خانهاخبار
سامسونگ و گوگل برای بهبود دستیار صوتی بیکسبی با هم همکاری می‌کنند

سامسونگ و گوگل برای بهبود دستیار صوتی بیکسبی با هم همکاری می‌کنند

رئیس بخش لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ اعلام کرده است که برای بهبود عملکرد دستیار صوتی بیکسبی، این شرکت با گوگل همکاری خواهد کرد
۱۳۹۷/۶/۱۳

سامسونگ در سال 2017 و همزمان با معرفی گلکسی اس 8 از دستیار صوتی اختصاصی خود با نام «بیکسبی» نیز رونمایی کرد. از آن زمان تا به امروز این دستیار صوتی در تمام پرچم‌‎داران سامسونگ قرار گرفته و حتی یک دکمه فیزیکی اختصاصی نیز به آن اختصاص داده شده است. اما این دستیار صوتی هنوز به توسعه نیاز دارد و توانایی‌های آن قابل رقابت و مقایسه با دستیارهایی مانند گوگل اسیستنت نیست. اما رئیس بخش لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ، کیم هیون سوک، ایجاد فرصت‌های همکاری بالقوه‌ای بین سامسونگ و گوگل را در ذهن می‌پروراند.

image

در یک کنفرانس خبری در نمایشگاه IFA 2018، این مدیر سامسونگ اعلام کرد که اشکال مختلفی از همکاری وجود دارد که می‌تواند هر دو شرکت را منتفع کند. قطعا طیف بسیار گسترده محصولات سامسونگ برای گوگل جذابیت‌های خاصی خواهد داشت و بیکسبی می‌تواند به سرعت مسیر درست خود را پیدا کند. از طریق همگام‌سازی بیکسبی، گوگل می‌تواند سرویس‌های خود را در اختیار کاربران بی‌شمار سامسونگ قرار دهد.

در حالی که برخی از شرکت‌ها فقط به ساخت محصولاتی مانند اسپیکرها و یا نمایشگرها بسنده کرده‌اند، اما محصولات سامسونگ بسیار گسترده هستند و از پرینتر تا سیستم‌های تهویه هوا را در بر می‌گیرند. این شرکت هم اکنون یخچال فریزرهای هوشمندی را نیز در دست توسعه و ساخت دارد و بعید به نظر نمی‌رسد که این غول کره‌ای بخواهد کنترل همه جوانب محصولات هوشمند خود را به دستیار صوتی بیکسبی بسپارد. گوگل نیز می‌تواند به وسطه همکاری با سامسونگ، قطعه‌ای از این کیک را نصیب خود کند.

دستیار صوتی سامسونگ در حال حاضر از موتور جستجوی گوگل برای جستجوهای خود استفاده می‌کند، اما مدیران سامسونگ ادغام بیشتر با محصولات و سرویس‌های گوگل مانند گوگل مپس را خواستار شده‌اند. وقتی در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در محصولات الکترونیکی صحبت می‌کنیم، نام گوگل به عنوان یکی از شرکت‌های بسیار فعال در این زمینه در ذهن تداعی می‌شود و سامسونگ امیدوار است که بتواند از این گنجینه ارزشمند گوگل استفاده کند.

همکاری با شرکت بزرگی مانند سامسونگ قطعا سود سرشاری را به همراه خواهد داشت، اما هنوز مشخص نیست که آیا گوگل نیز تمایل دارد اسرار خود را با یکی از اصلی‌ترین رقبایش در زمینه دستیارهای صوتی به اشتراک بگذارد یا خیر. گوگل در حال حاضر مشغول توسعه اسپیکرهای هوشمند خود است و تلاش می‌کند تا سایر شرکت‌ها را به استفاده از دستیار صوتی گوگل اسیستنت در محصولات اینترنت اشیا خود راضی کند. اگر ایده پردازی‌های آقای کیم هیون سوک به واقعیت برسند، قطعا می‌تواند توسعه بیکسبی را هموارتر کند و می‌توانیم شاهد افزوده شدن قابلیت‌های بیشتری به این دستیار صوتی باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)