خانهاخبار
لانچر Google Now به‌زودی بازنشسته می‌شود

لانچر Google Now به‌زودی بازنشسته می‌شود

برنامه گوگل ناو لانچر که اولین بار در کنار گوشی نکسوس 5 معرفی شده بود حالا به پایان عمر خود رسیده است و گوگل قصد بازنشسته کردن آن را دارد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۶

شاید شما هم از این مورد تعجب کرده باشید که شرکت گوگل چرا دو برنامه لانچر را به طور همزمان توسعه و نگهداری می‌کند. خبر جدید اینکه به‌زودی شاهد حذف شدن یکی از این لانچرها خواهیم بود تا تیم توسعه نرم‌افزاری گوگل تنها بر روی یک پروژه متمرکز شوند.

اولین بار گوگل (GNL) Google Now Launcher را همراه با گوشی نکسوس 5 معرفی و کمی بعد آن را به شکل عمومی برای دیگر دستگاه‌ها هم منتشر کرد. حالا گوگل همین روند را قصد دارد با سری گوشی‌های جدید خود، یعنی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال، ادامه بدهد. هنگام معرفی این دو گوشی جدید گوگل از لانچر اختصاصی آن‌ها با نام Pixel Launcher هم رونمایی کرد.

image

اما حالا این شرکت تصمیم گرفته است تا پشتیبانی از گوگل ناو لانچر را متوقف کرده و تا پایان سه ماهه اول سال 2017، یعنی در نهایت ۳۱ ماه مارس، تنها یک لانچر اندرویدی در لیست محصولات خود داشته باشد. به این ترتیب دیگر نباید منتظر به‌روزرسانی‌های بزرگ یا اضافه شدن قابلیت‌های جدید به این لانچر محبوب باشیم.

این تصمیم می‌تواند برای بعضی شرکت‌های سازنده گوشی دردسرساز شود. شرکت‌هایی مانند موتورولا از گوگل ناو لانچر به شکل پیش‌فرض بر روی گوشی‌های خود استفاده می‌کنند و بعد از بازنشستگی این برنامه باید به فکر جایگزینی آن باشند. با توجه به اختصاصی بودن پیکسل لانچر برای گوشی‌های گوگل، تنها راه حل گوگلی آن‌ها استفاده از Launcher3 است که همراه با پروژه منبع‌باز اندروید (AOSP) عرضه می‌شود. این لانچر البته مرتب در کنار اندروید به‌روز می‌شود و با امکانات پایه گوگل هماهنگی لازم را دارد.

در کنار دیگر شرکت‌های تولید کننده، هنوز مشخص نیست در صورت حذف گوگل ناو لانچر تکلیف آخرین نسل از گوشی‌های نکسوس، یعنی نکسوس 6پی و نکسوس 5ایکس، چه می‌شود. بنظر با توجه به رو به اتمام بودن مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری دو ساله این گوشی‌ها، صاحبان آن‌ها هم باید به فکر یک راه‌حل جایگزین یا خرید گوشی‌های جدید باشند.

شما از چه لانچری برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Abbas

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
من از نوا لانچر استفاده میکنم خیلیم راضیم. قابلیتای شخصی سازی خوبیم داره

فرشاد

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
منم همین لانچر رو استفاده میکنم پیکسل لانچرم نصب کردم ولی چون قابلیتا و ظاهر گوشی رو مثل خود گوشیای پیکسل نمیکنه و آیکن برنامه هایی بجز برنامه های گوگل رو کوچیک نشون میده استفاده نمیکنم. در کل تازگیا اصلا با گوگل حال نمیکنم فقط به همون گوشی که جدید میده اهمیت میده اصلا جالب نیست

mez

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
لانچر خود گوشیم عالیه LG X Power

iliaj

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اگر گوشی های دیگر این برنانه را نصب کنند هیچ مشکلی برایشان پیش نمیاید؟