خانهاخبار
شکستن قفل آیفون تنها با ۱۷۰ دلار!

شکستن قفل آیفون تنها با ۱۷۰ دلار!

خیلی از کاربران برای حفظ امنیت گوشی خود روی آن قفل می‌گذارند تا اطلاعات آنها از دست دیگران در امان باشد، اما جالب است بدانید که با استفاده از یک دستگاه کوچک 170 دلاری می‌توان به راحتی پسورد 4 رقمی هر آیفونی را شکست و وارد آن شد.
۱۳۹۵/۱/۱۷

حتما دعوای اپل با FBI بر سر باز کردن قفل آیفون تروریست سن برناردینو را شنیده‌اید. FBI سعی کرد با اعمال فشار، اپل را به باز کردن قفل این گوشی راضی کند، اما وقتی مخالفت اپل را دید، راه دیگری برای انجام دادن این کار پیدا کرد.
شاید فکر کنید شکستن قفل آیفون کار بسیار پیچیده‌ای است و تنها از دست سازمان‌های امنیتی و هکرهای بزرگ برمی‌آید، اما درواقع هرکسی می‌تواند با خرید یک دستگاه 170 دلاری رمز عبور آیفون را بشکند و وارد آن شود. به این دستگاه کوچک اصطلاحا IP BOX گفته می‌شود و قادر است در زمانی بین 6 ثانیه تا 17 ساعت پسورد 4 رقمی آیفون‌هایی را پیدا کند که از iOS نسخه 7 یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

 

image

 

سازنده این دستگاه می‌گوید که آن را برای کمک به افرادی ساخته است که پسورد گوشی خود را فراموش کرده‌اند و اطلاعات مهمی روی آن دارند که حتما باید به آنها دسترسی داشته باشند. فروش نسخه جدید IP BOX، که قادر است قفل آیفون‌هایی با iOS 9 را باز کند، از ماه آینده آغاز خواهد شد. در همین حال اپل در تلاش برای یافتن راهی است که FBI از طریق آن توانسته پسورد آیفون مذکور را به دست آورد تا در آپدیت‌های بعدی راه آن را ببندد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

خشایار

۱۳۹۵/۱/۱۹
شما داری امنیت یه سیستم عامل اوپن سورس رو با یه سیستم عامل بسته مقایسه میکنی که کار خنده آوریه
iOS از نظر امنیتی باید با WinPhone مقایسه بشه که از نظر امنیتی خیلی ضعیف تر از اونه ....

خشایار

۱۳۹۵/۱/۱۸
نظرتون صحیحه ولی اینم در نظر بگیرید که اپل همیشه در گیر و دار امنیت در حال دویدنه و وانمیسته D:

وحید

۱۳۹۵/۱/۱۸
اگه بیشتر دقت کنی.. 170 دلار پول یه شام ساده تو امریکاست... شاید برای شما این رقم خیلی زیاد باشه..

Nafise

۱۳۹۵/۱/۱۸
اينايي كه چرت و پرت ميگن بنظرتون شركت اپل وايميسته كه اينا كار خودشونو كنن و امنيت رو كامل بردارن?؟
مطمئنن اين دستگاه رو نميزارن دست هركسي باشه

Nafise

۱۳۹۵/۱/۱۸
ايفون مث گوشي هاي ديگ راحت بازنميشه اگر دقت كني ميبيني قيمت دستگاهي كه قفل ايفون رو بازميكنه هم گرونه و قابل دسترسم نيست