خانهاخبار
راهنمای ویندوز فون: کنترل گوشی خود را به کورتانا بسپارید

راهنمای ویندوز فون: کنترل گوشی خود را به کورتانا بسپارید

یکی از امکانات خوب ویندوز فون امکان استفاده از دستیار شخصی کورتانا برای مدیریت تماس‌های صوتی و پیام‌ها، در مواقع لزوم از جمله جلسات کاری و ... است. در این نوشته به سراغ این بخش و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد می‌رویم.
۱۳۹۴/۸/۱۲

دستیارهای صوتی در گوشی‌های هوشمند برای ساده‌تر کردن هر چه بیشتر کارها برای کاربران ایجاد شده‌اند و روز‌به‌روز هم به قابلیت‌های این دستیارها اضافه می‌شود. در مورد دستیار شخصی مایکروسافت، کورتانا پیشتر کامل توضیح داده‌ایم و به مقایسه آن با دستیارهای شخصی گوگل نو و سیری اپل پرداخته‌ایم. اما امروز می‌خواهیم به قابلیت این دستیار شخصی در مدیریت تماس‌ها، پیام‌های کوتاه و ... هنگامی که شما قادر نیستید پاسخگوی آنها باشید بپردازیم.

شاید شما هم در موقعیتی قرار گرفته باشید که بنا به دلایلی امکان پاسخ‌گویی به گوشی برای شما فراهم نباشد. از طرفی نمی‌خواهید گوشی خود را نیز سایلنت کنید زیرا منتظر تماس مهمی در این میان هستید. خب فکر می‌کنید چاره چیست؟

 

image

 

بخش Quiet Hours در تنظیمات ویندوز فون دقیقا این کار را برای شما انجام می‌دهد. این بخش که توسط کورتانا مدیریت می‌شود تماس‌های صوتی، پیام‌ها و ... را آن‌گونه که شما می‌خواهید برای شما مدیریت می‌کند. شما می‌توانید تنظیم کنید که تنها تماس‌ها یا پیام‌هایی از طرف شخص خاصی را دریافت کنید و سایر تماس‌ها و پیام‌ها بعدا به شما اطلاع داده شود.

 

image

 

برای این کار از منوی تنظیمات وارد بخش Quiet Hours شوید و آن را فعال کنید.

حالا در قسمت edit inter circle می‌توانید مخاطبانی را که می‌خواهید کورتا برای آنها استثنا قایل شود، انتخاب کنید. در قسمت پایین نیز می‌توانید تنظیمات مربوط به تماس‌ها یا پیام‌های کوتاه را انجام دهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Alireza

۱۳۹۴/۸/۱۴
اصلن شما اپلیا عالی فوق العاده بی نظیر تو دنیا تک.ولمون کنید دیگه بع.هی میگیرد این تو آیفون هست و این کپی از آیفونه.شما برید دوربین بیرون زده از آیفون جدید تون رو جمع کنید!والاااا

يوزر

۱۳۹۴/۸/۱۲
همين ديگه هيچي نميدونيد و فقط از روي تعصب منفي ميديد چون خيلي هاتون اصلا با اپل كار نكرديد يا نميدونيد كه يه همچين قابليتي خيلي وقته هست،بنده ايفون دارم و برادرم لوميا كورتانا جذاب هست و من كاري به دستيارهاي صوتي ندارم، ولي اين قابليتي نيست كه دستيار صوتي و هوشمند لازم داشته باشه، حتي روي گوشي هاي بلك بري قديمي هم چنين چيزي هست

Alireza

۱۳۹۴/۸/۱۲
Hey siri . Hi galaxy برید سره میدون بوق بزنید چون cortana اومده رو کار!!!:دی

امير

۱۳۹۴/۸/۱۲
خب اين قابليت خيلي وقته كه روي اپل هست(Do Not Disturb ) و نيازي به دستيار هوشمند هم نداره