خانهاخبار
بلک بری بیش از رقبا به امنیت کاربران اهمیت می‌دهد

بلک بری بیش از رقبا به امنیت کاربران اهمیت می‌دهد

شاید کمتر کسی، حداقل در کشور ما، صاحب یکی از محصولات بلک‌بری بوده، اما با این حال نام BlackBerry‌ با امنیت بالا عجین شده و این موضوع یکی از اولویت‌های مدیران این برند کانادایی است.
۱۳۹۴/۱۲/۲۵

اگر خاطرتان باشد، حدود یک سال پیش حفره امنیتی خطرناکی در اندروید کشف شد که به نام StageFright‌ معروف شد و کمپانی‌های تولیدکننده گجت‌های اندرویدی را دستپاچه کرد. گوگل و برخی دیگر از تولیدکنندگان اسمارت‌فون‌ها پس از ماجرای StageFright وعده دادند که از این پس به صورت دنباله‌دار آپدیت‌های امنیتی برای محصولات خود ارائه خواهند کرد تا کاربران دوباره شاهد چنین حوادثی نباشند.

کمپانی بلک‌بری چندی پیش از اولین اسمارت‌فون اندرویدی خود با نام Priv رونمایی کرد. همان‌طور که می‌دانید، این کمپانی کانادایی به امنیت دستگاه‌های خود شهرت دارد. مدیران بلک‌بری خود را مفتخر می‌دانند که اولین کمپانی ارائه‌دهنده بسته‌های امنیتی برای دستگاه‌های اندرویدی بوده‌اند.

 

image

 

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گوگل پس از ۴ ماه اولین بسته امنیتی را برای اندروید منتشر کرد و بلک‌بری تنها برندی است که آپدیت مذکور را بدون تاخیر برای محصولاتش عرضه کرده. بلک‌بری نامی از کمپانی‌های رقیب خود به میان نیاورده، اما به طور غیرمستقیم به آنها فخر می‌فروشد و نشان می‌دهد که بیش از سایر کمپانی‌ها نگران امنیت کاربران خود است. البته به این نکته نیز دقت داشته باشید که این کمپانی فقط یک اسمارت‌فون اندرویدی روانه بازار کرده، حال آن‌که کمپانی‌های دیگر همچون سامسونگ یا سونی هرکدام به تنهایی ده‌ها اسمارت‌فون در نسخه‌های مختلف به فروش رسانده‌اند که انتشار آپدیت بدون تاخیر برای تک‌تک آنها کار بسیار دشواری است. به‌هرحال این حقیقت نیز از ارزش خدمتی که بلک‌بری انجام داده چیزی کم نمی‌کند!

 

image

 

تنها پرچم‌دار اندرویدی کانادایی‌ها، Priv، هنوز هم از نسخه پنجم اندروید یعنی لالیپاپ بهره می‌برد، ولی طبق وعده مدیران این کمپانی آپدیت مارشمالو را در ماه آينده دریافت خواهد کرد.  BlackBerry Privهم‌اکنون با قیمت 649 دلار در کشور‌های مختلف به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

وحید

۱۳۹۵/۶/۱۰
م كه خیلی گوشیهای بلك بری رو دوست دارم الانم z30 دارم كه فوق العاده ست.

ali

۱۳۹۴/۱۲/۲۵
Behtarin brande donyas