خانهاخبار
منابع مطلع: با iOS 18 کاربران قادر خواهند بود تا طرح‌بندی آیکون‌های صفحه اصلی را تغییر دهند

منابع مطلع: با iOS 18 کاربران قادر خواهند بود تا طرح‌بندی آیکون‌های صفحه اصلی را تغییر دهند

بر اساس گزارش امروز، اپل با معرفی iOS 18 نه تنها تحولی را در قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کاربران اپل ایجاد می‌کند، بلکه بزرگترین باز‌سازی را برای صفحه اصلی آیفون ارایه خواهد داد.

۱۴۰۳/۱/۶

به گفته منابع آگاه، iOS 18 به کاربران آیفون کنترل بیشتری بر روی چیدمان آیکون برنامه صفحه اصلی می‌دهد.

iPhone-Home-Screen-Gradient.jpg

در حالی که نمادهای برنامه احتمالا روی یک سیستم شبکه نامرئی در صفحه اصلی قفل می‌شوند، برای اطمینان از یکنواختی، این منابع گفته‌اند که کاربران می‌توانند آیکون‌ها را آزادانه‌تر در iOS 18 مرتب کنند. برای مثال، انتظار می‌رود که پس از به‌روزرسانی به نسخه جدید iOS، امکان ایجاد فضاهای خالی، ردیف‌ها و ستون‌ها بین آیکون‌های برنامه میسر شود.

مارک گورمن از بلومبرگ اولین بار بود که گزارش داد آیفون با عرضه iOS 18، صفحه اصلی «قابل تنظیم‌تری» را دریافت می‌کند. در حال حاضر امکان سفارشی‌سازی صفحه اصلی و ایجاد نمادهای برنامه خالی با برنامه‌هایی مانند Shortcuts و Widgetsmith وجود دارد، اما شخصی‌سازی ارایه شده توسط خود اپل، اعمال گزینه‌های دلخواه را راحت‌تر و رسمی‌تر می‌کند.

کاربران آیفون پیش‌تربا عرضه iOS 16 می‌توانستند صفحه قفل را شخصی‌سازی کنند، حال انتظار می‌رود با عرضه iOS 18 همین رفتار با صفحه اصلی شود. طبق منابع موجود، به‌روزرسانی گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافی برای صفحه اصلی که قرار است معرفی شود، می‌تواند منجر به بزرگترین تحول در صفحه اصلی در چند سال اخیر شود.

اپل iOS 18 را در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان (WWDC) در ماه ژوئن (خرداد ماه) معرفی خواهد کرد. سایر ویژگی‌ها و تغییراتی که برای این به‌روزرسانی شایعه شده‌اند عبارتند از عملکرد جدید هوش مصنوعی برای سیری و چندین برنامه دیگر، پشتیبانی از RCS در برنامه Messages برای بهبود پیام‌رسانی بین آیفون و دستگاه‌های اندروید، تغییرات طراحی و موارد دیگر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)