خانهاخبار
گوشی تاشو بعدی گوگل پیکسل ۹ پرو فولد نام خواهد داشت

گوشی تاشو بعدی گوگل پیکسل ۹ پرو فولد نام خواهد داشت

گوگل ظاهرا قصد دارد با تغییر نام گوشی تاشو موردانتظار خود آن را به سری پرچمدار پیکسل ۹ اضافه کند.

۱۴۰۳/۱/۲۸

از زمان معرفی نسل اول سری پرچمدار پیکسل در سال ۲۰۱۶، گوگل همواره دو مدل از سری گوشی‌های پرمیوم خود را روانه بازار کرده است. چندی پیش اما گزارشی ادعا کرد که گوگل امسال رویه متفاوتی را در پیش می‌گیرد و سه مدل از سری پیکسل ۹ را معرفی خواهد کرد.

حالا اما وبسایت Android Authority در گزارشی اختصاصی اعلام کرده که باید منتظر یک مدل چهارم از سری پیکسل ۹ باشیم که برخلاف انتظار همه کاربران، یک گوشی تاشو خواهد بود. نسل جدید سری پرچمدار گوگل احتمالا در پاییز سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

طراحی پیکسل فولد

با توجه به این گزارش جدید، به نظر می‌رسد گوشی تاشو بعدی گوگل با نام پیکسل ۹ پرو فولد روانه بازار خواهد شد. در این رابطه، سری پیکسل ۹ شامل چهار مدل خواهد بود که با نام‌های زیر عرضه می‌شوند:

  • پیکسل ۹ با اسم‌رمز tokay
  • پیکسل ۹ پرو با اسم‌رمز caiman
  • پیکسل ۹ پرو XL با اسم‌رمز komodo
  • پیکسل ۹ پرو فولد با اسم‌رمز comet

شایان ذکر است که گوگل تا چندین مرحله از روند توسعه گوشی تاشو خود، از اسم‌رمز comet برای گوشی پیکسل فولد ۲ استفاده کرده است. حالا به نظر می‌رسد غول فناوری آمریکایی نام جدیدی را برای گوشی موردانتظار خود انتخاب کرده است. 

در صورتی که گوگل نسل جدید گوشی تاشو خود را به عنوان یک محصول پرچمدار تمام‌عیار روانه بازار کند، انتظار داریم که پیکسل ۹ پرو فولد با بهبودهای قابل توجهی در مقایسه با نسل قبلی خود همراه شود.

پنل جلویی پیکسل فولد

گوشی پیکسل فولد یک دستگاه بداقبال است که سرنوشت چندان خوبی در انتظار آن نبود. این گوشی در تاریخ ۱۰ مه سال ۲۰۲۳ میلادی (۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲) و در طی کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O معرفی شد.

از همان ابتدا، گوگل گوشی پیکسل فولد را یک دستگاه میان‌نسلی نامید و همین موضوع ظاهرا باعث شد که گوگل اولین گوشی تاشو خود را به عنوان یک محصول پرچمدار تمام‌عیار روانه بازار نکند. البته نباید از قیمت ۱۷۹۹ دلاری پیکسل فولد غافل شویم که آن را به یکی گران‌ترین گوشی‌های بازار بدل کرده بود.

علی‌رغم قیمت بالا، پیکسل فولد به تراشه نسبتا قدیمی تنسور G2 مجهز شد که تنها با بهبودهای اندکی در مقایسه با نسل اول تنسور همراه شده است. به علاوه، گوگل حتی پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدتی برای پیکسل فولد ارائه نکرد چرا که این گوشی تنها با ۳ بروزرسانی همراه است. 

رندر گوشی تاشو گوگل

رندر منتسب به پیکسل ۹ پرو فولد

تنها سه ماه پس از عرضه پیکسل فولد، گوگل سری پیکسل ۸ را معرفی کرد که با پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر هفت‌ساله و قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی همراه شده بود. عرضه سری پیکسل ۸ باعث شد که توجهات از پیکسل فولد برداشته شود.

همانطور که از نام آن پیداست، پیکسل ۹ پرو فولد جزوی از سری پیکسل ۹ خواهد بود و احتمالا از بهبودهای قابل توجهی مانند تراشه تنسور G4 برخوردار خواهد شد. حتی رندرهای فاش‌شده از گوشی تاشو گوگل نشان‌ داده‌اند که طراحی پیکسل ۹ پرو فولد شباهت بیشتری به ظاهر سری پیکسل ۹ خواهد داشت. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)