خانهاخبار
توضیحات سامسونگ درباره طراحی (Galaxy A9 (2018 با دوربین چهارگانه

توضیحات سامسونگ درباره طراحی (Galaxy A9 (2018 با دوربین چهارگانه

میان رده Galaxy A9 (2018) سامسونگ چندی پیش با دوربین اصلی چهارگانه رسما معرفی شد. حالا مدیر طراحی محصول سامسونگ درباره تصمیماتی که این سازنده در طراحی ظاهری این گوشی اخذ کرده شفاف سازی کرده است.
۱۳۹۷/۷/۲۹

سامسونگ چند روز پیش از گوشی تازه خود به نام Galaxy A9 (2018) که از دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه بهره می‌برد، پرده برداشت. در همین راستا سانگ ایل پارک، مدیر ارشد طراحی محصول سامسونگ، کنفرانسی ترتیب داده و در خلال آن به تشریح مواردی پیرامون طراحی ظاهری این گوشی تازه پرداخته است.

گوشی تازه Galaxy A9 (2018) اساسا تفاوت چندانی با Galaxy A7 ندارد و بسیار شبیه به آن به نظر می‌رسد. مدیر طراحی محصول سامسونگ هم با تأیید ضمنی این موضوع اضافه کرده که هر دو گوشی مذکور باتوجه به مخاطبان واحد (جوانان) طراحی شده‌‌اند. Galaxy A7 و Galaxy A9 (2018) مخصوص کاربران شبکه‌های اجتماعی طراحی شده‌‌اند و به همین خاطر سیستم دوربین به ترتیب سه گانه و چهارگانه دوربین برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

image

به گفته آقای پارک، تیم طراحی محصول همه تلاش خود را به کار گرفته است تا سیستم دوربین چهارگانه به شکل طبیعی در پنل پشتی تعبیه شود و نمای ادغام شده یکپارچه‌ای را در آن ایجاد کند. این طراحان مخصوصا بر برجستگی ماژول چهارگانه تمرکز کرده و تلاش کرده‌اند آن را تا حد امکان هم سطح با پنل پشتی طراحی کنند. به گفته مدیر طراحی محصول سامسونگ، همین هدف در توسعه ظاهری Galaxy A9 (2018) باعث شده است ماژول دوربین چهارگانه در پنل پشتی به شکل عمودی چینش شود.

سامسونگ درباره رنگ‌های گرادیان کاملا جدیست!

استفاده از طراحی رنگی گرادیان در گوشی Galaxy A9 (2018) نسبت به گوشی‌های هوشمند قبلی سامسونگ از تفاوت‌های چشمگیر در طراحی آن به شمار می‌رود. این غول تکنولوژی دفاتر طراحی متعددی در اقصی نقاط جهان دارد که درباره ترندهای تازه در دنیای فناوری تحقیق و پژوهش می‌کنند. به همین ترتیب طراحی گرادیان در گوشی تازه سامسونگ توسط همین واحدها و دفاتر پژوهش طراحی پیشنهاد شدند. واحد تحقیق بازار سامسونگ ادعا می‌کند که پیش از این پیش بینی کرده بود طراحی رنگ گرادیان از محبوب‌ترین ترندهای سال 2018 در بازار موبایل خواهد بود. به گفته این سازنده ترند محبوب رنگ گرادیان تنها محدود به دنیای موبایل نیست و به دنیای طراحی داخلی هم راه پیدا می‌کند. البته سامسونگ اولین سازنده‌ای نیست که این ترند را در گوشی‌های خود به کار گرفته. همان‌طور که می‌دانید، هوآوی در ابتدای سال جاری میلادی از پرچمداران P20 خود در رنگ‌های گرادیان رونمایی و این ترند را به دنیای موبایل معرفی کرد.

image

علاوه بر این سامسونگ مدتیست که بیش از گذشته در توسعه گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت خود از متریال شیشه استفاده می‌کند. پارک در این باره می‌گوید سامسونگ قصد دارد روند استفاده از شیشه را بیش از پیش دنبال کرده و آن را جایگزین فلز کند؛ چراکه استفاده از شیشه به بهبود نمای ظاهری گوشی‌های کمک می‌کند و همچنین در هر چه زیباتر دیده شدن رنگ‌های گرادیان نقش مهمی دارد. البته استفاده از شیشه احتمال شکستن پنل و قاب را افزایش می‌دهد اما مدیر طراحی محصول سامسونگ تأیید کرده است که روکش محافظ Gorilla Glass روی سطح پنل‌های جلو و پشت گوشی Galaxy A9 (2018) را پوشانده، هرچند به نسخه دقیق آن اشاره‌ای نکرده است.

