خانهاخبار
نسخه نهایی کورتانا برای iOS و اندروید منتشر شد

نسخه نهایی کورتانا برای iOS و اندروید منتشر شد

پس از کش و قوس‎‌های فراوان، سرانجام مایکروسافت نسخه نهایی دستیار صوتی خود را برای دو سیستم عامل برتر گوشی‌‎های موبایل، اندروید و آی او‌ اس، منتشر کرد.
۱۳۹۴/۹/۲۱
image

 

مایکروسافت بالاخره پس از تست‌های بسیار نسخه نهایی دستیار صوتی خود، کورتانا، را برای اندروید و iOS منتشر کرد. همزمان با انتشار این نسخه‌ها، اپلیکیشن کورتانا برای ویندوز 10 نیز یک به‌روزرسانی دریافت کرده است که این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند کورتانای ویندوز را با کورتانای گوشی هوشمندشان همگام کنند.

به‌دلیل محدودیت‌هایی که اپل در iOS اعمال کرده، نسخه آی‌او‌اس کورتانا به هوشمندی نسخه ویندوزی آن نیست؛ برای مثال، در ویندوز با گفتن Hey Cortana این دستیار صوتی به شما پاسخ می‌دهد، اما در iOS، چون دستیار صوتی پیش‌فرض سیری است، این قابلیت وجود ندارد. همچنین برخی قابلیت‌های کورتانا مانند نمایش اخبار محلی و آب‌وهوا محدود شده است. البته همچنان، مانند سیری، کورتانا به سوالات شما جواب می‌دهد.

با وجود تمام محدودیت‌های اعمال‌شده برای نسخه آی‌او‌اسی این دستیار صوتی، برای آن دسته از کاربران اپل که به اکوسیستم ویندوز علاقه‌مندند تجربه کار با کورتانا جذاب خواهد بود؛ البته در حال حاضر نسخه iOS تنها در اپ استور ایالات متحده و چین در دسترس است.

محدودیت‌های کورتانای آی‌او‌اس همچنین به این معناست که نسخه اندرویدی آن قابلیت‌های بیشتری از نسخه iOS دارد. از آن جمله می‌توان به قابلیت ارسال پیام کوتاه از طریق ویندوز 10 PC اشاره کرد که در نسخه آی‌او‌اس وجود ندارد.

اگر تجربه کار با کورتانا روی گوشی اندرویدی یا آی‌اوسی دارید، آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

دریافت نسخه اندروید کورتانا

دریافت نسخه iOS کورتانا

 

منبع: iPhone Hacks

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ایوب

۱۳۹۴/۹/۲۱
سلام. من گوشی galaxy S6 edge دارم و کورتانا رو نمیتونم دانلود کنم نه از روی لپ تاپ و نه از روی
گوشیم و نه از خود برنامه google play ی گوشیم .
اگه زحمتی نیست لینک دانلود مستقیم رو بزارین یا به ایمیلم بفرستید.ممنون

ysain

۱۳۹۴/۹/۲۱
وقتی سیری هست
جایی واسه کورتانا نیست.