خانهاخبار
بازی‌های اندروید: عامل انتشار ویروس

بازی‌های اندروید: عامل انتشار ویروس

سیستم عامل اندروید همواره به ناامنی متهم بوده و اکنون نیز یک شرکت امنیتی دیگر از آلوده بودن 60 بازی در فروشگاه گوگل پلی خبر داده است.
۱۳۹۴/۱۱/۱۵

طبق گزارش شرکت امنیتی Dr. Web در مسکو، تعدادی از اپلیکیشن‌های گوگل پلی استور مخرب‌اند. در این اپلیکیشن‌ها تروجان‌ها درون بازی قرار نگرفته‌اند، اما درون تصاویری جای می‌گیرند که اپلیکیشن استفاده می‌کند. شرکت Dr. Web تاکنون در 60 بازی مربوط به 30 کمپانی متوجه این موضوع شده است. هیچ‌کدام از این بازی‌ها معروف و اورجینال نیستند و اغلب نسخه‌ای از بازی‌های معروف‌اند.

در قلب ویروس‌ پیداشده تروجان Android.Xiny.19.origin جای گرفته که می‌تواند برنامه‌هایی ناخواسته روی گوشی اندرویدی شما نصب کند. اغلب این برنامه‌ها ابزارهای تبلیغاتی مزاحم‌اند، اما ممکن است خطرناک‌تر نیز باشند. علاوه بر این شماره IMEI گوشی شما نیز به یک سرور ارسال می‌شود. دانستن این شماره به خراب‌کاران اجازه می‌دهد دیوایس شما را شناسایی کنند و اقدامات دیگری نیز انجام دهند.

اغلب بازی‌هایی که آلوده بودن آنها تشخیص داده شده هنوز هم در لیست بازی‌های گوگل پلی استورند. پس بهتر است هنگام دانلود بازی تنها سراغ نسخه اصلی بروید و از نسخه‌های غیراصلی دوری کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

ناشناس

۱۳۹۴/۱۱/۲۶
1. نصب Avast Ransomware Removal ترجیحا از گوگل پلی یا apkpure.com - پس از اجرای اپلیکیشن حتما آنرا پاک کنید.
۲. نصب avast antivirus ترجیحا از گوگل پلی یا apkpure.com - سعی کنید با اینترنت سیم کارت بروزرسانی و ویروس یابی را انجام دهید!
۳. پس از ویروس یابی یک بار وارد safemode شوید و تمام.
انشاالله مشکل حل خواهد شد

ناشناس

۱۳۹۴/۱۱/۲۶
۱. با حساب جی میل خودتان وارد فروشگاه گوگل پلی شوید
۲. اپلیکیشن Avast Ransomware Removal را دانلود، اجرا و حذف کنید! دقت کنید حتما بعد از اجرا و اتمام عملیات اپلیکیشن حتما برنامه را حذف کنید!
۳. سپس avast mobile security & antivirus را دانلود کنید، ترجیحا با اینترنت سیم کارت اقدام به بروزرسانی آنتی ویروس و ویروس یابی کنید.
(در این مرحله اگر سرعت دستگاه پایین بود، bitdefender free را نصب کنید)
۴. بعد از ویروس یابی یک بار گوشی را ری استارت کنید و وارد safe mode شوید.

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۱۱/۱۸
یکی نیس بگه خوب مرد حسابی تو که بلد نیستی یه منو رو تو ای او اس و ویندوز بالا پایین کنی برا چی میگی اندروید قویه. حداقل از یکی که سرش میشه بپرس برات سیستم عاملارو مقایسه کنه. که نری جار بزنی چون همه تو ایران اندروید دارن پس سیستم عامل خوبیه.

آراد

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
الان چرا کسی چیزی نمیگه ؟!

محمدرضا

۱۳۹۴/۱۱/۱۶
آیا وقت آن نرسیده است که ایمان بیاورید؟