خانهاخبار
NIO EP9 رکورد لامبورگینی در نوربرگ‌رینگ را شکست

NIO EP9 رکورد لامبورگینی در نوربرگ‌رینگ را شکست

خودروی تمام الکتریکی NIO EP9 موفق شد رکورد پیست نوربرگ‌رینگ که به تازگی به دست لامبورگینی هوراکان پرفورمانته شکسته شده بود را جابه‌جا کند.
۱۳۹۶/۲/۲۵

چند ماه قبل، خبری خواندیم مبنی بر شکسته شدن رکورد خودروهای تمام الکتریکی در پیست نوربرگ‌ریگ توسط NIO EP9 که موفق شده بود زمان 7:5:12 را ثبت کند. اما اکنون کمپانی NIO اعلام کرده که این زمان را 19:22 ثانیه کاهش داده و به 6:45:90 رسانده است. این زمان، سریع‌ترین رکورد خودروهای تولیدی محسوب می‌شود و حتی از رکوردی که لامبورگینی هوراکان پرفورمانته به جای گذاشته بود بهتر است.

image

اما این رکورد چگونه به دست آمد؟ NIO می‌گوید در هنگام رکورد گیری در ماه اکتبر 2016 شرایط آب و هوایی نامتعادل بوده است. راننده خودرو هم به این موضوع اذعان دارد که شرایط جوی بهتر اجازه عملکرد سریع‌تر را به EP9 می‌دهد. هنوز ویدئوی رسمی برای تایید این رکورد منتشر نشده اما به هر حال عملکرد این خودروی تمام الکتریکی تحسین برانگیز بوده است.

NIO EP9 نیروی خود را از چهار موتور الکتریکی تامین می‌کند که در مجموع قدرت 1341 اسب بخاری تولید می‌کنند. این قدرت برای شتاب 0 تا 100 در 2.7 ثانیه، 0 تا 200 در 7.1 ثانیه و حداکثر سرعت 312 کیلومتر بر ساعت کافی است.

image

بدنه کاملا اسپرت این خودرو داون فورس (نیروی رو به پایین) زیادی تولید می‌کند که به لطف بال عقب ممکن شده که می‌تواند در سه جهت حرکت کند. به گفته NIO، شتاب جانبی این خودرو در پیچ و در سرعت 230 کیلومتر بر ساعت 2.53G است.

تاکنون 6 دستگاه از NIO EP9 به سرمایه گذاران فروخته شده و قرار است 10 نسخه دیگر با قیمت 1.48 میلیون دلار به فروش گذاشته شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)