خانهاخبار
آیا راهی برای خلاص شدن از شر پیامک های مزاحم همراه اول وجود دارد؟!

آیا راهی برای خلاص شدن از شر پیامک های مزاحم همراه اول وجود دارد؟!

اگر از آن دسته افرادی باشید كه عادت به خاموش كردن تلفن همراه خود در طول شبانه‌روز ندارید، بارها این تجربه را داشته‌اید كه با صدای پیامكی در نیمه‌شب بیدار شده باشید و در عین ناباوری تبلیغی از یك خدمت یا كالایی غیرمرتبط با نیازهایتان را رویت كرده باشید.
۱۳۹۱/۳/۲۴

اگر از آن دسته افرادی باشید كه عادت به خاموش كردن تلفن همراه خود در طول شبانه‌روز ندارید، بارها این تجربه را داشته‌اید كه با صدای پیامكی در نیمه‌شب بیدار شده باشید و در عین ناباوری تبلیغی از یك خدمت یا كالایی غیرمرتبط با نیازهایتان را رویت كرده باشید.

 

به طور حتم بارها شده است كه در انبوه پیامك‌های تبلیغاتی، پیامك‌های مهم‌تر را ندیده و این سوال را از خود پرسیده باشید كه به چه اجازه‌یی این پیامك‌ها برای شما ارسال می‌شود؟ و آیا راه خلاصی از این حجم تبلیغات اجباری وجود دارد یا خیر؟

بر این اساس بود كه موضوع قطع پیامك‌های تبلیغاتی كه در سال گذشته رسانه‌یی شد، برای بسیاری از مشتركان مهم و قابل تامل شد كه بدانند كی این اقدام قانونی در برخورد با این رویه صورت می‌پذیرد.

مصوبه ممنوعیت ارسال پیامك‌های تبلیغاتی بدون كسب اجازه قبلی از مشترك، از روز 19 بهمن ماه سال گذشته به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد تا این اپراتورها ملزم به اجرای آن باشند، اما با این وجود هنوز هم این ارسال پیامك تبلیغاتی تداوم دارد و همچنان مورد اعتراض برخی مشتركان است.

ارسال پیامك‌های تبلیغی در حالی از سوی اپراتورهای تلفن همراه ادامه دارد كه چندی پیش، همراه اول در پیامكی به مشتركان خود گزینه انصراف را معرفی كرده بود اما با این وجود، این رویه غیرقانونی ادامه دارد.

همراه اول با وجود گذشت یك‌ماه از ارسال این پیامك‌ها به تبلیغات حداكثری بدون اجازه مشتركان ادامه داده و در این باره سكوت كرده است.

 

یك انصراف از دریافت

در این باره چندی پیش بود كه برای مشتركان همراه اول پیامكی ارسال شد كه در قالب آن به مشتركان ناراضی از دریافت پیامك‌های تبلیغاتی گفته شده بود می‌توانند از دریافت این نوع پیامك‌ها انصراف دهند.

در این پیامك آورده شده بود كه: «مشترك گرامی، در صورت عدم تمایل به دریافت پیامك‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی عدد 1 و در صورت تمایل عدد 2 را به شماره 8999 ارسال فرمایید»

در ادامه هم همراه اول به مشتركان خود توضیح داده بود كه در صورت عدم پاسخ، وضعیت جاری ادامه می‌یابد.

به روایت این پیامك كه برای برخی مشتركان ارسال شده است این پیامك رایگان و برای مشترك ارسال آن هزینه‌یی در بر نخواهد داشت.

به هر حال، با توجه به اینكه این پیامك برای بیشتر مشتركان ارسال شد، هم‌اكنون با گذشت بیش از یك‌ماه از این پیامك‌ها بسیاری از مخاطبان با ابراز نارضایتی از ادامه ارسال تبلیغ‌های پیامكی خبر از خلف وعده همراه اول می‌دهند.

 

مشتركان: پیامك انصراف از دریافت دادیم اما قطع نشد

براساس این گزارش، برخی از شهروندان با بیان این مطلب اعلام می‌دارند كه با وجود ارسال شماره 1 به شماره پیامك 8999 هنوز این پیامك‌ها برای آنها ارسال می‌شود. همراه اول در پیامك‌های خود به مشتركان گفته بود كه مشتركان ناراضی همراه اول می‌توانند با ارسال عدد 1 به شماره پیامك 8999 از مزاحمت این تبلیغات برای همیشه رها شوند.

 

مدیرعامل همراه اول چه گفت؟

در این باره، صدوقی مدیرعامل همراه اول در پاسخ به اینكه چرا با وجود نظرسنجی همراه اول، ارسال پیامك‌های تبلیغاتی مانند سابق ادامه دارد و سرانجام روش همراه اول برای حل این موضوع چیست، گفته است قبلا ارسال پیامك نظرسنجی برای مشتركان در یك مرحله انجام شد؛ اما اخیرا دوباره هماهنگی‌ دیگری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده است.

وی افزود: پس از این هماهنگی مقرر شد برای گرو‌ه‌های 500 هزار نفری از مشتركان پیامك نظرسنجی، پیامك‌های تبلیغاتی ارسال و نظرشان اخذ شود و دیگر بر اساس نظرشان عمل خواهد شد.

صدوقی به فارس گفته بود این كار آغاز شده است، حال آنكه در عمل چنین چیزی رخ نداده است.

مدیرعامل شركت ارتباطات سیار در پاسخ به این سوال كه مشتركان تا چه زمانی منتظر دریافت پیامك‌ نظرسنجی باشند، گفته كه ظرف یك‌ماه تمام مشتركان همراه اول این پیامك انصراف را دریافت خواهند كرد اما در عمل این گونه نشده و ابهام و بلاتكلیفی در این حوزه ادامه دارد.

 

پورتال همراه اول چه می‌گوید؟

پورتال همراه اول در این خصوص نوشته است: مشتركین تلفن همراه كه تمایلی به دریافت پیام كوتاه تبلیغاتی ندارند می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی 09990 تماس حاصل فرمایند. همراه اول در این بخش از سایت خودmci.ir/web/mobile/prepaid-smsمی‌نویسد: مشتركین می‌توانند با مراجعه به یكی از دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به تكمیل فرم مربوطه و ارائه مدارك لازم (اصل و تصویر كارت ملی، آخرین قبض پرداختی) اقدام كنند.

 

منبع : اعتماد

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

مهندس بیوک

۱۳۹۴/۱۱/۱۵
رایتل اپراتور خوبیه اینقدر خارجی خارجی نکنید

عرفان

۱۳۹۴/۵/۴
اگر مردم ما یکدل بودند و فقط تنها یک روز از تلفن همراه استفاده نمیکردند شرکتهای مخابراتی به التماس می افتادند یا نه فقط یک روز

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱
خدا به داد خط هاي اعتباري برسد فقط براي پيامک هاي تبليغاتي شارج ميکنند.

مهمان

۱۳۹۳/۷/۲۹
همراه اول در این زمینه حقه بازی میکند. تاکنون ده ها بار کد1 را به 8999 ارسال کرده ایم و هردفعه هم گفته اند قطع میشود ولی نشده است!

مهمان

۱۳۹۳/۵/۳۰
هر پیامکی 75 تومان کم میکنه از حسابتون. قبض ها بخاطر این ها رفته بالا. مسئولین پیگیر باشید.من که راضی نیستم