خانهاخبار
شایعه: بلک‌بری در حال تولید چندین گوشی هوشمند اندرویدی با همکاری شرکت‌های تایوانی است

شایعه: بلک‌بری در حال تولید چندین گوشی هوشمند اندرویدی با همکاری شرکت‌های تایوانی است

چند وقتی است که خبر تولید گوشی اندرویدی توسط بلک بری ورد زبان رسانه هاست. شنیده های جدید حاکی از آن است که بحث تنها روی یک گوشی هوشمند نیست و بلک بری قصد دارد نیمه دوم سال ۲۰۱۵ بازار را با چندین گوشی اندرویدی تحت تأثیر قرار دهد.
۱۳۹۴/۴/۱۹

بی‌خبر نیستیم که شرکت بلک‌بری مشغول کار در پروژه‌ای با همکاری گوگل برای سازگارتر کردن سیستم عامل اندروید با کاربردهای تجاری است. چندی پیش شنیدیم بلک‌بری با سیاست‌های خاص خود در حال ساخت گوشی‌ای اندرویدی به‌نام Venice است که نخستین قدم این شرکت در دنیای اندروید محسوب می‌شود. این قبیل شایعات چند وقتی است در رسانه‌ها می‌چرخد و گزارشات موثق‌تری نیست که آنها را کاملا رد یا تایید کند. در ادامه این حرف‌وحدیث‌ها شایعات دیگری به گوش می‌رسد مبنی بر این که این کمپانی کانادایی مشغول کار روی نه‌تنها یک گوشی بلکه چندین گجت هوشمند اندرویدی به‌طور همزمان است.

نخستین شایعات در این خصوص را سرویس خبری تایوانی DigiTimes در سطح وب منتشر کرد. این وب‌سایت می‌گوید بلک‌بری برنامه گسترده‌ای برای تولید گوشی‌های اندرویدی دارد و نیمه دوم سال ۲۰۱۵ تعداد زیادی از گوشی‌های اندرویدی این شرکت به بازار عرضه می‌شود. گفته می‌شود بلک‌بری با کارخانه‌های تایوانی مختلفی نظیر فاکسان، Compal Electronics و Wistron در زمینه گجت‌های هوشمند وارد مذاکره شده تا با همکاری یکدیگر گوشی‌های اندرویدی بلک‌بری را به عالم واقع بیاورند. چنین شیوه تولیدی شبیه همان روندی است که در مورد نوکیا N1 دیدیم؛ گوشی هوشمندی که تولیدش به عهده فاکسکان بود و پس از تولید نوکیا آن را با برند و تحت لیسانس خود وارد بازار کرد.

 

image

 

درست است که هدف بلک‌بری تولید گوشی‌های اندرویدی است و بسیاری از ما با این سیستم عامل آشناییم، اما تجربه استفاده از اندروید نام‌آشنا روی گوشی‌های این شرکت کاملا بومی‌سازی می‌شود. برای مثال، انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های مخصوص بلک‌بری، زبان طراحی رابط کاربری این شرکت و قابلیت‌هایی نظیر BES12 ،BBM و BlackBerry Blend را در محصول نهایی شاهد باشیم.

شاید فکر کنید دلیلی وجود ندارد که فاکسکان وارد چنین همکاری‌ای شود و خود را برای تولید گوشی‌های هوشمند بلک‌بری به دردسر بیندازد. این طرز فکر تنها یک دلیل می‌تواند داشته باشد: آشنا نبودن با جایگاه قدرتمند بلک‌بری در برخی عرصه‌ها و بازارها. هنوز که هنوز است بلک‌بری در عرصه گوشی‌های موبایل برند بانفودی است و تولید گوشی‌های مبتنی بر اندروید ممکن است تاثیر مثبت بسیاری در طرح شدن دوباره نام بلک‌بری و در نتیجه بالا رفتن ارزش سهام شرکت داشته باشد. کم نیستند کاربرانی که مایل‌اند امنیت و کلاس کاری بلک‌بری را در بستر سیستم عامل اندروید تجربه کنند.

منبع: talkandroid

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amir.nasri

۱۳۹۴/۴/۱۹
منتظریم ببینیم چیکار میکنه...
:)