خانهاخبار
دستیار صوتی مایکروسافت دیتاهای خود را از چه منبعی دریافت خواهد کرد؟

دستیار صوتی مایکروسافت دیتاهای خود را از چه منبعی دریافت خواهد کرد؟

مایکروسافت با Foursquare توافق کرده تا دیتاهای مربوط به Cortana توسط این شرکت تامین شود.
۱۳۹۲/۱۱/۲۰

کمپانی مایکروسافت 15 میلیون دلار به آزمایشگاه Foursquare پرداخته است. این تیتر خبری است که ذهن همه را به سمت دستیار صوتی مایکروسافت به نام cortana که قرار است رقیبی برای سیری باشد هدایت می‌کند.

 

به گزارش منبع بلومبرگ گزارش کرده که این مبلغ از طرف مایکروسافت به Foursquare پرداخت شده تا به گوشی‌های ویندوزفون در زمینه پیشنهادهای رستوران یابی و پیشنهادهای سرگرم کننده کمک کند. این موضوع توسط رئیس Foursquare نیز تایید شده است.

 

مایکروسافت در حال تلاش برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید به سیستم عامل ویندوزفون است تا بتواند رقابت گوشی‌های خود را با آیفون دوست داشتنی اپل و گوشی‌های اندرویدی که سیستم عامل آن‌ها مخصوص گوگل است نزدیک تر و نفس گیر تر کند.

 

اما Foursquare برای دستیار صوتی cortana چه کاری خواهد کرد؟ دیتاهای مکانی Foursquare که توسط بیش از 30 میلیون کاربر این برنامه به دست آمده‌اند می‌توانند کمک بسیار خوبی برای کارکرد بهتر و دقیق تر این دستیار صوتی باشد.

 

image

 

به زودی منتظر cortana باشید

 

کورتانا نام یک شخصیت باهوش در سری بازی‌های مایکروسافت به نام “Halo” است. این دستیار صوتی هوشمند قرار است جزئی از ویندوزفون 8.1 باشد و در چند ماه آینده روانه دنیای تکنولوژی خواهد شد. این موضوع که به زودی شاهد این دستیار صوتی هستیم توسط منبعی که از توافق مایکروسافت و Foursquare خبر دارد فاش کرده است.

 

بر اساس این توافق مایکروسافت این اجازه را دارد که به دیتاهای سری Foursquare که در معرض نمایش نیستند و حتی دیگر همکاران Foursquare اجازه دسترسی به آن را ندارند استفاده کند.

 

با وجود اینکه اعلام شده توافقی بین این دو کمپانی صورت گرفته اما هنوز هیچکدام از این دو شرکت این موضوع که از این دیتاها به نفع Cortana استفاده خواهد شد را نپذیرفته‌اند.

 

با وجود این خبر ما انتظار داریم که یک دستیار صوتی بسیار هوشمند که بتواند سیری اپل را از به انزوا بکشد ببنیم. نظر شما چیست آیا Cortana این قابلیت را خواهد داشت که سیری را شکست دهد؟

 

منبع: bloomberg

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۳
آقایون و خانمها توجه کنید داره راجبه ویندوز که برای ماکروسافت هستش حرف میزنه به نوکیا چه ربطی داره مگه ویندوز فون رو نوکیا ساخته سیستم عامله نوکیا همون سیمبینه ور افتاده هستش نوکیا فقط ویندوز رو تو گوشیاش طبق قراردادی که با ماکروسافت بسته بود استفاده میکرد که شکست خورد. من خودم طرفدار اندرویدم ولی تنها شرکتی که سیستم عامل گوشیهاش واسه خودشه اپل هستش ولی خوب سامسونگ هم داره یه کارای میکنه سیستم عامل تیزن رو داره میزنه که ترکیبه اندروید با ویندوز هستش.

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۳
(سیری اپل را به انزوا بکشد). فکر نکنم چون اپل هم نسبت به این دستیار صوتی, سیری رو به روز و قابلیت هاشو بیشتر می کنه.و نباید هم از یادمون بره که سیری اولین و بهترین دستیار صوتی شد.

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۲
نرما فزارش خیلی کمه

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۱
خواهشا بخونید راهنمایی قبل اینکه اندروید رو اپل متولد بشن دوستان عزیز برن ببین بند های htc -qteck-asus-hp ... نصفه اینا گوشی ویدوز فونی میزدن و ورژن 5.1 لود و اون موقع میگفتن بپک پی سی یعنی کامپیوتر جیبی که اون موقع قولی بود واسه خودش با اومدن اندروید و ای او اس کم کم ویندوز فون محبوبیتشو از دست داد و چون ساپورت نرم افزای نداشت کسی نمیخریذ ولی الان نسخه ویندوز 8 ترکونده با اینکه من نوت 3 دارم و از اندرویدم بسیار راشی هستم ولی خوب گوگل نمیتونه با مایکروسافت رقابت کنه اچلم که کلا تو این بحثا جایی نداره :) ویندوز فون یه چیز دیگست شما هر کاری بکنی هنگ نمیکنه جون سیستم عامل سبک و روانیه مثل اندروید لینوکسی و سنگین نیست البته من نمیگم اندروید بده! ولی خوب دوستان با عرض پوزش اینده در دست ویندوز فونه و وقتی ویندوز 9 بیاد یکپارچه سازی کامل شده و ساختار برنامه نویسی کلا عوض شده و ..... راجع بهش تحقیق کنین میفهمین مایکروسافت تا حالا داشته چی کار میکرده(البته بدی این یکپارچه سازی اینه که دیگه هیچی از قبل ساپورت نمیشه)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۱
Agha dige tamoom shod bezar inam biad ta hale hamatoono ke mokhalefin ba widose beporsam nam alan taghriban 1 mahe ke nokia lumia 925 gereftam va behtrain gooshii boode ke tooye omram tajrobe kardam asan divoone konandast in lamasam harki tafdare widose va nokia hast + bede ta bebinam chand nafar cheshashoon vaz shode