خانهاخبار
به‌روزرسانی جدید کلش آو کلنز منتشر شد (لیست تغییرات)

به‌روزرسانی جدید کلش آو کلنز منتشر شد (لیست تغییرات)

سوپرسل امروز، 4 خرداد، به‌روزرسانی جدیدی برای بازی Clash of Clans منتشر کرده است. لیست تغییرات این به‌روزرسانی بزرگ را در جی‌اس‌ام بخوانید.
۱۳۹۵/۳/۴
image

 

کلش آو کلنز را می‌توان موفق‌ترین بازی موبایلی تا به امروز دانست. این بازی آنلاین، که تا به حال میلیون‌ها کاربر اندرویدی و آی‌او‌اسی را پای خود میخکوب کرده، با ورود بازی دیگری از شرکت سوپرسل یعنی کلش رویال خطر ریزش کاربرانش را احساس کرده است. از همین رو فاصله بین به‌روزرسانی‌های بازی کمتر و کمتر شده و تولیدکنندگان کلش آو کلنز سعی می‌کنند قابلیت‌های جدیدی به بازی بیفزایند تا بتوانند کاربران خود را حفظ کنند. بر همین اساس به‌روزرسانی بزرگی امروز 24 مه (4 خرداد) منتشر شده که قابلیت‌های جالبی همچون نبرد دوستانه و درون کلنی را به بازی اضافه کرده است. با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی به لیست تغییرات این آپدیت بیندازیم.

 

نبرد دوستانه

نبرد دوستانه (Friendly Challenge) قابلیتی است که به اعضای یک کلن اجازه می‌دهد برای تمرین، رقابت یا صرفا برای تفریح به دهکده همدیگر حمله کنند. هیچ محدودیتی در تعداد نبردهای دوستانه وجود ندارد و البته هیچ هزینه یا خسارتی برای مدافع به همراه ندارد. طبعا برای مهاجم نیز تروفی یا منبعی جایزه داده نمی‌شود.

برای دعوت از دوستانتان به نبرد دوستانه کافی است دکمه Challenge را، که بالای چت کلن تعبیه شده است، بزنید و سپس از بین نقشه‌هایی که دارید، یکی را انتخاب کنید. نیروهایی که هنگام درخواست نبرد در قلعه کلن شما وجود دارد به عنوان نیروی دفاعی برایتان عمل می‌کنند، اما مانند منابع پس از پایان نبرد دوستانه آن‌ها را از دست نخواهید داد. هنگامی که یکی از هم‌کلنی‌هایتان درخواست شما را قبول کند، باید به نقشه‌ای که انتخاب کرده‌اید با نیروهایی که در همان لحظه داخل کمپش دارد حمله کند. مانند مدافع، مهاجم نیز نیروهایش را پس از حمله از دست نخواهد داد.

 

image

 

پس از پایان نبرد فیلم آن در قسمت چت کلن برای سایر هم‌کلنی‌هایتان در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین اگر کسی مایل باشد، می‌تواند همزمان نبرد را تماشا کند. به طور خلاصه سازوکار نبرد دوستانه در کلش آو کلنز شبیه چیزی است که پیش از این در کلش رویال دیده‌ایم.

نکته مهم در این زمینه آن است که بازیکنان تاون هال 9 به بالا برای نبردهای دوستانه فقط می‌توانند از نقشه‌هایی استفاده کنند که بیش از 24 ساعت از طراحی آن‌ها گذشته باشد.

 

تغییرات روز آماده‌سازی جنگ

با توجه به اضافه شدن نبرد دوستانه و اینکه ممکن است افراد در روز آماده‌سازی جنگ نقشه حریف را کپی کنند و در نبردهای دوستانه آن‌ را آزمایش کنند تا بتوانند در روز جنگ به راحتی آن را شکست دهند، زین پس در فرصت 24 ساعته آماده‌سازی جنگ نمی‌توانید نقشه مخصوص جنگ حریف را نگاه کنید. البته مشاهده نقشه جنگی حریف در روز جنگ، مانند گذشته، امکان‌پذیر است. برای اینکه در روز آماده‌سازی متوجه شوید که سطح نیروهای دفاعی حریفانتان چگونه است همچنان به نقشه معمولی آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

 

متعادل‌سازی و سطح جدید نیروها

 

image

 

تاون‌ هال 11:

  • اضافه شدن سطح 14 توپ جنگی
  • اضافه شدن سطح 4 لاوا
  • اضافه شدن سطح 7 بالن

دلیل این تغییرات اینگونه عنوان شده است که در تاون هال 11 میزان استفاده از نیروهای هوایی کاهش یافته و این متعادل‌سازی قصد دارد نیروهایی هوایی را برای بازیکنان در این سطح محبوب‌تر کند.

تاون هال 10 به بالا:

  • میزان خانه اشغالی توسط Bowler به 6 خانه کاهش پیدا می‌کند.

