خانهاخبار
میتسوبیشی ASX با چهره جدید به ایران آمد

میتسوبیشی ASX با چهره جدید به ایران آمد

حدود یک سال بعد از معرفی نسخه فیس‌لیفت میتسوبیشی ASX حالا این شاسی بلند جمع‌وجور آماده عرضه به مشتریان ایرانی است؛ مشتریانی که باید میان ASX جدید و دو رقیب کره‌ای پرطرفدارش ، اسپورتیج و توسان، یکی را انتخاب کنند.
۱۳۹۵/۹/۲۱

ASX، که در ایالات‌متحده و برخی کشورهای آسیایی مثل خود ژاپن یا حتی اندونزی با نام Outlander Sport فروخته می‌شود، تقریبا از سال 2010 بود که سومین نسلش وارد بازار شد. اندکی بعد، یعنی در 2012 و همزمان با افتتاح خط تولید این خودرو در ایالت‌ ایلینوی، اولین فیس‌لیفت ASX نیز با مدل 2013 معرفی شد که با تغییر بسیار مختصرش خیلی‌ها را ناامید کرد. گذشت 3 سال از آن تاریخ فرصت خوبی برای میتسوبیشی فراهم کرد تا این‌بار کم‌کاری گذشته‌اش را با عرضه دومین فیس‌لیفت ASX جبران کند. این فیس‌لیفت ابتدا اواسط زمستان 2015 و در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس رونمایی شد، ولی حالا خبر آمدنش به بازار ایران شنیده می‌شود.

دومین فیس‌لیفت؛ آخرین فیس‌لیفت!

از آنجایی که سال 2018 نسل چهارم ASX وارد بازار می‌شود، پس نسخه 2017 این خودرو آخرین فیس‌لیفت نسل فعلی آن است و به همین دلیل هم میتسوبیشی در این نسخه سعی کرده بیشتر و بهتر به خواسته مشتریانش توجه کند. ASX جدید تقریبا چراغ‌های جلویی‌اش را حفظ کرده، اما جلوپنجره ذوزنقه‌ای سابقش را تغییر داده، چراکه میتسوبیشی برای نخستین‌بار در این خودرو از زبان طراحی جدید Dynamic Shield بهره گرفته است. آقای کانیموتو 64 ساله، که در سال 2014 طراح ارشد میتسوبیشی شد ولی حالا به فکر بازنشستگی است، درباره زبان جدید Dynamic Shield، که سال 2015 و ابتدا با اوت‌لندر مدل 2016 به جهانیان معرفی شد، می‌گوید:

هدف از این طراحی این بود که هم خودرو عضلانی‌تر و نیرومندتر به‌نظر برسد و هم اینکه میتسوبیشی بودنش قابل تشخیص باشد.

حالا همین فلسفه طراحی اگر در ASX به کار رود، اول از همه جلوپنجره را بزرگ‌تر می‌کند، سپس فضای اطراف مه‌شکن‌ها را وسیع‌تر می‌کند و درنهایت نیز اندکی قاب آینه‌ها را تغییر می‌دهد. همچنین از تغییر برآمدگی گلگیرها و رینگ‌های 18 اینچی جدید نیز نباید غافل شد. سریال جزئیات در داخل کابین ادامه پیدا می‌کند؛ فرمان جدید خودرو، روکش تازه صندلی‌ها، طراحی مجدد پنل سیستم تهویه و همچنین آینه عقب الکتروکرومیکی که به سیستم کنترل وایرلس Homelink مجهز شده و آخر از همه ارتقای مانیتور 6.1 اینچی لمسی کنسول ازجمله ویژگی‌هایی هستند که بیشتر از مابقی جلب توجه می‌کنند.

