خانهاخبار
هوآوی و گوگل دستگاهی مشابه رزبری پای با پشتیبانی از اندروید ساخته‌اند

هوآوی و گوگل دستگاهی مشابه رزبری پای با پشتیبانی از اندروید ساخته‌اند

دو شرکت بزرگ اندرویدی، هوآوی و گوگل، با مشارکت هم کامپیوتر تک‌بردی ساخته‌اند که به توسعه‌دهندگان اندروید برای طراحی کامپیوترهای اندرویدی کمک می‌کند.
۱۳۹۶/۲/۹

افرادی که به کامپیوتر و اسمبل کردن قطعات کامپیوتری علاقه دارند با Raspberry Pi آشنایی دارند. رزبری پای کامپیوتر تک‌بردی است که با آن هر کسی بر اساس نیازهایش می‌تواند دستگاه خود را طراحی کند و بسازد. اکنون دو شرکت هوآوی و گوگل نیز کامپیوتر تک‌بردی مشابهی ساخته‌اند که بیشتر به درد توسعه‌دهندگان اندروید می‌خورد.

HiKey 960 نام این SBC (Single Board Computer) است که برای ساختن Android PC یا ابزارهای تست اپ‌های اندروید به کار می‌آید. شرکت هوآوی سازنده اصلی این کامپیوتر است ولی شرکت‌های دیگری مثل گوگل، ARM، Archermind و LeMarker نیز در طراحی HiKey 960 مشارکت کرده‌اند.

image

در این SBC یک پردازنده Kirin 960 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به خدمت گرفته شده است. با اینکه پردازنده گرافیکی Mali-G71 توانایی پخش گرافیک‌های 4K را دارد، حضور یک پورت HDMI 1.2a فقط امکان پخش با رزولوشن 1080p را به کاربر می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های HiKey 960 می‌توان به داشتن وای‌فای 802.11 b/g/n/ac، بلوتوث 4.1، شکاف PCIe m.2 و رابط‌های 40 و 60 پین اشاره کرد.

این کامپیوتر تک‌بردی 240 دلار قیمت دارد که بسیار گران‌تر از رزبری پای است، با این حال با داشتن سخت‌افزارهای قدرتمند قادر خواهد بود سیستم عامل اندوروید 7.1 را با سرعت بالا اجرا کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

reza.91

۱۳۹۶/۲/۹
اینا خیلی باحالن
قبلنا همش فکر میکردیم چطوری بشه رباطو به اینترنت یا شبکه وصل کرد؟ یا چی میشد یه زبان برنامه نویسی مشترک با کامپیوتر و گرافیکی و راحت بود!
دمه اینا گرم همه مشکلاتو حل کردن
البته نمیدونم اول کی به فکرش رسید از این چیزا بسازه ولی دمشون گرم

B@b@ck

۱۳۹۶/۲/۹
به نظر من كه نميتونه با برد هایی مانند Intel و Raspberry Pi و برد های ارزون دیگه رقابت کنه اما
سيستم عامل اندروید براش یه مزیته .