خانهاخبار
آیا مک بوک پرو‌ با تاچ بار دارای SSD قابل تعویض است؟

آیا مک بوک پرو‌ با تاچ بار دارای SSD قابل تعویض است؟

چند روز پیش مک‌بوک‌ پرو‌های جدید، که دارای Touch Bar هستند، روانه بازار شدند. حال سوال اینجاست: آیا این مدل‌ها هم امکان تعویض SSD دارند؟ برای یافتن جواب آن در ادامه همراه ما باشید.
۱۳۹۵/۸/۲۶

در روز ۶ آبان اپل کنفرانسی تحت عنوان hello again برگزار کرد و سرانجام تصمیم گرفت پس از گذشت چند سال از نسل جدید مک‌بوک‌ پرو‌ رونمایی کند و کاربران حرفه‌ای بازار نوت‌بوک‌ها را بار دیگر با طراحی زیبا در کنار سخت‌افزار قوی جذب خود کند. مک‌بوک پرو‌های جدید کاملا بازطراحی شده‌اند که در این مطلب به معرفی مفصل آن پرداختیم.

image

همان طور که می‌دانید مک‌بوک‌پروهای ۲۰۱۶ در ۳ مدل متفاوت عرضه می‌شوند:

  •  ۱۳ اینچ فاقد تاچ‌بار 
  • ۱۳ اینچ با تاچ‌بار 
  • ۱۵ اینچ با تاچ‌بار 
image

مدل پایه یعنی ۱۳ اینچ که فاقد نوار لمسی OLED با نام Touch Bar و حسگر اثرانگشت Touch ID است جایگزین MacBook Air محسوب می‌شود. این مدل با سخت‌افزاری ضعیف‌تر، قیمت پایین‌تر، ۲ درگاه تاندربلت نسخه ۳ تحت استاندارد USB-C و هدفون‌جک ۳.۵ میلی متری عرضه می‌شود. از آن‌جا که این مدل نسبت به مک‌بوک پروهای دارای تاچ بار زودتر به بازار آمد، با سخت‌افزار درونی آن زودتر آشنا شدیم.

پس از کالبدشکافی مک‌بوک ۱۳ اینچ بدون تاچ بار در روز‌های گذشته متوجه شدیم حافظه‌ داخلی SSD این دستگاه قابل تعویض است. بدین ترتیب کاربر می‌تواند پس از خرید در صورت نیاز درایو SSD خود را به ظرفیت‌های بالا‌تر ارتقا دهد. 

image

اما دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچ که دارای نوار تاچ بار هستند به تازگی وارد بازار شده‌اند. پس از کالبد شکافی‌ای که کاربران و وب‌سایت‌های معتبر روی این مدل‌ها انجام دادند خبر خوبی برای خریداران مدل دارای تاچ بار به ارمغان نیامد، چراکه مدل‌های دارای تاچ بار، حتی مدل ۱۳ اینچ که مشابه مدل ارزان‌تر است، امکان تعویض درایو SSD را ندارند. دلیل این موضوع استفاده از آی‌سی‌های OnBoard همانند نسل گذشته است.

این خبر ممکن است بر تصمیم‌گیری خریداران مک‌بوک‌ پرو با تاچ بار اثر منفی بگذارد و ناامیدکننده باشد. اما با توجه به پیشرفت روزافزون سرویس‌های ابری و سیستم جدید ذخیره‌سازی فایل‌ها در macOS Sierra اتفاق چندان مهمی به حساب نمی‌آید.

image
image
نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسين باختر اصل

۱۳۹۵/۸/۲۶
بابا تخصص نداريد ننويسيد on board خيلي پر سرعت تره