خانهاخبار
BabelOn ترجمه هم‌زمان را متحول می‌کند

BabelOn ترجمه هم‌زمان را متحول می‌کند

تکنولوژی جدیدی به نام BabelOn قصد دارد دنیای ترجمه آنلاین و هم‌زمان را متحول کند. این تکنولوژی قرار است لحن و صدا را هم ترجمه کند.
۱۳۹۶/۴/۳

BabelOn تکنولوژی جدیدی برای ترکیب زبان و گفتار است که برای جذب سرمایه تلاش می‌کند. به عبارت ساده، این تکنولوژی یک مترجم هم‌زمان است؛ اما از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، پیشرفته‌تر است. در حالی که اغلب این برنامه‌ها امکان ترجمه مستقیم متون را فراهم می‌کنند، BabelOn ادعا می‌کند که توانایی‌اش نه‌تنها در ترجمه کلمات، بلکه در ترجمه صداست. BabelOn قرار نیست از آن دسته سرویس‌های تکراری باشد که جمله‌ای را در آن تایپ کنید و او هم برگردانش را به‌صورت نوشتاری یا با صدای مصنوعی تحویل دهد بلکه می‌خواهد کلمات شما را با صدایتان ضبط کند و هردو را به زبانی دیگر ترجمه کند. این تکنولوژی قصد دارد احساسات، تن صدا و حتی حرکات لب و دهان را هم در این ترجمه وارد کند. BabelOn همه این داده‌ها را هنگام صحبت شما دریافت و ضبط کرده سپس به زبانی دیگر ترجمه می‌کند. این تکنولوژی قرار است در آینده از تمامی زبان‌ها پشتیبانی کند.

image

این رویکرد مخصوصا برای کسانی که مایل‌اند به زبان‌های دیگری صحبت کنند، مفید واقع می‌شود اما دامنه مزیت‌های BabelOn گسترده‌تر از این موضوع است. تصور کنید که می‌خواهید اخبار روز و آب‌وهوا را تماشا کنید. با تکنولوژی BabelOn قادر خواهید بود خبر را به هر زبانی که مایل هستید دنبال کنید. در این روند تنها کلمات ترجمه نمی‌شوند بلکه گوینده را با همان صدا، لحن و حرکات صورت مشاهده می‌کنید که به زبانی دیگر صحبت می‌کند. صدای افراد مانند اثرانگشت آن‌ها بی‌همتا و خاص است و BabelOn تلاش می‌کند حتی افت‌وخیزهای گفتار را هم در ترجمه هم‌زمان، شبیه‌سازی کند. تصور کنید که بتوانید صحبت‌های سیاستمداران را با لحن و کلمات خودشان ولی به زبان مادرتان بشنوید یا به ترانه‌هایی که پیش‌ازاین متوجهشان نمی‌شدید، با همان آهنگ و به زبانی دیگر گوش دهید.

BabelOn امیدوار است بتواند تغییری اساسی در ترجمه و ارتباط افراد ایجاد کند. این شرکت معتقد است که کلمات درواقع نیمی ازآنچه می‌خواهیم بگوییم هستند. روابط معمولا بر پایه عواطف شکل می‌گیرند و این تکنولوژی می‌خواهد امکان ترجمه عواطف را هم فراهم کند تا سطح ارتباطی از کیفیت بالاتری بهره‌مند شود و همچنین برقراری ارتباط را به هر زبانی میسر سازد. این تکنولوژی بر اساس Blip (پروفایل اطلاعاتی زبان در تکنولوژی BabelOn) شکل می‌گیرد. متنی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا آن را با لحن‌ها و احساسات متفاوت بخواند. BabelOn بعدازاین مرحله مشخصات صوتی-بصری کاربر را شناسایی کرده و آن‌ها را به زبانی دیگر برمی‌گرداند. شرکت مذکور معتقد است که این تکنولوژی احتمالا در آینده در دستیارهای هوشمند خانگی هم قابل استفاده خواهد بود و دستیار هوشمند گوگل منزل شما، می‌تواند با صدا و لحن خودتان صحبت کند. البته BabelOn می‌گوید که توسعه و بهبود این تکنولوژی زمان زیادی می‌برد و ممکن است چند سال آینده شاهد چنین تغییر عجیب و البته جالبی باشیم.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)