خانهاخبار
اگزینوس 850 به‌عنوان تراشه‌ای 8 نانومتری برای گوشی‌های اقتصادی معرفی شد

اگزینوس 850 به‌عنوان تراشه‌ای 8 نانومتری برای گوشی‌های اقتصادی معرفی شد

سامسونگ اخیرا در سکوت خبری از تراشه جدیدی به نام اگزینوس 850 رونمایی کرده که با لیتوگرافی 8 نانومتری طراحی شده و قرار است گوشی‌های اقتصادی را تحت پوشش قرار دهد.
۱۳۹۹/۳/۱۱

سامسونگ از معدود سازندگان تلفن‌های هوشمند است که خودش پردازنده تولید می‌کند. چند روز پیش در خبری به اگزینوس ۸۸۰ پرداختیم. حالا این شرکت بی‌سروصدا به سراغ رونمایی از تراشه جدیدی به نام اگزینوس ۸۵۰ رفته که مخصوص دستگاه‌های اقتصادی است. اولین موبایلی که از این پردازنده استفاده می‌کند گلکسی A21s است که همین چند روز پیش معرفی شد.

اگزینوس ۸۵۰ تراشه‌ای ۸ نانومتری است که هشت هسته متشکل از هسته‌های کورتکس A55 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز دارد. گرافیک این تراشه Mali-G52 در نظر گرفته شده. این چیپست می‌تواند از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن +FHD (معادل ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)، رم‌های LPDDR4X و حافظه‌های eMMC 5.1 پشتیبانی کند.

اگزینوس ۸۵۰ در بخش دوربین قادر است از حداکثر یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی + یک لنز ۵ مگاپیکسلی یا یک لنز منفرد ۲۱.۷ مگاپیکسلی پشتیبانی کند. این پردازنده می‌تواند امکان فیلم‌برداری FHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را فراهم آورد و دارای کدک‌هایی مثل HEVC, H.264 و VP8 است.

اگزینوس ۸۵۰ در بخش ارتباطات از داون‌لینک Cat.7 LTE و آپ‌لینک Cat.13 پشتیبانی می‌کند. این تراشه WiFi 802.11ac، بلوتوث ۵.۰، رادیو FM و سیستم‌هایی مثل GPS، گلوناس، BeiDou و Galileo دارد. اگزینوس ۸۵۰ در حال حاضر در فاز تولید انبوه قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک آن را در محصول ارزان‌قیمت سری گلکسی A و گلکسی M ببینیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)