خانهاخبار
گوگل، فیسبوک و سایر شرکت‌های بزرگ علیه اداره مهاجرت آمریکا به‌پا خاستند

گوگل، فیسبوک و سایر شرکت‌های بزرگ علیه اداره مهاجرت آمریکا به‌پا خاستند

تغییر قانونی که با آنلاین شدن کلاس‌های دانشگاه‌ها خواستار خروج دانشجویان خارجی از آمریکا می‌شود، پس از دانشگاه هاروارد و MIT حالا صدای بسیاری از شرکت‌های بزرگ دره سیلیکون را درآورده است.
۱۳۹۹/۴/۲۴

شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل و فیسبوک برای مقابله با سازمان مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) تشکیل ائتلاف دادند. دانشگاه هاروارد و MIT روز نهم ژوئیه از ICE و وزارت امنیت ملی آمریکا شکایت کردند و قانونی را زیر سوال بردند که در صورت برگزاری کلاس‌های آنلاین خواستار خروج دانشجویان خارجی این دانشگاه از آمریکا می‌شود.

دوشنبه این هفته، اتاق بازرگانی ایالات متحده به همراه چندین شرکت بزرگ دنیای فناوری و موسسات تجاری با امضای نامه‌ای حقوقی از موضع مراکز تحصیلات عالی حمایت کردند. در پای این نامه ۱۹ امضا گردآوری شده که از میان آن‌ها می‌توانیم به اسم‌های بزرگی مثل گوگل، فیسبوک، ادوبی، دراپ‌باکس، گیت‌هاب، لینکدین، مایکروسافت، پی‌پال، اسپاتیفای و توئیتر اشاره کنیم.

حرف دانشگاه هاروارد و MIT این است که دولت فرآیندهای اداری را به‌نحوی مستبدانه و ناگهانی نقض کرده است. نامه شرکت‌ها نیز اعلام می‌دارد که این تصمیم به کسب و کارها و اقتصاد آمریکا لطمه می‌زند و دولت باید قبل از تصویب قوانین جدید این ملاحظات را در نظر بگیرد. این نامه می‌گوید به‌خطر افتادن وضعیت اقامت دانشجویان خارجی در ایالات متحده به‌شکلی بر مشتریان شرکت‌ها و کارمندان آینده آن‌ها اثر می‌گذارد که در بلند مدت برای کسب و کارهای آمریکایی زیان‌بار است.

در بخشی از این نامه آمده است:

موسسات آموزشی آمریکا بدون دانشجویان خارجی با کاهش ناگهانی نیروهای نوآوری مواجه می‌شوند که توانایی این موسسات در حفظ استاندارد متعالی آن‌ها را به خطر می‌اندازد؛ موجب تهدید علیه تحقیقاتی می‌شود که کسب و کارهای آمریکایی را بر لبه نوآوری نگه می‌دارد؛ و آموزش‌هایی را با مشکل مواجه می‌کند که دانشجویان را به کارمندان مستعدی برای این شرکت‌ها بدل می‌سازد.

شرکت‌های دره سیلیکون پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ نیز در مقابل قانون ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا ایستاده بودند. این اقدامات نه تنها باعث ارتقای وجهه عمومی شرکت‌ها می‌شود بلکه به کسب و کار آن‌ها کمک می‌کند. بر اساس آمارهای موجود در سال ۲۰۱۶، حدود ۷۱ درصد از کارمندان دره سیلیکون مهاجران هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)