی راه پیدا کرده‌اند. نسل چهارم آیپاد شافل ۲۰۱۲ هم حالا دیگر یک محصول منسوخ شده است و اپل نسخه سال ۲۰۱۵ این دستگاه را هم به عنوان یک محصول قدیمی معرفی کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)