خانهاخبار
آیا نمایشگر ارتجاعی سامسونگ فردا معرفی می‌شود؟

آیا نمایشگر ارتجاعی سامسونگ فردا معرفی می‌شود؟

نمایشگر منحصر به‌فرد گلکسی S7 Edge توانست به عنوان «صفحه‌نمایش سال» از سوی SID انتخاب شود و به همین جهت، سامسونگ در یک رویداد شرکت می‌کند. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که این سازنده کره‌ای به دنبال غافل‌گیری رقبای خود است و تصمیم دارد تا از اولین نمایشگر خود با قابلیت «ارتجاع» رونمایی کند.
۱۳۹۶/۳/۱

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت سامسونگ از یک پنل 9.1 اینچی OLED ارتجاعی رونمایی خواهد کرد و این محصول در رویداد Display Week در روز سه‌شنبه به‌طور رسمی معرفی می‎شود. نمایشگرهای ارتجاعی که به عنوان نسل جدید صفحه‎نمایش‌های انعطاف‌پذیر از آن‌ها نام برده می‌شود و خود شامل پنل‌های قابل‌انعطاف و جمع‌شدنی (قابل رول) است، در پیشرفته‌ترین حالت ممکن خواهد بود.

یک منبع در شرکت سامسونگ دیسپلی به Korean Herald اعلام کرده است: «در حالی‌که نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED تنها به یک سمت جمع می‌شود، پنل‌های جدید ارتجاعی OLED می‎تواند در هر دو جهت (بالا و پایین) تغییر شکل بدهد».

image

شرکت سامسونگ، هم‌چنین اعلام کرده است که در نمایشگرهای ارتجاعی OLED، زمانی‌که به بخشی از نمایشگر فشار وارد می‌شود؛ پنل نزدیک به 12 میلی‌متر در جهت فشار تغییر شکل می‌دهد و با توقف فشار، نمایشگر به حالت اولیه باز خواهد گشت. به‌نظر می‌رسد که استفاده از پنل‎های ارتجاعی OLED باعث می‌شود تا نمایشگر گوشی‌های هوشمند در اثر ضربه کم‌تر آسیب ببیند و بدین شکل، نگرانی کاربران از بابت آسیب‌دیدگی گوشی‌های هوشمند خود تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. البته به این‌ زودی، نباید منتظر استفاده از این پنل‌ها در گوشی‌های هوشمند باشیم و ممکن است عرضه اولین محصولات مجهز به پنل‌های ارتجاعی، مدتی به طول انجامد.

علاوه‌بر پنل 9.1 اینچی OLED ارتجاعی که در هفته جاری از آن رونمایی خواهد شد، شرکت سامسونگ یک نمایشگر 1.96 اینچی با رزولوشن UHD (و 3840 در 2160 پیکسل) را نیز توسعه داده است و این نمایشگر نیز در رویداد Display Week در روز سه‌شنبه به نمایش گذاشته خواهد شد. به دلیل رزولوشن بالای نمایشگر، چگالی پیکسلی صفحه‌نمایش 1.96 اینچی جدید سامسونگ نزدیک به 2250 پیکسل در هر اینچ است و توسعه آن‌ می‌تواند محتوای واقعیت‌مجازی را به مرحله‌ای جدید برساند.

 شرکت سامسونگ و ال‌جی در این رویداد حضور دارند و ممکن است محصولات جدیدی را معرفی نمایند؛ نمایشگرهایی که احتمالاً برای گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر یا تاشو به کار گرفته می‌شود. هرچند، محصولات مجهز به این نوع نمایشگرها به احتمال زیاد تا سال آینده معرفی نخواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سروش

۱۳۹۶/۳/۱
سلام فقط و فقط سامسونگ و الجي

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۱
دیر یا زود این پنل جدید بالاخره معرفی میشود...
تا نباشد چیزکی، سامسونگ نمیگوید سخن
میرسد زود این پنل ، تا مرز ایران کهن

abbas.ipa

۱۳۹۶/۳/۱
سلام
نوشتيد كه اگه در گوشي به كار بره به خاطر ارتجاعي بودنش صدمه اي نميبينه.درسته در صورتي كه پشت السيدي ي فضاي خالي بزارن كه اين صفحه جا براي عقب رفتن داشته باشه.اونم فكر كنم گوشي ضخامتش بره بالا.به هر حال باريكلا به سامسونگ.و ايولا به ايفون.
تركيب اين دوتا چه شود.صفحه ارتجاعي سام.و تاچ ايدي زير صفحه اپل

محمد

۱۳۹۶/۳/۱
چه میکنه سامسونگ.خدای تکنولوژیه .ال جی و سامسونگ مکمل یکدیگه هستند مث دو برادر.سامسونگ در صفحه نمایش موبایل حرف اولو میزنه و ال جی در تلویزیون ها.صفحه نمایش ۱.۹۶ اینچیuhd خیلی خفنه ۲۲۵۰ پیکسل در هر اینچ .تکنولوژی بسیار پیشرفته.صفحه نمایش منعطف هم که دیگه حرفی درش نیست.