خانهاخبار
گزارش شفافیت سال 2018 اپل افزایش درخواست های دولتی برای دسترسی به داده‌های کاربران را نشان می دهد

گزارش شفافیت سال 2018 اپل افزایش درخواست های دولتی برای دسترسی به داده‌های کاربران را نشان می دهد

اپل شاید نتواند میزان فروش گوشی های آیفون خود را به اشتراک بگذارد اما شفاف تر از هر زمانی میزان درخواست‌های دیگران برای داده‌های کاربران این شرکت را منتشر کرد.
۱۳۹۷/۱۰/۳

اپل شاید نتواند میزان فروش گوشی‌های آیفون خود را به اشتراک بگذارد اما شفاف‌تر از هر زمانی میزان درخواست‌های دیگران برای داده‌های کاربران شرکت را منتشر کرد.

این گزارش شفاف سازی که روز پنج شنبه منتشر شد، شش ماه اول سال 2018 را پوشش می‌دهد. این گزارش تمام درخواست‌ها به منظور دسترسی به داده‌های کاربران را از ژانویه تا ژوئن سال جاری که از طرف دولت های سراسر جهان دریافت کرده را شامل می‌شود. این گزارش پیش از این تنها به عنوان یک فایل الکترونیکی منتشر می‌شد، اما گزارش شفافیت اپل در سال جاری همراه با یک وب سایت تعاملی و با نام تجاری جدیدی است که به تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت بصری کمک می‌کند.

image

در مجموع، اپل 32342 درخواست برای دسترسی به داده‌های کاربران از نزدیک به 50 کشور در نیمه اول سال 2018 دریافت کرد. این میزان 9 درصد افزایش را از آخرین گزارش نشان می‌دهد. این درخواست‌های دولتی درخواست دسترسی به داده‌های 163823 دستگاه از محصولات اپل را شامل می‌شد. اپل به 25829 یا 80 درصد از این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده است. اپل توضیح می‌دهد که این درخواست‌های دولتی شامل درخواست شناسه‌های محصولات مانند شماره سریال محصولات اپل بوده است.

اکثر درخواست‌های دولتی برای داده‌های دستگاه‌های اپل از آلمان بوده. این کشور 13704 درخواست داده که 42 درصد از کل پرسشها را پوشش داده است و شامل 26160 دستگاه از محصولات اپل می‌شود. دولت ایالات متحده امریکا با دومین میزان تقاضا در مجموع 4570 درخواست شامل اطلاعات 14911 دستگاه پس از آلمان ایستاده است. اپل 3697 یا 81 درصد از درخواست‌های داده شده توسط ایالات متحده را انجام داده است.

این گزارش اطلاعات جالبی در پشت پرده برخی از این آمارها را افشا می‌کند. به عنوان مثال، تعداد زیادی از درخواست‌های آلمان و کره جنوبی به علت تحقیقات پلیسی برای دستگاه‌های ربوده شده و بسیاری از درخواست‌های چین نیز به دلیل بررسی تقلب در صنعت بیمه بوده است.

علاوه بر درخواست‌های دسترسی به داده‌های دستگاه‌های اپل، در مجموع 4177 درخواست برای دسترسی به حساب کاربران 40641 محصول در سراسر جهان دریافت شده است. این تعداد نسبت به دوره قبلی 25 درصد رشد را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش اپل، این درخواست‌های دسترسی به حساب، براساس اطلاعاتی مانند شناسه اپل یا آدرس ایمیل اپل انجام شده است. این درخواست‌ها همچنین ممکن است شامل دسترسی به محتوای داده‌های کاربران مانند عکس‌ها، ایمیل‌ها یا مخاطبین کاربران مذبور بوده باشد.

image

در حالی که بیشترین درخواست دریافت اطلاعات حساب کاربران با 2397 درخواست که شامل 16416 حساب می‌شود از سمت دولت ایالات متحده امریکا بوده، این جهش چشمگیر در دریافت‌های کل، مربوط به افزایش درخواست دریافت اطلاعات از طرف دولت  چین بوده است. چین درخواست مربوط به دریافت اطلاعات 19908 حساب کاربری را فقط با 33 نامه انجام داده است. اکثر درخواست‌های چین شامل تحقیقات مربوط به تقلب است. در حالی که درخواست‌های ایالات متحده بیشتر به دلیل اخاذی و احتمال دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و فیشینگ صورت گرفت.

این غول تکنولوژی از سال 2013 گزارش شفافیت خود را به صورت دو سالانه منتشر کرده است. اما همراه با رونمایی از وبسایت جدیدش، تغییر قابل توجه دیگری نیز در این گزارش وجود مشاهده شد. اپل در حال حاضر اطلاعات درخواست‌های امنیتی و غیر امنیتی را در گزارش شفافیتش جدا می‌کند. این شرکت پیش از این برای اولین بار در سال 2014 آن‌ها را با هم ترکیب کرده بود.

اپل تا میزان 499 درخوست امنیتی را به منظور دسترسی به 1000 تا 1499 حساب کاربری را دریافت کرده است. این شرکت فقط تعدادی از درخواست‌ها را طبق قانون مجاز دانسته و آن را انجام می‌دهد. همچنین یک درخواست برای تاخیر در گزارش شش ماهه قانونی برای درخواست غیر امنیتی دریافت نموده که این موارد را نیز در گزارش شفافیتش پس از 31 دسامبر وارد خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)