خانهاخبار
شیائومی CIVI 2 با دوربین سلفی دوگانه معرفی شد

شیائومی CIVI 2 با دوربین سلفی دوگانه معرفی شد

میان‌رده جدید شیائومی از تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک و نمایشگر 10 بیتی بهره می‌برد.
۱۴۰۱/۷/۵

سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف، شیائومی امروز به طور رسمی از جدیدترین گوشی خود موسوم به شیائومی CIVI 2 رونمایی کرد که از طراحی جدید و مشخصات فنی بهبودیافته بهره می‌برد. نکته قابل توجه این است که شیائومی CIVI 2 اولین گوشی اندرویدی محسوب می‌شود که از ناچ کپسولی شکل برای دو دوربین سلفی برخوردار است. در واقع، طراحی ناچ این گوشی به نوعی مشابه داینامیک آیلند آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس است.

image

شیائومی CIVI 2 از طراحی کلی مشابه سری پرچمدار شیائومی 12 و سری ردمی K50 بهره می‌برد. در این راستا، پنل پشتی این گوشی هوشمند میزبان ماژول دوربین مستطیلی‌شکل است که در آن دوربین‌ها و فلاش LED قرار گرفته است. همانطور که اشاره شد، در پنل جلویی شیائومی CIVI 2 ناچ کپسولی شکل قرار دارد که در مرکز بالای نمایشگر جای گرفته است. وزن و ضخامت شیائومی CIVI 2 به ترتیب برابر با 171.8 گرم و 7.23 میلی‌متر است که به آن فرم فکتور نازک و سبک بخشیده است.

image

 

طبق اعلام رسمی، شیائومی CIVI 2 از نمایشگر 6.55 اینچی اولد با لبه‌های خمیده و رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که از نرخ نوسازی 120 هرتزی و عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می‌کند. دیگر جزئیات فنی این نمایشگر شامل روشنایی حداکثری 800 نیتی، نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی و PMW Dimming 1980 هرتزی می‌شود. برای مقاومت بیشتر،  نمایشگر شیائومی CIVI 2 به محافظ صفحه گوریلا گلس 5 مجهز است. به علاوه، نمایشگر این گوشی از صددرصد فضای رنگی DCI-P3 و محتوای HDR (شامل دالبی ویژن، HDR10 و HDR10+) برخوردار است.

image

قلب تپنده شیائومی CIVI 2 تراشه اسنپدراگون 7 نسل یک است که با دو نسخه حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی LPDDR4x و دو مدل حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی UFS 2.2 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. برای پایداری عملکرد، گرمای حاصل از فعالیت این تراشه توسط سیستم خنک‌سازی اتاق بخار مایع مرتفع خواهد شد. نرم‌افزار شیائومی CIVI 2 نیز اندروید 12 برپایه رابط کاربری MIUI 13 خواهد بود. منبع تغذیه سخت‌افزار شیائومی CIVI 2 باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 67 واتی است.

 

شیائومی CIVI 2 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض 20 مگاپیکسلی سونی IMX376K و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی GalaxyCore برخوردار است. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز برعهده دو دوربین 32 مگاپیکسلی است. در این راستا، دوربین سلفی اصلی از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار است در حالی که سنسور دیگر با لنز فوق عریض همراه شده است. برای عملکرد بهتر در شرایط نوری کم، دوربین‌های سلفی شیائومی CIVI 2 با فلاش LED چهارگانه به ثبت تصاویر خواهند پرداخت.

image

 

در بخش اتصالات، شیائومی CIVI 2 از شبکه 5G، بلوتوث نسخه 5.2، وای‌فای 6 و NFC بهره می‌برد. از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند می‌توان به اسپیکرهای دالبی اتمس، سنسور اینفرارد، موتور لرزشی خطی و درگاه USB-C اشاره کرد. شیائومی CIVI 2 در سه رنگ آبی، مشکی و صورتی عرضه خواهد شد و با قیمت 335 دلاری برای کانفیگ پایه حافظه رم 8 گیگابایتی / حافظه داخلی 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. دو کانفیگ دیگر شامل حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی است که به ترتیب با برچسب قیمتی 349 و 391 دلاری عرضه خواهند شد. برخلاف دو مدل قبلی، شیائومی CIVI 2 احتمالا با نام شیائومی 12 لایت NE روانه بازارهای جهانی خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Behnam

۱۴۰۱/۷/۶
لعنت به صفحه‌نمایش با لبه خمیده
لعنت به صفحه‌نمایش با لبه خمیده و لعنت به کسی که این ایده مزخرف رو اجرا کرد ?