خانهاخبار
یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ از امروز منسوخ محسوب می‌شود

یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ از امروز منسوخ محسوب می‌شود

آیفون ۶ پلاس که به همراه آیفون ۶ لقب سومین گوشی پرفروش تاریخ را به خود اختصاص داده، حالا دیگر یک محصول قدیمی محسوب می‌شود که طبق قوانین اپل، خدمات مربوط به آنها قرار است بسیار محدودتر شود.

۱۴۰۳/۱/۱۳

اپل امروز تعدادی از دستگاه‌های خود را به لیست محصولات قدیمی و منسوخ شده خود اضافه کرده که برخی از مدل‌های قدیمی آیفون و آیپد را هم شامل می‌شود.

این شرکت اکنون آیفون ۶ پلاس را «منسوخ» در سراسر جهان می‌داند، به این معنی که فروشگاه‌های اپل و ارایه دهندگان خدمات مجاز اپل دیگر تعمیرات یا سایر خدمات سخت افزاری را برای دستگاه ارایه نمی‌دهند. اپل می‌گوید پس از گذشت ۷ سال از آخرین توزیع یک محصول برای فروش، آن محصول را «منسوخ» اعلام می‌کند.

a-iphone-6-plus-ad.jpg

اپل آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را در سپتامبر ۲۰۱۴ (شهریور ماه ۱۳۹۳) با ویژگی‌های کلیدی از جمله صفحه نمایش بزرگتر از مدل‌های قبلی و پشتیبانی از اپل پی عرضه کرد. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۶ (شهریور ماه ۱۳۹۵) تولید آیفون ۶ پلاس را متوقف کرد، اما آیفون ۶ برای چند سال دیگر از طریق نمایندگی‌های فروش در کشورهای منتخب در دسترس باقی ماند، بنابراین هنوز «منسوخ» تلقی نمی‌شود. در بخش نرم افزاری هم iOS 13 پشتیبانی از آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را در سال ۲۰۱۹ قطع کرد.

در مورد آیپد، اپل اکنون نسل چهارم آیپد مینی را «قدیمی» می‌داند، به این معنی که بیش از ۵ سال از توقف توزیع این دستگاه برای فروش می‌گذرد. فروشگاه‌های اپل و ارایه ‌دهندگان خدمات مجاز اپل به ارایه تعمیرات محصولات قدیمی تا دو سال دیگر، مشروط به در دسترس بودن قطعات، ادامه می‌دهند.

اپل همچنین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را به لیست محصولات «قدیمی» خود اضافه کرده، اما فقط  رنگ قرمز این محصول را به لیست گفته شده اضافه کرده است. این دستگاه‌ها در رنگ‌های دیگر برای مدت طولانی‌تری در دسترس باقی ماندند، به همین دلیل هنوز زمان آن فرا نرسیده که اپل آنها را قدیمی اعلام کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)