خانهاخبار
انتشار اندروید نوقا برای HD2، گوشی هفت ساله اچ‌تی‌سی !

انتشار اندروید نوقا برای HD2، گوشی هفت ساله اچ‌تی‌سی !

این روزها اخبار عجیب و غریب بسیاری در حوزه آی‌تی منتشر می‌شود اما عرضه آپدیت اندروید نوقا برای یک گوشی پایین‌رده که هفت سال پیش معرفی شده واقعا نوبر است!
۱۳۹۵/۶/۲۸

موضوع ارتقای نرم‌افزاری گوشی‌های اندرویدی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که کاربران از شروع کار این سیستم‌عامل با آن مواجه بوده‌اند. گجت‌های اندرویدی عموما بیش از 2 سال پشتیبانی نرم‌افزاری نمی‌شوند و این در حالی است که بعضی گوشی‌ها هم کاملا بدون دریافت هیچ آپدیتی منقرض شده‌اند. مقایسه این وضعیت با پشتیبانی نرم‌افزاری iOS اسف‌بار است، زیرا پرچمداران چندین سال پیش اپل هنوز هم آپدیت‌های جدید کمپانی را دریافت می‌کنند و اندروید در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد. البته حالا یکی از گوشی‌های دوست‌داشتنی اچ‌تی‌سی که با نام HD2 شناخته می‌شود یک‌تنه پرچم اندروید را تا خط پایان حمل می‌کند!

image

این گوشی میان گوشی‌بازها به خوبی شناخته‌شده است، اما شاید کاربران عادی آشنایی چندانی با آن نداشته باشند که مهم‌ترین دلیلش بهره‌گیری گوشی از سیستم‌عامل ویندوز است. این گوشی اولین‌بار در نوامبر 2009 یعنی 7 سال پیش بر پایه ویندوز موبایل 6.5 رونمایی شد که در سال 1388 نیز با قیمت 850 هزار تومان وارد بازار ایران شد. متخصصان حرفه‌ای حوزه آی‌تی تاکنون آپدیت‌های متعددی برای آن منتشر کرده‌اند که از جمله آن‌ها باید به اندروید لالیپاپ، مارشمالو، ویندوزفون 8 و حتی ویندوز RT اشاره کرد. در حالی که هیچکس تصور نمی‌کرد آپدیت دیگری برای اچ‌دی2 عرضه شود، باخبر شدیم اندروید نوقا نیز برای آن پورت شده است!

image

یکی از حرفه‌ای‌ترین کاربران فوروم XDA Developers به نام «macs18x» این نسخه اندروید را با گوشی سازگار نموده و آپدیتی غیررسمی برای آن ارائه کرده است. در حالی که از امکانات نه‌چندان دلچسب گوشی تنها اتصال وای‌فای و بلندگوها کار می‌کنند، باز هم در نوع خود اتفاقی جالب است. از جمله مشخصات این گوشی هفت ساله باید به نمایشگر 4.3 اینچی با رزولوشن 480 در 800 پیکسل، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون S1، فضای رم 437 مگابایتی و باتری 1230 میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد. شاید خنده‌دار باشد در حالی که بسیاری از گوشی‌های ساخته‌شده در 2 یا 3 سال پیش دستشان به اندروید مارشمالو هم نمی‌رسد، اچ‌دی‌2 هفت ساله، که حتی از دوربین جلو هم بی‌بهره است، به اندروید نوقا مجهز می‌شود. نقد و بررسی این گوشی را می‌توانید در جی‌اس‌ام بخوانید!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (39 نظر)

Gonzales

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
سلام.گفتم روشنتون کنم که الان دارم باهمينHD2 خودم که ۵سالشه اين متن رومينويسم.
واسه خودش غوليه همچنان

سُهے @The_innocent

۱۳۹۵/۷/۱۴
منم اچ‌دی۲ رو
هنوز هم دارم
چون خیلی لگ میزد رو KitKat, الان رو اندروید ۴.۳ هستم..
انصافاً
بعنوان گوشی دوم هم به درد نمیخوره ... سالمه سالمه آ
ولی یه مرورگر ساده رو نمی‌کشه بیاره بالا که باهاش بتونی وبگردی کنی.
اندروید ۵ هم که توسط max18 توو develop براش پورت شده بود، لینک دانلودش خراب بود.. بیخیال‌ش شدم
مدتی هم, به برگشتن
به ویندوز موبایل ۶.۵ فکر کردم ....اونم از سرم پرید
چون دنگ و فنگ پیداکردن رام و نصبش و اینا یطرف، فکر کن نشه برای ویندوز موبایل ، یه تلگرام پیدا کرد ...خب ناامیدکننده‌س دیگه.
البته
الان رو اندروید ۴.۳ اسلیم‌رام ، خیلی زیبا و ساده ، با لانچر نووا، داره کار میکنه ، ولے گفتم که، مرورگر تووش مشکل داره ، خیلی کُنده و رو مُخ ... ولے تلگرام‌پلاس رووش ، هعی حدوداً میشه کار کرد .

Fallah

۱۳۹۵/۶/۳۰
یادش بخیر من اون سال این گوشی را داشتم واقعا عالی بود

علی

۱۳۹۵/۶/۳۰
آقا رضا دیدم کامنت گذاشتی گفتم ب ا Galaxy S3 آشنات کنم

علی

۱۳۹۵/۶/۳۰
داش همچین تیتر زدی قلبم ریخت
دیگ کاستوم رام ک تازگی نداره ک