دلیل این تغییر جا افتادن بیشتر نیرویی است که اخیرا به بازی اضافه شده و هنوز محبوبیت چندانی پیدا نکرده است.

تاون هال 7 به بالا:

  • فنرها از این به بعد سطح‌بندی می‌شوند و تا سطح 5 قابل ارتقا هستند.

دیگر تغییرات متعادل‌سازی:

  • ابزارهای کاربردی متعددی برای آسان‌تر کردن ویرایش نقشه اضافه شده‌اند.
  • در صورتی که کمپ شما پر باشد و بخواهید از داخل یکی از سربازخانه‌هایتان به هم‌کلنی‌هایتان نیرو اهدا کنید، دیگر نیاز به تخلیه کمپ ندارید و مستقیما می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • قابلیت جا به جا کردن نیروها در صف ساخت سربازخانه
  • تاریخچه‌ جنگ‌های یک کلن از این به بعد به صورت عمومی برای همگان قابل مشاهده است، مگر اینکه کلنی از درون تنظیمات کلا این قابلیت را غیرفعال کرده باشد.
  • با زدن روی اطلاعات کارگرها در بالای صفحه به شما پیشنهاد می‌شود که کدام ساختمانتان را ارتقا دهید.
  • هنگام حمله در جنگ بین کلن‌ها از این به بعد تعداد تماشاگران نمایش داده می‌شود.

 

نیروهای جدید:

اسپل اسکلت

 

image

 

این اسپل در تاون هال 9 قابل دسترس است و با استفاده از آن تعدادی اسکلت برای کمک به شما احضار می‌شوند. این اسپل با اکسیر سیاه قابل تولید است.

 

اسپل کلون

 

image

 

این اسپل، که با اکسیر معمولی قابل تهیه است، در تاون هال 10 در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. با استفاده از این اسپل برای نیروهایی که وارد دایره آن شوند یک نسخه مشابه ساخته می‌شود که البته مدت زمان زنده ماندنشان محدود است.

 

بچه اژدها (Baby Dragon)

 

image

 

نیرویی که پیش از این در بازی کلش رویال دیده بودیم اکنون به بازی کلش آو کلنز آمده است. بچه اژدها، مانند اژدهای معمولی، نیرویی هوایی است که با اکسیر معمولی ساخته می‌شود و از تاون هال 9 در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد.

 

معدنچی (Miner)

 

image

 

نیرویی دیگر که از کلش رویال به این بازی آورده شده است. این نیرو نیز با اکسیر معمولی ساخته می‌شود و می‌تواند از زیر دیوارها نقب بزند تا به هدفش برسد. معدنچی از تاون هال 10 به بالا در دسترس است.

یکی دیگر از تغییرات که برای کاربران ایرانی می‌تواند جالب باشد، افزوده شدن زبان فارسی به بازی است.

 

image

 

این به‌روزرسانی را از لینک‌های زیر می‌توانید برای اندروید و آی‌او‌اس دریافت کنید.

image
  
image
  
image

نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ آیا به جذاب‌تر شدن بازی کمک می‌کنند یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

عرفان

۱۳۹۵/۳/۷
سایز گوشی ها باید چند باشه استاندارش؟

فری

۱۳۹۵/۳/۶
من بیبی دراگون رو همون روز اپدیت زدم باز شه بعدشم...اونایی که میگن کلش وقت ادمو میگیره!!!خوب کمتر بازی کنن!من خودم روزی 2تا اتک میزنم وکلاس هفتم هستم کارنامم هم با اینکه کلش بازی میکردم 19.93شد.هنوزم بازی میکنم وقصد حفظ قران در تابستان رو دارم...

wow13

۱۳۹۵/۳/۵
درود به همه دوستان خواستم اطلاع بدم گوشی htc m8در ایران نیز به اندروید مارشمالو آپدیت شد

جمال

۱۳۹۵/۳/۵
کلش باعث شد من کاردانی رو 6 ترمه تموم کنم!
یه اکانت لول 112 پارسال فروختم ! و امسالم یه اکانت لول 130 داشتم!
حقیقتش بعد از قضیه کم شدن لوت دیگه ازش زده شدم ،یجورایی این اواخر حس میکردم برده ی بازیم ...اینکه من بازی نمیکنم ،بازی داره منو به بازی میگیره ...
میخواستم لول 130 رو بفروشم اما دریغ از یک مشتری ...پیدا نشد ،اخرشم یکی به عنوان مشتری اومد گولم زدو بازیم پرید :)) البته ناراحت نشدم چون با قیمت کم هم میخواستم بدم بره ،بهرحال الان خیلی ازادتر شدم خداروشکر ....اما برای کسایی که بازی میکنن حرفی ندارم و بهشون احترا میذارم ...چون خودم دوسال بازی کردم ...
ولی خب یکسال هم از زندگی عقب افتادم و معدل کل کاردانیم با کمک شد 12...

مهیار

۱۳۹۵/۳/۵
اون IGI نبود Counter-strike بود...