خانهاخبار
مقایسه ماکت آیفون 10 پلاس و آیفون 9؛ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

مقایسه ماکت آیفون 10 پلاس و آیفون 9؛ چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟

اپل در اواخر امسال سه آیفون جدید ارائه می‌دهد که شامل یک مدل 5.8 اینچی، 6.1 اینچی و 6.5 اینچی است؛ ویدیوی تازه منتشر شده، ماکت آیفون‌های جدید را با یک‌دیگر مقایسه می‌کند.
۱۳۹۷/۵/۲۶

هرسال پیش از معرفی رسمی آیفون‌های اپل، شایعات مختلفی پیرامون مدل‌های جدید از پرچمداران کوپرتینویی‌ها منتشر می‌شود؛ همچنین عکس‌های مختلفی از قطعات به‌کار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند اپل منتشر می‌شود. ضمن اینکه برخی با تولید ماکت از آیفون‌های جدید، طراحی آن‌ها را به نمایش می‌گذارند. آیفون‌های امسال نیز از این روند مستثنی نیست و به‌تازگی ویدیوی منتشر شده است که نگاهی به ماکت آیفون 6.1 اینچی و آیفون 6.5 اینچی دارد؛ هر دو مدل با طراحی مشابه در سال 2018 وارد بازار خواهند شد.

image

مانند سال گذشته، امسال نیز کوپرتینویی‌ها سه گوشی وارد بازار خواهند کرد؛ دو مدل از آیفون‌های جدید به نمایشگر OLED و یک مدل به صفحه‌نمایش LCD مجهز شده است. شرکت اپل همچنان یک آیفون را با نمایشگر 5.8 اینچی OLED ارائه می‌دهد که آن‌را جانشین آیفون 10 خواهد نامید؛ همچنین مدل 6.5 اینچی که صفحه‌نمایش OLED دارد، با نام آیفون 10 پلاس شناخته می‌شود و برای رقابت با گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ راهی بازار خواهد شد. همچنین ارزان‌قیمت‌ترین آیفون اپل نیز که صفحه‌نمایش 6.1 اینچی از نوع LCD دارد، با نام تجاری آیفون 9 یا ... در دسترس قرار خو اهد گرفت. در ویدیویی که ماکت آیفون‌های 2018 را در کنار یک‌دیگر نشان می‌دهد، از آیفون 10 استفاده شده است زیرا جانشین آن از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با این مدل ندارد.

image

تمامی گوشی‌هایی که اپل به‌زودی وارد بازار خواهد کرد، نمایشگر لبه‌به‌لبه (فاقد حاشیه) دارند و بریدگی در بالای صفحه‌نمایش اعمال شده است که سیستم تشخیص چهره، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب را درون خود جای می‌دهد. امسال هیچ‌یک از آیفون‌های اپل به حسگر تشخیص اثرانگشت مجهز نخواهند بود. لازم به‌ذکر است که ماهیت پنل‌ LCD مدل 6.1 اینچی، باعث شده تا گمان کنیم که این گوشی در اطراف نمایشگر خود حاشیه‌های ضخیم‌تری نسبت به آیفون 5.8 اینچی و آیفون 6.5 اینچی دارد. در قاب پشتی نیز شاهد ارائه طراحی مشابه هستیم؛ هرچند، مدل LCD فاقد دوربین دوگانه است و اپل به یک سنسور در قاب پشتی رضایت داده تا هزینه نهایی آیفون 6.1 اینچی پایین باقی بماند. دو مدل دیگر یعنی نسل دوم آیفون 10 و آیفون 10 پلاس با دوربین دوگانه همراه خواهند بود و احتمالا در زمینه عکاسی با پیشرفت‌هایی نسبت به آیفون 10 (مدل 2017) ارائه می‌شوند. 

image

گفته می‌شود که آیفون 6.1 اینچی فریم آلومینیومی دارد؛ این در حالی است که دو مدل دیگر از فریم فولادی ضدزنگ برخوردار هستند. همچنین تمامی پنل‌ها از شیشه در قاب پشتی خود بهره می‌گیرند و شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهند کرد. وجه اشتراک دیگر آیفون‌های 2018 مربوط به پردازنده Apple A12 است؛ همچنین ازتراشه LTE ساخت اینتل درون آیفون‌های استفاده می‌شود. آیفون 6.1 اینچی با سه گیگابایت رم ارائه خواهد شد اما مدل‌های OLED همگی از چهار گیگابایت رم بهره می‌گیرند.

شایعه شده است که آیفون 6.1 اینچی با قیمت پایه 700 دلار به بازار عرضه خواهد شد و مدل 5.8 اینچی نیز نزدیک به 900 دلار قیمت دارد. همچنین آیفون 6.5 اینچی که گران‌قیمت‌ترین گوشی اپل در سال 2018 محسوب می‌شود، با قیمتی نزدیک به 1000 دلار عرضه خواهد شد. براساس شایعات، تمامی مدل‌ها به صورت هم‌زمان در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد اما ممکن است نسخه 6.1 اینچی با تأخیر چند هفته‌ای نسبت به مدل‌های OLED به دست مشتریان برسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)