خانهاخبار
مایکروسافت تیمز قابلیت خاموش کردن چت در حین جلسات را اضافه کرد

مایکروسافت تیمز قابلیت خاموش کردن چت در حین جلسات را اضافه کرد

طی یک به‌روزرسانی مایکروسافت برای جلوگیری از چت کردن کاربران در حین جلسات، قابلیت خاموش کردن چت را به نرم‌افزار خود اضافه کرد
۱۳۹۹/۱۲/۴

گزارش‌هایی منتشر شده بود که کاربران در حین جلسات به چت مشغول می‌شوند و موجب حواس پرتی می‌شوند. اکنون مایکروسافت این کار را آسان‌تر کرده است و به مدیران جلسات اجازه می‌دهد در حین گفت و گو ویژگی چت را غیر فعال کنند.

پس از مدت‌ها اهالی ردموند به درخواست‌های برگزار کنندگان جلسات و معلمان گوش فرا داده است که می‌خواستند روشی را برای جلوگیری از چت کردن شرکت کنندگان در حین گفت و گو بگیرند تا بتوانند روی مکالمات  جلسه متمرکز شوند. یکی از مهندسان مایکروسافت در فروم کاربران مایکروسافت تیمز توضیح داده است که اکنون تیم‌ها توانایی غیرفعال کردن و فعال کردن چت را در طی یک جلسه دارند. این شرکت هم‌چنین یادداشت پشتیبانی ارسال کرده است که توضیح می‌دهد چطور سازمان دهندگان جلسات می‌توانند چت را در طی جلسات کنترل کنند.  

image

پیش از این یک مدیر دامنه می‌توانست خط مشی ممنوعیت گپ در همه‌ی جلسات ویدیویی را تنظیم کند. با این حال افرادی که جلسه را شروع کرده‌اند نمی‌توانند چت را به صورت هرجلسه یا در بخشی از آن غیرفعال کنند. نرم‌افزار زوم گوگل این کنترل را روی چت در حین گفت و گو برای مدتی داشته است چراکه یکی از معلمان که اکنون ملزم به استفاده از مایکروسافت تیمز شده است، از نبودن چنین ویژگی‌ای شکایت کرده است. در میان همه‌گیری کووید-۱۹ یادگیری از راه دور صورت می‌گیرد و این درخواست برای معلمان کاملا قابل درک است.

به نظر می‌رسد درخواست اولیه که در مارس ۲۰۲۰ برای این ویژگی ارسال شد توسط شخصی غیر از یک معلم ارسال شده است که در حین گفت و گو به مشکل برخورده بود. در خواست کننده‌ای چنین گفته است:

لطفا اجازه دهید برگزار کننده‌ی جلسه چت را به طور موقت در حین جلسه غیرفعال کند. اغلب افراد در هنگام چت تمام توجه و تمرکزشان به گپ و گفت متنی معطوف می‌شود و هیچ توجهی به جلسه‌ی اصلی نمی‌کنند. خیلی مفید خواهد بود که چت را در اول جلسه غیرفعال کرده و در زمان مناسب دوباره آن را فعال کرد.

با این حال بسیاری از آخرین درخواست‌ها توسط معلمانی درج شده است که در کنترل کلاس‌های آنلاین با مشکل روبرو شده‌اند. کاربر ناشناس دیگری در ۲۳ ژانویه نوشته است: یک معلم باید بتواند دسترسی دانش آموزان به چت را روشن یا خاموش کند.

image

یکی دیگر از کاربران مایکروسافت تیمز نوشت چت در طول جلسه توجه دانشجویان به ویژه جوانان را جلب می‌کند. برای حفظ یک جلسه کلاس و نظارت بر فعالیت چت همزمان تلاش شده است. لطفا ایجاد یک گزینه‌ی غیر فعال کردن چت در یک جلسه را در اولیت قرار دهید. مایکروسافت تیمز در واقع مدارس ما برای آموزش از راه دور هستند.

در آخرین شمارش در اکتبر سال ۲۰۲۰، مایکروسافت اعلام کرده روزانه ۱۱۵ میلیون کاربر فعال از تیمز استفاده می‌کنند. زوم اعداد را به شکل دیگری بیان می‌کند و اظهار داشته که در ماه نوامبر ۳۰۰ میلیون شرکت کننده در جلسات داشته است، اما رشد ۳۶۷ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نشان از محبوبیت روز افزون این نرم‌افزار دارد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)