خانهاخبار
تراشه قدرتمند هوآوی رونمایی شد: Kirin 960

تراشه قدرتمند هوآوی رونمایی شد: Kirin 960

هوآوی از نسل جدید تراشه رده‌بالای خود رونمایی کرد؛ تراشه‌ای که احتمالا در دل میت 9 این شرکت جای می‌گیرد.
۱۳۹۵/۷/۲۸

جدیدترین و قوی‌ترین تراشه هوآوی، Kirin 960، در چین رونمایی شد. این تراشه از معماری LITTLE با چهار هسته قدرتمند Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 بهره می برد. تراشه جدید هوآوی به پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 مجهز است. Kirin 960 هوآوی نسبت به Kirin 950 بهبود 15 درصدی در بخش پردازنده اصلی و بهبود 20 درصدی درپردازنده گرافیکی داشته است. البته پردازنده گرافیکی این تراشه کارایی گرافیکی بسیار بهتری (180 درصد) نسبت به نسل قبل دارد.

تراشه جدید هوآوی از حافظه رم LPDDR4 و مودم LTE Cat. 12/13 پشتیبانی می‌کند؛ یعنی این تراشه از دانلود تا سرعت 600 مگابایت بر ثانیه و آپلود تا سرعت 150 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. Kirin 960 از CDMA و فرکانس‌های رادیویی بین 330 مگاهرتز تا 3.8 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

نتایج بنچمارک این تراشه از برتری آن بر نمونه‌های مشابه خبر می‌دهد. در بنچمارک GFX، تراشه جدید هوآوی پس از Apple A10 قرار می‌گیرد. در بنچمارک Geekbench نیز این تراشه در بخش تک هسته پشت سر تراشه A10 اپل قرار می‌گیرد اما در بخش چند هسته، جایگاه اول در میان تراشه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. در سایر تست‌ها نیز Kirin 960 هوآوی در صدر جدول رقابت میان تراشه‌ها جای می‌گیرد.

این تراشه احتمالا در میت 9 هوآوی استفاده می‌شود؛ رده‌بالای هوآوی که احتمالا سوم نوامبر رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

محمد حیدری

۱۳۹۵/۷/۲۹
ببینید. باید به هواوی افرین گفت بالاخره تونست یه تکونی به پردازنده های گرافیکیش بده ولی خوب هنوز به پای اکسینوس نمیرسه( فعلا ک برتره ولی چون اگزینوس جدید نیومده نمیشه نظر داد) ولی در کل میگم هواوی داره نقطه ضعف هاش رو روز به روز برطرف میکنه و این خیلی خوبه چون بازار رقابت خیلی داغ میشه داغ تر از قبل. من خودم طرفدار هواویم ولی خوب واقعیت ها رو باید گفت دیگ

بهزاد

۱۳۹۵/۷/۲۸
سلام.تا اونجایی که میدانم A10 توسط شرکت TSMC با فرایند 16 نانومتری ساخته شده و امتیازش در تک و چند هسته ای خیلی زیاده.حالا اگه این پردازنده رو با فرایند 10 نانومتری بسازند دیگه هیچ شرکتی نمیتونه تو رقابت به گردپاش برسن.

فرزاد

۱۳۹۵/۷/۲۸
طی این چند سال اینقد شاهد پیشرفت این چیزا بودیم که دیگه من خودم به یقین رسیدم که میگن دست بالای دست بسیاره.اما در واقعیت هر طور که بخوایم به قضیه نگاه کنیم میبینیم که فقط طرفدار برند هستیم.واضحتر اگه بگم اسم واسمون مهم شده.نگاه نمیکنیم که مثلا هواوی چی داره...به این نگاه میکنیم که آیفون...سامسونگ....سونی.....و بقیه کی محصول جدیدشون رو معرفی میکنن.
اگه الان یه گوشی رده بالای هواوی دستتون باشه به یقین از هر ده نفر که گوشی شما رو ببینن با یه حالتی میگن ...ا...هواویه؟؟
اما حالا اگه یه گوشی مارک دستتون باشه همه یا اکثرشون میپرسن ....ببینم یه لحظه...یا کدوم مدلش هست.

فرزاد

۱۳۹۵/۷/۲۸
بنده خودم تا حالا با گوشیهای چینی نظیر هواوی و غیره تجربه کار نداشتم.اما خیلی دوس دارم بدونم که تو دراز مدت کارایی این گوشیها چطوره.آیا مثل روزای اول از سرعت و گرافیک کامل برخوردار هستن یا نه.

رضا

۱۳۹۵/۷/۲۸
سلام جالبه هواوی اگه تک هسته ی بهتر بود عملکردش و اپل در چند هسته ی،بهتر بود میگفتید عملکرد چند هسته ی مهمتر هستش ولی حالا که تک هسته ی اپل بهتر شده میگید عملکرد تک هسته ی مهمتره.
بابا بسه هواوی داره عالی کار میکنه