خانهاخبار
آمازون ارتباطات تجاری‌اش را با ایران قطع می‌کند

آمازون ارتباطات تجاری‌اش را با ایران قطع می‌کند

کمپانی آمازون اعلام کرده است که به دلیل احتمال جریمه شدن توسط نهادهای نظارتی آمریکایی بابت نقض تحریم‌های مصوب این کشور علیه ایران، ارتباطش را با ایران قطع خواهد کرد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۶

روز جمعه، کمپانی آمازون اعلام کرد که بعد از انجام بررسی‌هایی دریافته که ممکن است بعضی تحریم‌های مصوب ایالات متحده آمریکا ضد ایران را نقض کرده باشد و به همین دلیل نیز ممکن است توسط نهاد‌های حکومتی آمریکا متحمل پرداخت جریمه شود. این شرکت اعلام کرده که بین سال‌های 2012 تا 2016 کالاهایی را به افراد و نهادهای ایرانی خارج از ایران، که تحریم بوده‌اند، فروخته است. آمازون گفته که این معاملات را به دفتر وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت بازرگانی و صنعت گزارش داده است. آمازون همچنین اعلام کرده که در انجام بررسی‌ها حاضر است با نهادهای ذی‌ربط همکاری کند. 

در سال 2012، باراک اوباما قانونی به نام ITRA امضا کرد که هدفش محدود کردن فعالیت‌های تجاری با ایران بود. براساس این قانون، شرکت‌های آمریکایی که با ایران ارتباطات تجاری برقرار کنند متحمل جریمه خواهند شد. اما در ژانویه سال 2016، بعضی تحریم‌های اقتصادی وابسته به برنامه هسته‌ای ایران برداشته شد. 

آمازون در روز جمعه اعلام کرد که کالاها و محصولات متنوعی به افراد و نهادهای ایرانی و مراکزی که تحت کنترل ایران قرار دارند، فروخته است. از نمونه‌های این محصولات می‌توان به پوشاک، نرم‌افزار و محصولات مرتبط با حیوانات خانگی اشاره کرد. قیمت محصولات فروخته‌شده از 50 دلار تا 2400 دلار متنوع است. بدین ترتیب، فروشگاه اینترنتی آمازون در آینده هیچ محصولی به این نهادها و اشخاص نخواهد فروخت.

به گفته آمازون، این کمپانی هنوز در حال انجام بررسی‌ و طراحی فرایندی‌هایی است که بتواند معاملات مرتبط با افراد و نهادهای تحت پوشش قانون ITRA را مشخص کند. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

sink

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
مسخره کرده دیگه . یعنی چی افراد :| افراد چیچیه میگین :|
یعنی یک ایرانی در‌ داخل آمریکا الان نمیتونه از آمازون خرید کنه ؟! چون کشورش تو تحریمه؟!؟!!!

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
و این یعنی رقابت در ایران خیلی کمتر میشه و امثال دیجی کالا میتونن به اهداف گران فروشی خود برسن .اگه یه رقیب خوب برای دیجی کالا بود میتونست پیشرفت و صحنه ی رقابت ایجاد کنه که این یعنی ارزانی به سود مردم.دقیقا مثل گوشی.
اگه جلوی ورود گوشی ها گرفته شه مجبور میشیم جی ال ایکس رو بصورت تحمیلی بخریم و گزینه ی بعدیمون هم دیمو باشه یعنی بد و بدتر . این موضوع هم دقیقا موضوع گمرک و پرایده
@تحمیل

T.O.P

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
میبخشید.... چه ربطی داشت????

Persian Gulf خلیج فارس

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
تا قبل از این هم ، ما نمیتونستیم مستقیم از آمازون خرید کنیم.
پارسال میخواست در ایران مستقیما حضور پیدا کنه و انبارهایی برای فروش اینترنتی احداث کنه.
اما دولت این اجازه رو نداد
چون شرکتهایی مثل دیجی کالا و امثالهم ورشکست میشدند.
ایرانیها دنبال رقابت نیستند
فقط به فکر این هستند که چطوری چند برابر بفروشند
مردم هم نه نمیارن و فقط میخرن

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
خودش ضرر میکنه. ما قصد داشتیم دانش ساخت پراید را در اختیارش بذاریم حالا که اینجوریه ما هم عقب نشینی میکنیم