خانهاخبار
گوشی‌های هوشمند سامسونگ امن‌تر می‌شوند

گوشی‌های هوشمند سامسونگ امن‌تر می‌شوند

شرکت سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده که از این پس دستگاه‌های اندرویدی خود را هر ماه از نظر امنیتی آپدیت می‌کند. این امر پس از آن اتفاق افتاد که باگی به نام Stagefright در سیستم عامل اندروید یافت شد که ممکن بود بسیاری از کاربران را در معرض خطر قرار دهد.
۱۳۹۴/۵/۱۷

یکی از اصلی‌ترین گله‌های کاربران اندروید نامشخص بودن وضعیت آپدیت سیستم عامل گوشی آنهاست. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده پس از عرضه محصولات اندرویدی‌شان (خصوصا محصولات پایین‌رده و میان‌رده) تمایل چندانی برای به‌روزرسانی سیستم‌ عامل آنها ندارند. در چنین وضعیتی رفع شدن باگ‌ها و حفره‌های امنیتی در نسخه‌های جدید اندروید هیچ‌گاه به گوشی‌های قدیمی نمی‌رسد و آنها همچنان در معرض خطرات و تهدیدها باقی می‌مانند.

 

image

 

چندی پیش حفره امنیتی خطرناکی به نام Stagefright در بعضی نسخه‌های اندروید پیدا شد که ممکن بود 95 درصد کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهد. هکرها با پیدا کردن این باگ قادر بودند تنها با ارسال یک پیام MMS به گوشی کاربران نفوذ کنند و به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشند. اگرچه گوگل خیلی سریع این باگ را به شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی گزارش داد، همان‌طور که گفتیم، معمولا روند به‌روزرسانی گوشی‌های مختلف اندرویدی طولانی است و گاهی هم کلا نادیده گرفته می‌شود.

اما شرکت سامسونگ به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده که از این پس به‌صورت ماهانه برای دستگاه‌های خود به‌روزرسانی امنیتی منتشر می‌کند. این امر ممکن است اتفاق خوبی در دنیای اندورید باشد. همان‌طور که هر روز تهدید‌های امنیتی بیشتری برای گوشی‌های ما به وجود می‌آید، لازم است که تولیدکنندگان نیز با سرعت بیشتر باگ‌های موجود را رفع کنند و از کاربران خود در برابر این خطرات محافظت کنند.

علاوه بر سامسونگ، گوگل نیز اعلام کرده است که چنین رویه‌ای برای گوشی‌های نکسوس خود در پیش خواهد گرفت و امیدواریم سایر شرکت‌ها نیز به‌زودی به این دو شرکت بپیوندند.

منبع: 9to5Google

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)