خانهمقاله‌ها
چگونه جلوی دسترسی غریبه ها به اکانت اسپاتیفای را بگیریم؟

چگونه جلوی دسترسی غریبه ها به اکانت اسپاتیفای را بگیریم؟

اگر روی اکانت شما هک شده و پلی لیست های شما با تغییرات روبرو شود، مسلما از این موضوع بسیار ناراحت خواهید شد. در بدترین حالت، ممکن است وی اقدام به تغییر رمز عبور شما کند.
۱۴۰۱/۵/۳

این روزها استفاده از سرویس‌های ارائه دهنده استریم موزیک مانند اسپاتیفای، اپل موزیک و یوتیوب موزیک بسیار رواج پیدا کرده است. به این ترتیب بسیاری از استفاده کنندگان مطمئنا پلی لیست های زیادی را برای مکان مختلف (مانند منزل، محل کار، باشگاه و رسی و ...) ایجاد کرده‌اند و از آن ها استفاده می‌کنند. اما اگر روی اکانت شما هک شده و پلی لیست های شما با تغییرات روبرو شود، مسلما از این موضوع بسیار ناراحت خواهید شد. در بد ترین حالت، ممکن است وی اقدام به تغییر رمز عبور شما کند. در هر صورت اگر متوجه شدید شخص غریبه ‌ای به اکانت شما وارد شده است، می‌توانید این قضیه را به روش های زیر هندل کنید.

مراقب این نشانه ها باشید

یکی از بزرگ ترین نشانه ها مبنی بر هک شدن اکانت، این است که شما امکان لاگین به اکانت تان را نخواهید داشت. اگر آدرس ایمیل یا پسورد تان برای ورود به اکانت پاسخگو نبود، این مورد یا یک موضوع خطرناک در نظر بگیرید. ممکن است شخصی به هر روشی پسورد اکانت شما را به دست آورده باشد و باید در اولین فرصت ممکن، پسورد را ریست کنید. اما اگر امکان انجام این کار را ندارید، سریعا با پشتیبانی اسپاتیفای ارتباط برقرار کنید. متأسفانه امکان قرار دادن تأیید هویت دو مرحله‌ای از سوی اسپاتیفای ارائه نشده و مسئولیت تأمین امنیت اکانت بر عهده خود کاربر است.

اما اگر به اکانت تان دسترسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم قسمت Recently played یا Jump back in را چک کنید. مسلما اگر اکانت شما هک شده باشد، ترک هایی را در این قسمت مشاهده خواهید کرد که تا به حال آن ها را گوش نکرده‌اید. 

اما به عنوان نشانه دیگر می‌توان به اضافه شدن یا حذف پلی لیست ها اشاره کرد. اگر متوجه اضافه شدن یا حذف پلی لیست ها شدید و این موضوع برای شما غریب و ناشناخته بود، می‌توانید مطمئن شوید که شخصی دیگر به اکانت شما دسترسی پیدا کرد.

image

بخش Jump back in و Recently played در اپلیکیشن اسپاتیفای

به نقل از Help Center اسپاتیفای، به عنوان مدارکی دیگر می‌توان به ایجاد تغییرات در نوع اشتراک، پخش موزیک‌های رندوم بدون داشتن کنترل از سوی شما و دریافت ایمیل مربوط به لاگین با اطلاعات عجیب و غریب اشاره کرد.

به همین دلیل به صورت متناوب اطلاعات اکانت و نوع اشتراک خود را به صورت مرتب چک کرده و از صحت این دو گزینه مطمئن شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم به این وب سایت مراجعه کرده، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و مطمئن شوید که اطلاعات ایمیل شما در محیط اینترنت لو نرفته باشد.

راهکار مبارزه با هک شدن اکانت اسپاتیفای

یکی از بهترین روش ها متوقف کردن اسپاتیفای روی تمامی دیوایس ها و عوض کردن رمز عبور اکانت تان است. مسئولان Spotify توصیه کرده‌اند که هنگام مراجعه به صفحه reset password از حالت incognito مرورگر خود استفاده کنید. آن ها همچنین پیشنهاد کرده‌اند که رمز عبور سایر اکانت های متصل به اسپاتیفای مانند فیس بوک، گوگل و اپل را نیز تغییر دهید.

روند تغییر رمز عبور و ریست کردن آن به شرح زیر است:

روی مرورگر کامپیوتر وارد اکانت خود شده و به قسمت Account بروید.

صفحه را به سمت پایین هدایت کرده و روی دکمه Sign Out Everywhere کلیک کنید. این کار باعث می‌شود تا از اکانت تان روی تمامی محصولات خارج شوید.

image

نمایی از صفحه Account در وب سایت اسپاتیفای

اگر اکانت اسپاتیفای به تلویزیون هوشمند، کنسول یا اسپیکر نیز متصل است، باید به صورت جداگانه از آن ها خارج شوید.

حالا پسورد اکانت خود را ریست کرده و گزینه جدیدی را انتخاب کنید.

چک کردن پرداخت حق اشتراک ها

افرادی که از سیستم تمدید خودکار اسپاتیفای استفاده می‌کنند، کمتر به سراغ چک کردن سیستم اشتراک خود می‌روند. لذا این موضوع را حتما به صورت دوره‌ای چک کنید. 

همچنین اسپاتیفای از چند روش برای پرداخت هزینه حق اشتراک پشتیبانی می‌کند. لذا اگر معمولا از پرداخت درون برنامه ای استفاده می‌کنید، اما متوجه پرداخت هزینه حق اشتراک از درگاه های دیگر شدید، حتما مشخصات پرداختی خود را در اولین فرصت چک کنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)