خانهاخبار
بازده پایین تولید پنل LCD بلای جان اپل برای عرضه آیفون 6.1 اینچی

بازده پایین تولید پنل LCD بلای جان اپل برای عرضه آیفون 6.1 اینچی

براساس یک گزارش جدید تولید انبوه پنل LCD برای آیفون 6.1 اینچی امسال اپل با مشکل مواجه شده است و ژاپن دیسپلی نمی‌تواند پنل کافی برای این مدل ارزان‌قیمت تولید کند.
۱۳۹۷/۵/۸

در ماه ژانویه اعلام شده بود که گوشی جدید آیفون 9 اپل در سال 2019 به پنل نمایشگر Full Active مجهز خواهد شد که یک پنل LCD است. نمایشگر LCD که در آن زمان برای آیفون جدید اپل اعلام شده بود، تاحدی انعطاف‌پذیر است و این موضوع به کوپرتینویی‌ها کمک خواهد کرد تا بریدگی را در بالای صفحه‌نمایش اعمال نمایند. ضمن اینکه به دلیل حاشیه 0.5 میلی‌متری در تمامی گوشه‌های صفحه‌نمایش، آیفون 9 طراحی مشابه با آیفون 10 (پرچمدار اپل در سال 2017) خواهد داشت. پنل‌های Full Active Flex توسط شرکت ژاپن دیسپلی (JDI) تولید می‌شوند و این نمایشگرها نه تنها نسبت به پنل‌های LCD معمول انعطاف‌پذیری بیشتری دارند بلکه انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند.

گزارش تازه منتشر شده نشان می‌دهد که تولید انبوه پنل Full Active Flex برای آیفون‌ 9 در اوایل ماه جولای آغاز شده است؛ این پنل نمایشگر از نسل سوم حسگر لمسی Pixel Eyes ژاپن دیسپلی بهره می‌گیرد که براساس گزارش‌ها دقت بسیار بالایی دارد. با این‌‌حال اعلام شده است که بازده تولید بسیار پایین بوده و به 1 درصد می‌رسد؛ البته بعید می‌دانیم این موضوع صحت داشته باشد. با توجه به بازده پایین تولید پنل نمایشگر LCD برای آیفون 9 ممکن است این مدل تا ماه نوامبر به بازار عرضه نشود و شایعات پیشتر منتشر شده مبنی بر تأخیر در عرضه نسخه LCD آیفون‌های 2018 اپل صحت داشته باشد.

اگر کوپرتینویی‌ها واقعا به دنبال استفاده از پنل Full Active Flex ژاپن دیسپلی در گوشی جدید خود باشند، حاشیه‌های موجود در اطراف آیفون 6.1 اینچی نسبت به مدل‌های دیگر با صفحه‌نمایش OLED ضخیم‌تر نخواهد بود؛ پیش‌تر گمان می‌رفت آیفون 9 بیشترین حاشیه را در میان آیفون‌های 2018 خواهد داشت. لازم به‌ذکر است که قبلا اعلام شده بود پیش‌تولید نمایشگرهای آیفون جدید به دلیل نشت نور در بالای صفحه‌نمایش و نزدیک به محل بریدگی که Notch نامیده می‌شود، با مشکل مواجه شده است.

image

طراحی احتمالی آیفون 9 با بریدگی بالای نمایشگر و یک دوربین

جدا از پنل LCD که باعث تمایز آیفون 9 از نسل دوم آیفون 10 و مدل «پلاس» آن خواهد داشت، اپل درنظر دارد تا گوشی مذکور را به یک دوربین مجهز نماید؛ بدین شکل، تفاوت بیشتری میان این مدل و نسخه‌های مجهز به صفحه‌نمایش OLED وجود خواهد داشت. با حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر، تمامی مدل‌ها فاقد دکمه‌ی Home بوده و همچنین بدون حسگر اثرانگشت خواهند بود؛ این موضوع باعث شده است گمان کنیم که حتی مدل 6.1 اینچی یا آیفون 9 نیز به سیستم‌ تشخیص چهره Face ID مجهز خواهد شد. لازم به‌ذکر است که آیفون LCD اپل فاقد قابلیت لمس سه‌بعدی خواهد بود و کوپرتینویی‌ها به جای استفاده از حسگرهایی در زیر نمایشگر که فشار وارد بر صفحه‌نمایش را تشخیص می‌دهد، مقاومت نمایشگر را افزایش داده‌اند.

انتظار می‌رود تمامی آیفون‌های 2018 اپل در ماه سپتامبر معرفی شوند و با توجه به گزارش جدید، تنها مدل 6.1 اینچی است که احتمالا با تأخیر یک ماهه یا دو ماهه عرضه خواهد شد؛ ممکن است مدل‌های OLED در اواخر ماه سپتامبر وارد بازار شوند. لازم به‌ذکر است که آیفون 6.5 اینچی امسال اپل نزدیک به 1000 دلار قیمت خواهد داشت و آیفون 10 نیز که جانشین آیفون 5.8 اینچی اپل در سال 2017 خواهد بود، نزدیک به 900 دلار قیمت دارد. همچنین مدل LCD احتمالا با قیمتی نزدیک به 700 دلار به بازار عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۷/۵/۸
پنل این گوشیو که الجی می خواد بزنه و از نوع میکرو ال سی دیه پس ژاپن دیسپلی و این چرت و پرت ها دیگه چیه؟