خانهاخبار
مایکروسافت: Paint همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهد!

مایکروسافت: Paint همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهد!

در چند روز گذشته اعلام شد که مایکروسافت قصد دارد در به روز رسانی بعدی ویندوز ۱۰ یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین نرم افزارهایش، Paint را حذف کند. اما به تازگی این شرکت اعلام کرد که MS Paint باز هم در دسترس کاربران خواهد بود.
۱۳۹۶/۵/۴

مایکروسافت فعلا قصد ندارد نرم افزار معروف پینت را به طور کامل از ویندوز حذف کند. به تازگی مطلبی منتشر شده بود که اعلام کرد MSPaint.exe در به روزسانی پاییزی ویندوز ۱۰ وجود ندارد. این خبر به این معنی تفسیر شد که : «مایکروسافت پینت دیگر در دست توسعه نیست و ممکن است در آینده حذف شود».

اما روز گذشته مایکروسافت با به روز رسانی این خبر، عنوان کرد که اپ پینت همچنان در ویندوز استور قابل دسترسی است و عملکردهای اصلی این برنامه با اپ جدید Paint 3D یکپارچه می‌شود.

مگان ساندرز، مدیر کل بخش فناوری سه بعدی در مایکروسافت درباره این موضوع گفت:

امروز ما شاهد بروز حمایت و حس نوستالژی شگفت انگیزی نسبت به مایکروسافت پینت بودیم. مایکروسافت پینت اینجاست که بماند، به زودی خانه جدید خواهد داشت و در ویندوز استور به طور رایگان در دسترس خواهد بود.

image

این حس نوستالژی که ساندرز از آن سخن می‌گوید به این دلیل است که پینت یکی از قدیمی‌ترین نرم افزارهای مایکروسافت برای ویندوز است که از سال ۱۹۸۵ تا به حال در نسخه‌های مختلف این سیستم عامل حضور داشته است. اما به روز رسانی عمده ردموندی‌ها برای پینت به همراه ویندوز ۷ عرضه شد، در این نسخه سعی شد تا یک اپ گرافیکی ساده برای رایانه‌ها ارایه شود و به همین دلیل رابط کاربری Ribbon معرفی شد.

با توجه به این که قرار نیست مایکروسافت به طور کامل پشتیبانی از برنامه پینت را قطع کند، به نظر می‌رسد که در به روز رسانی پاییزی ویندوز ۱۰، این نرم افزار هم به سرنوشت اینترنت اکسپلورر دچار شود. پینت هنوز هم یکی از برنامه‌های پیش فرض ویندوز ۱۰ است، اما مایکروسافت قصد دارد کاربران را به استفاده از پینت سه بعدی تشویق کند. در حال حاضر این شرکت برنامه زمانی مشخصی برای عرضه پینت در ویندوز استور اعلام نکرده است اما حضور آن در استور به معنی هدف مایکروسافت برای حذف آن از برنامه‌های پیش فرض ویندوز ۱۰ در آینده خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)