خانهاخبار
آزمایشگاه Cloud Test گوگل یکی از آرزوهای دیرینه توسعه دهندگان اندروید را برآورده می کند

آزمایشگاه Cloud Test گوگل یکی از آرزوهای دیرینه توسعه دهندگان اندروید را برآورده می کند

– نویسنده مهمان: در کنفرانس Google I/O 2015 پروژه های زیادی با قابلیت های فراوان رونمایی شدند اما پروژه ای که در ادامه توضیح خواهیم داد یکی از بزرگترین آرزوهای توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی را برآورده می کند. این پروژه به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپلیکیشن های خود را به صورت مجازی روی ۲۰ نمونه از محبوب ترین اسمارت فون های سراسر جهان آزمایش کنند.
۱۳۹۴/۳/۱۰
– نویسنده مهمان: در کنفرانس Google I/O 2015 پروژه های زیادی با قابلیت های فراوان رونمایی شدند اما پروژه ای که در ادامه توضیح خواهیم داد یکی از بزرگترین آرزوهای توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندرویدی را برآورده می کند. این پروژه به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپلیکیشن های خود را به صورت مجازی روی ۲۰ نمونه از محبوب ترین اسمارت فون های سراسر جهان آزمایش کنند. یکی از بزرگترین دغدغه های یک توسعه دهنده این است که آیا اپلیکیشن اش روی تمام گوشی ها به درستی اجرا می شود؟ آیا رزولوشن در نظر گرفته شده برای اجرای اپلیکیشن روی تمام نمایشگر ها مناسب است؟ این پروژه می تواند محبوب ترین طرح گوگل میان توسعه دهندگان باشد.
 
image
 
همانطور که می دانید برنامه نویسان اپلیکیشن های خود را باید به گونه ای طراحی کنند که روی تمام محصولات هوشمند اندرویدی قابل اجرا باشد. هنگامی که یک اپلیکیشن تولید می شود هم باید غول هایی مانند Galaxy S6 یا LG G4 را در نظر داشته باشد هم تبلت ها و گوشی هایی از برند های Smart، Ainol یا D-Link که طبعا قدرت کمتری در مقایسه با پرچمداران برند های معتبر دارند. این پروژه امکان تست اپلیکیشن ها را روی گوشی های مختلف به برنامه نویسان می دهد تا با مشکلاتی از این قبیل روبرو نشوند.
 
برای استفاده از سرویس Test Lab کافیست اپلیکیشن خود را در قسمت مشخص شده آپلود کرده و منتظر آزمایش آن توسط این برنامه باشید. پس از اتمام تست، در صورتی که هرگونه کرش، کندی یا مشکلی برای اپلیکیشن روی گوشی مذکور پیش بیاید به توسعه دهنده اخطار داده شده و پس از آن فیلم کوتاهی از نحوه عملکرد اپلیکیشن روی گوشی در اختیار وی قرار داده می شود. بدین وسیله برنامه نویس می تواند چگونگی اجرای برنامه را روی گوشی کاربران مشاهده کرده و از عملکرد صحیح آن مطلع شود.
 
image
 
این سرویس در کنسول توسعه دهندگان Google Play قرار خواهد گرفت و گوگل برنامه هایی برای توسعه هرچه بیشتر آن و دسترسی آسان تر کاربران نیز در ذهن دارد.
 
البته گوگل با یک رقیب جدی به نام Xamarin نیز در این زمینه مواجه است که می تواند اپلیکیشن شما را نه روی ۲۰ اسمارت فون بلکه روی ۱۰۰۰ اسمارت فون آزمایش کند. البته برای دسترسی به سرویس Xamarin باید ماهانه ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنید که در مقایسه با سرویس رایگان گوگل می تواند نقطه ضعفی بزرگ به حساب آید. سرویس رایگان تست اپلیکیشن گوگل تا پایان سال ۲۰۱۵ در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت.
 
منبع: techcrunch

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۱
سال 1980 میلادی اپل این قابلیت رو برای برنامه نویساش گذاشته بود (گوگل خسته نباشه با این سرعت تقلید)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۰
همیشه گفته میشد سختی توسعه دهندگی در ios زبان برنامه نویسی XCODE و مشکل تایید برنامه توسط اپل است. و در مورد اندروید نیز مشکل کار دامنه وسیع دیوایس های اندرویدیست که باید اپ روی آنها تست شود. اکنون دیگر زبان اپلی ها کوتاه شد! JUST ANDROID