خانهاخبار
احتمال افزایش ۱۰۰ دلاری مدل‌های پرو آیفون ۱۴

احتمال افزایش ۱۰۰ دلاری مدل‌های پرو آیفون ۱۴

دان ایوس از تحلیل‌گران مشهور گفته که احتمال زیادی وجود دارد که سری پرو آیفون ۱۴ افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری داشته باشد و دلایل این موضوع را هم تشریح کرده است.
۱۴۰۱/۵/۲۷

به گفته دان ایوس تحلیل‌گر Wedbush Securities، سری پرو آیفون ۱۴ احتمالا افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را در مقایسه با مدل‌های آیفون ۱۳ پرو تجربه خواهند کرد.

ایوس در یادداشتی تحقیقاتی گفته:

در حالی که آیفون پایه در همان قیمت سال قبل باقی خواهد ماند، ما معتقد هستیم که افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با توجه به افزایش قیمت قطعات و همچنین عملکردهای اضافه شده در این نسخه جدید اعمال خواهد شد.

image

 

هفته گذشته مینگ چی کو تحلیل‌گر معروف گفته بود که مدل‌های پرو آیفون ۱۴ افزایش قیمت خواهند داشت و گران‌تر از نسل قبلی خود خواهند بود. کو قیمت دقیقی را اعلام نکرد، اما او گفت که میانگین قیمت فروش کل سری آیفون ۱۴، از جمله مدل‌های پایین‌تر در حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

در آمریکا آیفون ۱۳ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود. اگر افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری درست باشد، بنابراین آیفون ۱۴ پرو از ۱۰۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۱۹۹ دلار شروع خواهند شد. همانطور که در بالا هم گفتیم، ایوس برآورد کرده که دلیل این افزایش قیمت، اضافه شدن ویژگی‌ها و عملکردهای جدید و افزایش قیمت قطعات است.

طبق شایعات مدل‌های آیفون پرو دارای دو بریدگی دایره‌ای و کپسولی شکل در کنار هم به جای ناچ چند ساله اپل، تراشه جدید A16 Bionic، رم سریع‌تر، دوربین عقب ۴۸ مگاپیکسلی ارتقا یافته با پشتیبانی از فیلم‌برداری 8K و نمایشگر همیشه روشن است که صفحه قفل متحول شده آیفون در iOS 16 را به همراه ویجت‌های جدید و نماد درصد باتری و زمان و تاریخ را نشان می‌دهد.

این احتمال وجود دارد که آیفون ۱۴ پرو با حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت شروع شود که به کاهش انتقادات از افزایش قیمت کمک می‌کند، اما این موضوع همچنان قطعی نیست و نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. انتظار می‌رود که اپل به مانند هر سال سری آیفون ۱۴ را به همراه اپل واچ جدید و احتمالا چند محصول دیگر در شهریورماه معرفی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)