خانهاخبار
اولین پروتوتایپ اسمارت فونی عجیب در رسانه‌ها رویت شد!

اولین پروتوتایپ اسمارت فونی عجیب در رسانه‌ها رویت شد!

آیا محصولی عجیب و غریب در راه است؟
۱۳۹۹/۸/۸

پس از گذراندن دوران گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو، حالا نوبت به محصولاتی با صفحه نمایش رول شونده رسیده است. سامسونگ پیش‌تر در رسانه‌های خبری عنوان کرده بود که اولین محصول این کمپانی با نمایشگر رول شونده در سال 2021 معرفی و روانه بازار خواهد شد. اما اولین پروتوتایپ مرتبط با این موضوع که در این مطلب به آن می‌پردازیم، توسط کمپانی کره‌ای یاد شده طراحی نشده است. شرکتی ناشناخته در عرصه گوشی‌های هوشمند توانسته این پروتوتایپ را به نام خود به ثبت برساند.

بله درست متوجه شده اید. پروتوتایپ اسمارت فونی با صفحه نمایش رول شونده توسط سامسونگ یا هوآوی مطرح نشده است، بلکه کمپانی TCL توانسته این طرح را مطرح کند. شرکت TCL نام خود را در عرصه تولید تلویزیون‌هایی با توان پردازشی بالا و قیمت‌هایی مقرون به صرفه به دنیای تکنولوژی شناسانده است. اما این کمپانی چینی در تولید گوشی‌های هوشمند نیز دستی بر آتش داشته، اما مدل‌های تولید شده توسط آن‌ها تا به این لحظه نسبت به محصولات سامسونگ یا هوآوی ناشناخته باقی مانده‌اند. اما حالا با ارائه پروتوتایپ اسمارت فونی با نمایشگر رول شونده که در حالت باز بودن، ابعاد آن به 6.7 اینچ می‌رسد، به نظر می‌رسد که به زودی باید نام TCL را در دنیای گوشی‌های هوشمند بیشتر بشنویم.

image

 

به کمک تکنولوژی صفحه نمایش رول شونده که در حال حاضر با همکاری شرکت China Star در حال توسعه است، اگر نمایشگر را به صورت کامل تا انتها از حالت رول شده خارج کنیم، با یک صفحه نمایش 6.7 اینچی روبرو خواهیم بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا کاربران قادر خواهند بود تا این ویژگی رول شوندگی را تا نیمه راه نیز اجرا کنند، یا نمایشگر آن تنها در دو حالت 4.5 اینچی و 6.7 اینچی باقی می‌ماند. به نظر می‌رسد زمانی که اولین طرح تجاری این محصول طراحی و تولید شود، می‌توانیم اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم. البته تا به این لحظه، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد زمان بندی تولید انبوه آن در رسانه‌های خبری منتشر نشده است.

اگر نگاه موشکافانه‌ای به بازار تلفن‌های هوشمند بیاندازیم، متوجه می‌شویم که گجت‌هایی که با نمایشگر تاشو در بازار وجود دارند، هنوز جای کار زیادی پیش رو دارند و به این ترتیب، سخت می‌توان نتیجه گرفت که کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون‌ها به آسانی از کنار این موضوع گذر کرده و به سراغ نمایشگرهای رول شونده بروند. همچنین از آن جا که خط تولید چنین محصولی بسیار پیچیده و پر هزینه خواهد بود، لذا در صورت تولید یک محصول تجاری در این حوزه، نباید انتظار قیمتی ارزان برای آن را داشته باشیم.

اگر قصد دارید تا اولین محصول تولید شده در این زمینه را در اختیار داشته باشید، از آن جا که اولین گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو سامسونگ با نام گلکسی فولد با قیمت 1980 دلاری عرضه شد، لذا چنین قیمتی (یا حتی بیشتر) را باید در گاوصندوق خود برای خرید آن پس انداز نگه دارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)