خانهاخبار
برای خرید ساز عجله نکنید

برای خرید ساز عجله نکنید

برای خرید و فروش ساز نو یا دست دوم هیچ راهنمایی بهتر از استادتان نیست. با او مشورت کنید و قیمت مد نظر او را برای آن ساز جویا شوید. همچنین برای خرید و فروش ساز سنتی می‌توانید به وب‌سایت دیوار مراجعه کرده و با ارائه مشخصات آن به صورت اینترنتی آن را بفروشید.
۱۳۹۶/۱۲/۲
image

برای خرید و فروش سازهای سنتی هیچ وقت عجله نکنید. آموزشگاه های موسیقی پر است از هنرجوهایی که سازی را خریده و حتی یک یا چند ماه کلاس آمده اند اما بعدا متوجه شدهاند که سراغ سازی که دوست داشتهاند نرفته اند و یا نواختن صدای سازی که با ابتدا به آن علاقه نشان دادهاند سخت تر از چیزی است که فکر کردهاند. مثلا کمانچه ساز سخت و چموشی است که می گویند به اسب سواری بدون زین شباهت دارد. اما در عوض صدای حزنانگیز آن پیش از کلاس رفتن آنقدر برایتان دلنشین بوده که فکر کردهاید از ابتدا سرشتتان را با کمانچه نوشتهبودند. ممکن است با شنیدن چند قطعه به این نتیجه برسید که هیچ سازی به اندازه تنبور نمیتواند حرف دلتان را روایت کند اما بعد از یک ماه کلاس رفتن متوجه میشوید که زبان تنبور آنقدر دشوار است که انگار سر دشمنی با شما دارد. این روایت ها را می توان از زبان هنرجوهای تازه کار سنتور و نی هم شنید. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید بهتر است به جای ثبت نام کردن اول با استادی حرف بزنید و از او بخواهید که چند جلسه به صورت رایگان و مستمع آزاد در کلاسهای آنها بنشینید. اگر او به هنرجوی تازه واردی درس میدهد بهتر است زمان خود را با کلاسهای آن مطابقت دهید. این مرحله صرفا برای آشنایی شما با راه پیش رو و برای جلوگیری از این است که یادگیری را نیمهکاره رها کنید.

وقتی در تصمیمتان برای وارد شدن در مسیر یادگیری یک ساز مطمئن شدید همان روز اول لازم نیست که خودتان سر از خود سازی بخرید. هیچ استادی جلسه اول را با آموزش عملی ساز شروع نمی کند. شما باید ابتدا چند جلسه اول را صرف یادگیری زبان موسیقی، یعنی نتها بکنید. هیچ گاه بدون مشورت استادتان به مغازه خرید و فروش سازهای سنتی نروید و در جلسه اول بودجهتان را بدون رو دربایستی با استاد در میان بگذارید و از و بخواهید که با این بودجه چه مارکی و از چه تولید کننده ای باید ساز را تهیه کنید.

علی رغم این توضیحات ممکن است چرخ روزگار برایتان موافق با نواختن ساز نچرخد. اگر در میانه راه شما هم مانند هزاران هنرجوی دیگر خسته شدید یا به دلیل مسائل مالی نتوانستید دیگر کلاسها را ادامه بدهید و یا اینکه اصلا در طول زمان سلیقه موسیقایی تان عوض شد ناراحت هزینهای که برای سازتان کردید نباشید. برای خرید و فروش ساز نو یا دست دوم هیچ راهنمایی بهتر از استادتان نیست. با او مشورت کنید و قیمت مد نظر او را برای آن ساز جویا شوید. ممکن است بدون دردسر خاصی استاد شما خریدار سازتان باشد یا خریدار منصفی را بشناسد. در غیر این صورت سازتان را به بازار برده و با مقایسه قیمتهای بازار و قیمت پیشنهادی استاد جایی را برای فروش آن انتخاب کنید. همچنین برای خرید و فروش ساز سنتی میتوانید به وبسایت دیوار مراجعه کرده و با ارائه مشخصات آن به صورت اینترنتی آن را بفروشید. در این صورت فکر نکنید که حالا دستتان برای قیمتگذاری باز است و میتوانید این ساز محبوب قدیمی را با همان قیمت اولیه بفروشید. تفاوتی بین بازار اینترنتی و فیزیکی وجود دارد. مشتریها هر قیمتی که روی ساز بگذارید با قیمت بازار مقایسه میکنند و در صورت منصفانه بودن با شما تماس میگیرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)