بعد از گذشت حدود 6 سال از نسل سوم ASX، مشکل کمبود فضای داخلی، که بیشتر آن را شبیه هاچ‌بک‌های 5در (مثل هیوندای النترای هاچ‌بک) کرده است تا شاسی بلندهای جمع‌وجور، هنوز حل نشده و البته در چنین کلاسی از SUVها هم نباید انتظار حل‌شدنش را داشت! با اینکه کیفیت مواد و تریم پلاستیکی بهتر از قبل است، بازارهای جهانی به ASX همچنان به چشم خودرویی اقتصادی نگاه می‌کنند تا شاسی‌بلندی مدرن؛ به‌خصوص باتوجه به قیمت پایه‌ای حدود 20 هزار دلاری‌اش که در بهترین مدل و با تمام امکانات این قیمت حداکثر از حدود 30هزار دلار بیشتر نمی‌شود.

چه امکاناتی دارد؟

ASX مدل 2016 در همه مدل‌ها به‌صورت استاندارد ویژگی‌هایی مانند 7 ایربگ، تاچ برای شیشه بالابر سمت راننده، سیستم کمکی حرکت در شیب (Hill Start)، کنترل پایداری (ASC)، کنترل کشش (TCL)، شیشه‌های دودی عقب، ورود بدون کلید، قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب به‌صورت 60 به 40 و جادستی و نگهدارنده لیوان روی در‌های عقب دارد، به‌علاوه اینکه میتسوبیشی، بدون افزایش قیمت، نمایشگر فشار باد تایرها، آینه‌های تاشو برقی با راهنمای LED و ایموبلایزر انجین را هم به ویژگی‌های ASX افزوده است. مشتریان همچنین برای نخستین‌بار می‌توانند 3 رنگ جدید نقره‌ای (Cool Silver)، سفید صدفی (Diamond White Pearl) و قهوه‌ای (Quartz Brown) را برای ASX جدید سفارش دهند.

اما برای بازار ایران، آرین موتور ASX جدید را با ویژگی‌های زیر می‌فروشد:

  • کنترل پایداری (ASC) / کنترل کشش (TCL)
  • ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز / 7 ایربگ
  • ضدسرقت / ایموبلایزر / ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
  • تهویه اتومات / سقف پانوراما / گرمکن صندلی‌های جلو
  • کمکی حرکت در شیب (HSA) / کروز کنترل
  • مانیتور 7.0 اینچی / بلوتوث / 6 اسپیکر
  • دوربین عقب / سنسور عقب / چراغ‌شور

تیپ‌های چهارتایی در بازار جهانی

در اکثر بازارهای جهانی، و به‌خصوص در بازار امریکا، ASX همچون گذشته سه تیپ ES و SE و GT دارد، ضمن اینکه از مدل 2016، میتسوبیشی همچنین تیپ SEL هم به آن‌ها افزوده است. ارزان‌ترین تیپ آن ES است که ویژگی‌های استانداردی مثل انجین 2 لیتری، رینگ 18 اینچی، گرمکن آینه‌ها، ورود بدون کلید، کروز کنترل، روکش چرمی فرمان، صندلی قابل تنظیم راننده، بلوتوث، سی‌دی پلیر با 4 اسپیکر 140 واتی و پورت USB دارد. یک مرحله بالاتر، تیپ SE است که مه‌شکن، گرمکن صندلی‌های ردیف جلو، تهویه اتومات، مانیتور 6.1 اینچی لمسی، رادیو ماهواره‌ای، دوربین عقب و 6 اسپیکر برای سیستم صوتی دارد.

سومین تیپ نیز تیپ تازه‌وارد SEL است که در ویژگی‌هایش می‌توان انجین 2.4 لیتری، اتولایت، باربند، آینه‌های تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک عقب، سنسور باران، پدال شیفتر، روکش چرمی صندلی‌ها، پدال‌های آلومینیومی، جادستی برای کنسول وسط و نهایتا صندلی 8حالته راننده را دید.

گران‌ترین تیپ این خودرو تیپ GT است که چراغ‌های زنون، سقف پانوراما و سیستم پخش حرفه‌ای 710 واتی Rockford Fosgate با 9 اسپیکر دارد. آپشن‌های دیگری نظیر ریموت استارت، سنسورهای پارک جلو و عقب، اسپویلر سقفی عقب، نورپردازی داخلی، نویگیشن با مانیتور 7 اینچی و سیستم تشخیص صدا نیز برای همه تیپ‌ها قابل سفارش است.

