خانهاخبار
ال‌جی پردازنده موبایل اختصاصی خود را توسعه می‌دهد

ال‌جی پردازنده موبایل اختصاصی خود را توسعه می‌دهد

براساس آخرین خبرها، کمپانی ال‌جی قصد دارد تا همانند سامسونگ و هوآوی، پردازنده‌های موبایل اختصاص خود را توسعه دهد و از آن‌ها در محصولات خود استفاده کند.
۱۳۹۶/۷/۱۴

در سال 2014، کمپانی ال‌جی سعی کرد تا پا جای پای کمپانی‌هایی مانند سامسونگ و هوآوی بگذارد و در این سال، پردازنده اختصاصی خود را معرفی کرد. این پردازنده که NUCLUN نامیده می‌شد، نتوانست به موفقیتی دست یابد و پرونده آن مختومه شد.

image

اما به‌تازگی صدای پای ال‌جی در بازار تراشه‌های موبایل نیز شنیده می‌شود. این کمپانی کره‌ای که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگرهای موبایل در دنیاست، درخواست خود برای ثبت دو نام تجاری «LG KROMAX Processor» و «LG EPIK Processor» را به اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ارائه داده است. این پردازنده‌ها به نام‌های مبهم «تراشه‌ها [مدارهای یکپارچه]؛ تراشه‌های چندپردازنده‌ای» به ثبت رسیده‌اند.

محل استفاده این نوع پردازنده‌ها هنوز مشخص نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که از آن‌ها در گوشی‌های موبایل استفاده شود و شاید ال‌جی قصد داشته باشد آن‌ها را در بازار اینترنت اشیا بکار گیرد. کمپانی اینتل سال گذشته به‌صورت رسمی تایید کرد که قصد دارد پردازنده‌های موبایل ARM ال‌جی را تولید کند. بر اساس همین گزارش، این پردازنده‌ها با فناوری استاندارد 10 نانومتری تولید خواهند شد و انتظار می‌رود که در پرچم‌داران سال آینده از آن‌ها استفاده شود.

اگر برنامه‌های ال‌جی طبق روال پیش برود، احتمالا در آینده‌ای نزدیک باید شاهد عرضه گوشی‌های ال‌جی با پردازنده‌های اختصاصی این کمپانی باشیم؛ اما با توجه به ضعف پردازنده‌های NUCLUN انتظار نمی‌رود که ال‌جی این ریسک را بکند و آن‌ها را در گوشی‌های پرچم‌دار خود مورداستفاده قرار دهد. پیش‌بینی شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Alireza

۱۳۹۶/۷/۱۵
باشه فقط تو خوبی???

سعید

۱۳۹۶/۷/۱۵
هنگ جی همینطوری گوشی هاش بوت لوپ میشد و برد میسوزوند وای به حال روزی که خودش چیپست هنگی بزنه...اگزینوس در گوشی های آندرویدی از اسنپدراگون هم سریعتره. اصلا میدونستی سامسونگ ششمین برند با ارزش دنیاست؟ هواوی که هفتادمه . هنگ جی جزو صد تا هم نیست خخخخخخخخخخخخ

Benyamin

۱۳۹۶/۷/۱۴
اگه الجی بتونه خوب این پردازنده ها رو بهینه سازی و تقویت بکنه میتونه از.اونها بجای اسنپ دراگون استفاده کنه و نیازی به سفارش این پردازنده نیست و محصول و ساخت خودشو میتونه تو پرچم دارانش استفاده کنه مانند سامسونگ و اپل و هواوی

Samuel1987

۱۳۹۶/۷/۱۴
خیلی وقته از زندگی چیپست پردازنده nuclun ال جی میگذره، علت به کارگرفتن اون توسط ال جی طبق گفته ها در گذشته بهینه نبودن و پرمصرفی بوده، ال جی کاری که باید خیلی زودتر میکرد توسعه چیپست پردازنده اش بود، اگه ال جی تلاش واقعی و بیشتر میکرد ماننداکنون سامسونگ با Exynos اختصاصیش و هوآوی با kirin اختصاصیش و... میتازید و سود زیادی میکرد و اتفاقاتی ناخوشایند مانند بی بهره شدن G6 از snapdragon 835 و مشکلات همراهش رخ نمیداد، امیدوارم ال جی باقدرت وارد بازار چیپست پردازنده شود و باعث بشه رقبای دیگرش با احساس خطر کردن تلاش خودشون رو بیشتر کنن و محصولی باکیفیت و کم مصرف تر و سریع تر ارائه کنن و در آخر وضعیت به نفع علاقه مندان تکنولوژی و خریداران تلفن همراه بشه
??
Amen

pm_antutu

۱۳۹۶/۷/۱۴
همچین میگن پردازنده اختصاصی انگار خودشون میخوان بسازن
فقط سامسونگ خودش پردازندشو میسازه
اپل که از tsmc تایوان میخره اسم اپل a میچسبونه روش
هواوی که از mediatek تایوان میخره اسم کرین میچسبونه روش
بقیه هم از کوالکوم میخرن