خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Office Lens، اسکنری در جیب شما!

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: Office Lens، اسکنری در جیب شما!

دیگر برای اسکن کردن مدارک حتما نیازی نیست که اسکنر در دسترس شما باشد؛ تنها کافی است موبایلتان را همراه داشته باشید تا با اپلیکیشن Office Lens مدارک خود را به‌راحتی اسکن کنید.
۱۳۹۴/۵/۷

حتما برای شما هم پیش آمده که در موقعیتی باشید که نیاز به اسکن مدارک داشته باشید و به اسکنر دسترسی نداشته باشید، یا بخواهید از نوشته‌های استاد یا هرچیز دیگری سریع نوت‌برداری کنید، اما زمان کافی برای این کار نداشته‌اید و به همین دلیل مطالب مفیدی را از دست داده‌اید. امروز می‌خواهیم اپلیکیشن Office Lens مایکروسافت را به شما معرفی کنیم؛ اپلیکیشنی که با آن دیگر هیچ نوشته‌ای را از دست نمی‌دهید و مدارکتان را سریع اسکن می‌کنید.

اپلیکیشن Office Lens مایکروسافت، طبق روال بیشتر اپلیکیشن‌های این شرکت، پیش از همه برای ویندوزفون طراحی شد و پس از آن نیز راهش را به سوی پلتفرم‌های محبوب اندروید و iOS پیش گرفت. ما بررسی این اپلیکیشن را از روی نسخه ویندوزفون انجام داده‌ایم تا همه جزئیات را پوشش دهیم. در نسخه‌های اندروید و iOS این اپلیکیشن تفاوت‌هایی جزئی دیده می‌شود.

با Office Lens تنها کافی است عکس بگیرید! سپس اپلیکیشن نمونه اسکن‌شده عکس را به شما نشان می‌دهد؛ یعنی عکس‌هایی را که از روی سطوح معمولا سفید، مثل وایت‌برد یا اسناد، می‌گیرید برایتان به‌شکل فایل اسکن‌شده درمی‌آورد و قسمت‌های مهمش را شناسایی می‌کند. پس از اسکن عکس‌ها می توانید آنها را در فایل‌های PDF ،Word یا حتی Power Point قرار دهید و در حساب OneDrive و OneNote خودتان ذخیره کنید.

 

image

 

در اولین قدم، وقتی سراغ این اپلیکیش می‌روید و آن را باز می‌کنید، دوربین گوشی برایتان باز می‌شود و بلافاصله می‌توانید از هرچیزی که پیش روی شماست عکس بگیرید. پیش از عکس گرفتن نیز می‌توانید تعیین کنید که عکس‌ها با فلش روشن گرفته شود یا خیر.

این برنامه از چهار حالت برای عکس‌برداری پشتیبانی می‌کند: photo ،business card ،whiteboard و document. اگر می‌خواهید نوت‌برداری کنید، لازم نیست هیچ تغییری ایجاد کنید، چون برنامه به‌طور پیش‌فرض روی حالت Document قرار دارد. اما اگر می‌خواهید از وایت‌برد عکس بگیرید یا اصلا می‌خواهید از یک مکان عکس بگیرید، بهتر است حالت برنامه را از گوشه بالا سمت راست تغییر دهید و حالت موردنظر خودتان را انتخاب کنید. البته می‌توانید از منوی تنظیمات گزینه تنظیم خودکار حالت را هم انتخاب کنید تا دیگر هربار به تنظیم این گزینه نیازی نداشته باشید.

 

image

 

با  Office Lensمی‌توانید بعد از هر بار عکس گرفتن، گزینه اضافه کردن عکس را بزنید و هر تعداد عکس که می‌خواهید، بگیرید، البته این ویژگی در نسخه اندروید هنوز فعال نیست و احتمالا در به‌روزرسانی‌های بعدی اضافه می‌شود. شما حتی می‌توانید از عکس‌هایی هم که در گوشی‌تان دارید استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که با هر اپلیکیشنی که می‌خواهید، عکس بگیرید و پس از آن عکس‌ها را برای اسکن به Office Lens اضافه کنید. اکنون می‌توانید با کمک عکس‌هایی که گرفته‌اید و همچنین عکس‌هایی که در گوشی‌تان ذخیره دارید خیلی سریع فایل پاورپوینت بسازید، فایل ورد بسازید یا آنها را به قالب PDF درآورید.

 

image

 

در Office Lens حتی اگر برنامه به‌طور خودکار متن شما را به‌درستی تشخیص ندهد، این اپلیکیشن قبل از ذخیره نهایی به شما امکان ویرایش عکس را می‌دهد و می‌توانید بخش‌های اضافه را که به‌اشتباه تشخیص داده شده از عکستان حذف کنید یا بخش‌هایی را که برنامه به‌اشتباه نادیده گرفته به تصویرتان اضافه کنید.

مایکروسافت در مورد اپلیکیشن Office Lens گفته که این اپلیکیشن، علاوه بر اینکه مثل اسکنری قوی عکس‌هایتان را اسکن می‌کند و در فایل Word ،PDF یا پاورپوینت ذخیره می‌کند، یک OCR (تشخیص‌دهنده متن) نیز هست؛ بدین ترتیب می‌توانید پس از ذخیره عکس‌هایتان آنها را به فایل‌های متنی تبدیل کنید و همچون فایل‌های تایپ‌شده از آنها استفاده کنید. البته در آزمایشی که ما انجام دادیم از این قابلیت، که باید خودکار عمل کند، هیچ نشانی نبود. البته احتمالا OCR این اپلیکیشن نیز همچون دیگر اپلیکیشن‌ها نیازمند شرایط مساعد برای عکس گرفتن است، اما به‌هرحال نباید امیدی داشت که حتی در شرایط مناسب هم OCR روی متن‌های فارسی عمل کند و آنها را از حالت عکس به متن‌های قابل ویرایش تبدیل کند.

همان‌طور که با هم دیدیم، Office Lens یک اسکنر بسیار خوب با امکاناتی قابل توجه است که با نصب آن روی موبایلتان در هر جایی به‌راحتی می‌توانید عکس‌هایتان را برای اسکن شدن به آن بسپارید و بلافاصله نیز تصاویر اسکن‌شده را به‌صورت فایل Word ،PDF یا Power Point درآورید، اما به هیچ وجه روی این برنامه به‌عنوان OCR حساب نکنید!

 

دانلود Office Lens برای ویندوزفون

دانلود Office Lens برای اندروید (بازار)

دانلود Office Lens برای اندروید (گوگل پلی)

دانلود Office Lens برای iOS

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)