گوشی Galaxy A9 (2018) سامسونگ با دکمه اختصاصی بیکسبی در کناره بدنه معرفی شده است. البته این دکمه کمی بالاتر از موقعیت مورد انتظار تعبیه شده است تا از لمس سهوی توسط کاربر جلوگیری شود. پیش از این بسیاری از کاربران گوشی‌های تازه سامسونگ از طراحی دکمه بیکسبی در موقعیت قبلی ابزار نارضایتی کرده و گفته بودند بارها آن را به اشتباه لمس کرده بودند. به نظر می‌رسد که سامسونگ در طراحی Galaxy A9 (2018) این نظرات را مورد توجه خود قرار داده و به همین خاطر موقعیت دکمه بیکسبی را دستخوش تغییر کرده است. از آقای پارک هم در این باره سوال شد که آیا سامسونگ تغییر در موقعیت دکمه بیکسبی را براساس بازخوردهای کاربرانش دنبال کرده است؟ مدیر طراحی محصول این غول تکنولوژی در پاسخ اذعان داشته است که سامسونگ در طراحی محصولات خود از فلسفه طراحی ارگونومیک پیروی می‌کند. باتوجه به این موضوع که سامسونگ پذیرفته است باید از این به بعد موقعیت دکمه بیکسبی را در محصولات خود تغییر دهد، می‌توان به این نتیجه رسید که طراحی‌های ابتدایی در اولین گوشی‌های مجهز به دکمه مذکور چندان منطقی نبوده‌اند.

image

با توجه به همه موارد در طراحی ظاهری و همچنین مشخصات فنی، گوشی Galaxy A9 (2018) یک گوشی سطح بالا به نظر می‌رسد و تقریبا همان دستگاهی است که سال‌هاست انتظار می‌کشیم سامسونگ آن را روانه بازار کند. ستاره اصلی در توسعه Galaxy A9 (2018) قطعا دوربین اصلی آن با لنزهای چهارگانه است. این گوشی درواقع اولین گوشی هوشمند دنیا به شمار می‌رود که با دوربین چهارگانه اصلی معرفی شده است.

Galaxy A9 (2018) صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 2220 دارد و از 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا بهره می‌برد. این میان رده سطح بالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد و لنزهای چهارگانه اصلی آن 24 مگا پیکسلی استاندارد، 8 مگا پیکسلی زاویه باز، 10 مگا پیکسلی تله فوتو و 5 مگا پیکسلی عمق تصویر هستند.

نظر شما درباره این گوشی تازه چیست؟ آیا شما هم از طرفداران دوربین‌های چندگانه هستید؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mking

۱۳۹۷/۸/۱
گوشی زیباییه ولی حیف که قدرت خریدش نیست

pars71

۱۳۹۷/۷/۲۹
بالاخره فهمید که لنز های دوربین رو گوشه قرار بده نه مثل اکثر گوشی هاش که اینقدر بدجاست دائما دست ادم بهش میخوره ...
توی استفاده ی رنگ هم بنظرم از هواوی الگو گرفته و این مدل رنگ های ترکیبی یا بقولی چند رنگ رو هواوی باب کرد ...
کماکان قیمت گذاری کذایی بالای سامسونگ رو شاهدش هستیم و هنوز هم فکری به حال اپدیت های دیرهنگام و شلم شولبای گوشی هاش نکرده ...

الیوت هندرسون

۱۳۹۷/۷/۲۹
ب نظرم الفبای انگلیسی کم اورده در مقابل سامسونگ باید از الفبای یه زبون دیگ برا نام گذاری گوشیاشون استفاده کنن

رضا

۱۳۹۷/۷/۲۹
این سامسونگ یک میان رده درست و حسابی نزد !
الان کسی که اهل دوربین نیست ولی از سخت افزارش این گوشی مورد نیازش هست باید پول 4 لنز دوربین را بپردازد !