پیشرانه‌های قدیمی

پیشرانه‌های فیس‌لیفت ASX نسبت به گذشته تفاوتی نکرده‌اند که یعنی همان پیشرانه سال 2015 آن همچنان نیز در مدل 2017 آن به چشم می‌خورد. البته ASX پیشرانه حجیم‌تر 2.4 لیتری 168 اسبی هم دارد که البته برای بازار ایران نیست. سیستم محرکه ASX به صورت استاندارد دیفرانسیل جلوست& ولی نسخه‌های وارداتی آن از نوع AWD هستند. در مورد گیربکس ASX نیز باید بدانید که 5 سرعته دستی روی مدل‌های دیفرانسیل‌جلو قرار می‌گیرد& ولی خوشبختانه نسخه‌های وارداتی‌اش گیربکس CVT دارند.

بیشتر بخوانید:

معرفی میتسوبیشی لنسر جدید

معرفی میتسوبیشی میراژ جدید

آخرین قیمت + شرایط فروش خودروهای میتسوبیشی

چه قیمتی دارد؟

ASX مدل 2017 فعلا فروش ASX را در یک مدل , آن هم با نام تیپ 4 شروع کرده که قیمت نقدی آن با احتساب مالیات حدود 166 میلیون تومان است. تیپ 4 آن تاحدودی کلکسیونی از تیپ‌های چهارگانه اصلی میتسوبیشی است، ولی در عین حال معادل هیچ‌کدام آن‌ها نیست، چراکه ASX جدید در تیپ 4 با انجین 2 لیتری به ایران آمده که معادل تیپ ES می‌شود، اما اگر ریز امکانات همین تیپ را ببینید، متوجه می‌شوید که مثلا سقف پانوراما یا مانیتور 7 اینچی برای آن گذاشته‌اند که معادل تیپ GT است، ولیکن سایر ویژگی‌های اصلی تیپ GT را ندارد! ASX تیپ 4 در ایران علاوه‌بر ام‌جی GS باید با دوقلوهای توسان و اسپورتیج نیز رقابت کند.

 ASX 2017GS 2016TUCSON 2017SPORTAGE 2017
پیشرانه2.0L2.0L-Turbo2.0L2.4L
قدرت148hp217hp153hp184hp
گشتاور196nm350nm192nm237nm
شتاب9.5sec8.7sec11.8sec10.4sec
مصرف ترکیبی8.4L8.3L8.3L10.2L

قیمت (21 آذر)

(میلیون تومان)

-

162

(نمایندگی)

189.5

(نمایندگی)

180

(بازار)

 

به‌روزرسانی - 21 آذرماه 95: آرین موتور، امروز مدل 2017 میتسوبیشی ASX را رونمایی کرد. مدل 2017 این ژاپنی 171.9 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که حدود 6 میلیون تومان بیشتر از مدل 2016 آن است.

 

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

ali

۱۳۹۷/۲/۲۶
گل گفتی اقای ارش منم ایفون دارم دلم بهش خوشه

محمد محمدی

۱۳۹۷/۱/۲۸
عالیه بسیار خوب کیفیت وقدرت حرف اولشه اپشن هم بجای خود

زضا

۱۳۹۶/۵/۲۰
سلام ماشین خوبیه ای کاش قیمتش کمتر بشه تا همه بتون بخرن . بفکر همه اقشار باشید لطفا .

Arsallaan

۱۳۹۶/۳/۲۵
من رفتم نمایندگیش پرسیدم asx مدل چهار چرخ متحرک. یا همون 4wd ۱۷۴ میلیون تومان قیمتشه شیفتر پشت فرمان سقف پانوراما ۷ ایربگ و کلی چیزای دیگ هم داره خیلی هم ماشین شیکی هست

Arsallaan

۱۳۹۶/۳/۲۵
من رفتم نمایندگیش پرسیدم asx مدل چهار چرخ متحرک. یا همون 4wd ۱۷۴ میلیون تومان قیمتشه شیفتر پشت فرمان سقف پانوراما ۷ ایربگ و کلی چیزای دیگ هم داره خیلی هم ماشین شیکی هست